Language of Advertising in Social- and Psycholinguistic

  • Лина Дмитриевна Маевская Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Keywords: advertising, society, innovations, mass-media, attractiveness

Abstract

The article is devoted to the language of advertising which has a concrete aim, specific object and subject of research. Social and psychological character of a person makes us study effective cooperation in person and professional spheres. New information is transmitted to the society via language, in which new lexical units have appeared lately and they demonstrate realities of our life. As sublanguage of advertising can be named a laboratory of word-formation, so it is perspective as an object of research for linguistics. Innovations in language are new tendencies which characterize the vision of the world by modern society.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Лина Дмитриевна Маевская, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Доцент кафедри німецької та французької мов

References

1. Акуленко В. В. Интернациональные элементы в лексике и терминологии / В. В. Акуленко. – Харьков : Изд-во ХГУ «Вища школа», 1980. – 208 с.

2. Маевская Л. Д. Прикладная лингвистика и ее связь с проблемами языка социума // Прикладная лингвистика в науке и образовании /
Л. Д. Маевская. – СПб : Изд-во РГПУ им. А. Герцена, 2012. – 325 с.

3. Рождественский Ю. В. Введение в общую филологию / Ю. В. Рождественский. – М. : Изд-во «Высшая школа», 1979. – 224 с.

4. Ткаля И. А. Роль масс-медийных репрезентаций в формировании социо-культурного пространства // Прикладная лингвистика в науке и образовании / И. А. Ткаля. – СПб : Изд-во РГПУ им. А. Герцена, 2012. – 325 с.
How to Cite
Маевская, Л. Д. (1). Language of Advertising in Social- and Psycholinguistic. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series “Philology”, (73), 16-19. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/philology/article/view/5592
Section
Мова як об'єкт соціо- та психолінгвістики