Специфіка використання графічних засобів упливу в дискурсі медичної реклами

  • Олена Цупікова Запорізький державний медико-фармацевтичний університет https://orcid/org/0000-0002-5834-4493
Ключові слова: медична реклама, графічні засоби, шрифт, локалізація тексту, засоби параграфеміки, пунктуаційне варіювання

Анотація

Статтю присвячено аналізу специфіки використання графічних засобів упливу в дискурсі медичної реклами. Здійснений аналіз фактичного матеріалу підтвердив що, продуктивність рекламного повідомлення як складного багатокомпонентного утворення визначається характером взаємодії вербального і невербального складників. Залучення семіотичних ресурсів невербальної природи зумовлене тим, що саме вони миттєво апелюють до внутрішнього світу реципієнта, закладаючи міцні підвалини для успішної реалізації планів та задумів продуцента. Спектр візуальних (графічних) компонентів, якими послуговуються під час створення рекламних повідомлень, – широкий та необмежений.

Обґрунтовано використання засобів графічної організації: шрифтове варіювання (капіталізація, вживання шрифту різного розміру та різного типу, кольорове виокремлення літер, слів, частин слова), прийом локалізації тексту, засоби параграфеміки, пунктуаційне варіювання, що привертають увагу споживача до найбільш важливих фрагментів тексту, забезпечують легку читабельність, якісне сприйняття інформації та її запам’ятовування.

Доведено продуктивність шрифтового варіювання, що використовується для виокремлення ключової інформації, підкреслення вагомого компоненту тексту, акцентування певної частини слова або окремих сегментів у слові. Встановлено, що особливий ритм створює використання шрифтів різного розміру (прийом спаданої градації, чергування розмірів шрифту). Використання різних типів шрифту формує позитивний настрій, надає рекламному тексту яскравого та візуально привабливого образу. Підкреслено високий інформативно-прагматичний потенціал кольору шрифту. Яскраві кольори роблять повідомлення помітним, привабливим, полегшують його зорове розуміння, а комбінація шрифтових кольорів сприяє злиттю всіх елементів рекламного тексту в одне гармонійне візуальне ціле. Зазначено, що впливовим на адресата є прийом локалізації тексту, який визначається перш за все його функційністю. Виокремлено засоби параграфеміки, засоби іконічної мови, використання піктограм, пунктуаційне варіювання. 

Висвітлені засоби надають рекламному повідомленню оригінальності, неповторності та ексклюзивності.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Олена Цупікова , Запорізький державний медико-фармацевтичний університет

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри мовної та загальнотеоретичної підготовки

Посилання

Boyko, V. (2021) Graphoderivation in Ukrainian advertising texts. Literature and culture of Polissya, 104, Series: Philological Sciences. No. 19, 132–140 [In Ukrainian].

Bublik, O. (2023) Verbal and non-verbal means of influence in multimodal food advertising. Master's thesis. Lviv. 217 p. [In Ukrainian].

Karlovas, O. (2021) Tendencies of graphic word modification in modern media texts. Scientific notes of Vernadsky TNU. Series: Philology. Journalism. Vol. 32 (71). No. 2. P. 2, 253–257 [In Ukrainian].

Kostenko, M. (2014) Printed advertising as a creolised text: font selections. MOVA. No. 21. 65–68 Retrieved from https://surl.li/pgilxn (accessed 21.09.2024) [In Ukrainian].

Kralia, V., Prokopenko, V., Rymar, O. (2020) Stylistics of modern advertising graphics. Actual problems of the innovative economy. No. 4, 67–72 [In Ukrainian].

Makedonova, O. (2017) Linguistic and stylistic organisation and pragmatic functioning of the English-language advertising discourse: PhD thesis: 10.02.04. Zaporizhzhia,. 24 р. [In Ukrainian].

Miroshnichenko, I. Graphic means of constructing a concise text in Ukrainian media discourse. Retrieved from http://surl.li/rlvceu (accessed 19.08.2024) [In Ukrainian].

Опубліковано
2025-07-01
Як цитувати
Цупікова , О. (2025). Специфіка використання графічних засобів упливу в дискурсі медичної реклами. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Філологія», (96), 67-72. https://doi.org/10.26565/2227-1864-2025-96-09