Організація освітнього процесу з музичного виховання в загальноосвітніх школах КНР
Анотація
Актуальність дослідження зумовлена політикою КНР, що реалізується в соціальному та економічному аспектах. Відзначено, що конкурентоспроможність країни стане більш стійкою, якщо її розвиток здійснюватимуть свідомі та освічені громадяни, які готові максимально допомагати державі у здійсненні реформ. У цій статті представлений екскурс в історію організації освітнього процесу з музичного виховання в загальноосвітніх школах КНР: розглянуто основні етапи становлення музичної освіти в Китаї, відзначено специфічні національні риси, а також західноєвропейський вплив на його становлення. Мета дослідження – проаналізувати стан музичного виховання та освіти, а також особливості його організації в школах КНР. Для вирішення мети нашого дослідження були використані: методи дослідження: аналіз, зіставлення, узагальнення для вивчення наукової літератури з окресленої проблеми, що дозволило визначити суть і особливості організації освітнього процесу з музичного виховання в загальноосвітніх школах КНР. Зазначено, що важливим стимулом розвитку шкільної системи КНР в цілому та музичного виховання як її частини стали ті зміни, що відбулися в країні. Починаючи з заснування КНР до періоду реформ та відкритості мета та завдання загального музичного виховання змінюються, наближаючись до тих, що затверджуються в передовій світовій практиці. Сучасна естетична думка Китаю формується з початку XX століття. Знання про європейське естетичне виховання на державному рівні проникають у країну в перші роки після утворення КНР. З цього часу естетичне виховання сприймається як важливий елемент загального виховання. Діти мали можливість розширювати музичний світогляд, вивчаючи найкращі твори китайської народної музики, видатні зарубіжні твори, засвоювати основні музичні знання та прості навички музикування. Отже, з епохи «реформ та відкритості», зміни, що відбуваються, зумовлені доступом до досягнень світової педагогічної теорії та практики, є імпульсом до творчого оновлення педагогічного процесу та його інтенсифікації в загальноосвітніх школах КНР.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Wang Tianti (2017). Methods of training future music teachers to form the foundations of singing culture of primary school students. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv.
Grib, О. (2018). Trends in the development of modern music and pedagogical education. Youth and the market. № 2. С. 128-132.
Lyu Maoni (2017). Features of music education of students of faculties of arts of pedagogical universities of China. Scientific Bulletin of VO Sukhomlinsky MNU, 4, 311-316.
Mkrtichyan, O., Chzhou Chzhenʹyuy (2019). Improving the pedagogical skills of music teachers in China. Bulletin of the Taras Shevchenko National Pedagogical University of Chernihiv. Series: Pedagogical sciences, 157, 117-121.
Mumladze, V., Myronchuk, N. (2014). Higher pedagogical education in China. Modernization of higher education in Ukraine and abroad, 200-203.
Rebrova, O., Sinyuy Panʹ (2018). The essence and structure of the preparation of bachelors of music art for the formation of sound culture of schoolchildren. Scientific Bulletin of the South Ukrainian National Pedagogical University. KD Ushinsky. Pedagogical sciences, 4, 68-73.
San Chzhao (2017). Methods of mastering the basics of written music culture in secondary schools of Ukraine and China. Extended abstract of candidate’s thesis. Odessa.
Cherkasov, V. F. (2016). Theory and methods of music education, 240.
Chzhou Chzhenʹyuy (2018). Features of musical education of students in schools in China. Pedagogy and psychology, 60, 146-157.
Shevchenko, K. (2016). Forms and methods of training Chinese teachers as a basis for professional development. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 4 (58), 84-90.
Cook, M. J. (2019). Augmented reality: Examining its value in a music technology classroom. Practice and potential. Waikato Journal of Education, 24(2), 23-38.
Hedegaard, M. (2014). The significance of demands and motives across practices in children's learning and development: An analysis of learning in home and school. Learning, culture and social interaction, 3(3), 188-194.
Meng, B. (2018). Formation and development of Chinese piano culture. The Reform and Development in Teacher Education in China.
Wai-Chung Ho (2016). A comparative review of music education in mainland China and the United States: From nationalism to multiculturalism. The International Education Journal: Comparative Perspectives, 15,2, 38-57.
Xiong, Xiaoyu (2021). Assessment with Orff-Schulwerk Pedagogy in the Chinese Junior High School Music Classroom. Advances in Social Science, Education and Humanities Research: Proceedings of the 2nd International Conference on Language, Art and Cultural Exchange (ICLACE 2021), 559, 332-338.
Yiran, F. (2021). The role of the Chinese piano school in the formation of the Chinese piano art. Linguistics and Culture Review, 5(S4), 44-55.
Zheng, Q. (2021). The centennial course of Chinese piano music. Transactions on Comparative Education, 3, 9-13.
Ван Тяньці Методика підготовки майбутніх учителів музики до формування основ співацької культури учнів початкової школи: дис. …канд. пед. наук : 13.00.02. Київ, 2017. 221 с.
Гриб О. Тенденції розвитку сучасної музично-педагогічної освіти. Молодь і ринок. 2018. № 2. С. 128-132.
Лю Маоні Особливості музичного навчання студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів Китаю. Науковий вісник МНУ імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. 2017. 4 (59). С. 311-316.
Мкртічян О. А., Чжоу Чженьюй Підвищення педагогічної кваліфікації вчителів музичного мистецтва в КНР. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. Чернігів : НУЧК, 2019. Вип. 157 С. 117-121.
Мумладзе В., Мирончук Н. Вища педагогічна освіта в Китаї. Модернізація вищої освіти в Україні та за кордоном : збірник наукових праць. 2014. С. 200-203.
Реброва О. Є, Сінюй Пань Сутність та структура підготовленості бакалаврів музичного мистецтва до формування звукової культури школярів. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського. Педагогічні науки. 2018. №4. С. 68-73.
Сан Чжао Методика оволодіння основами писемної музичної культури в середніх навчальних закладах України і Китаю: дис. … канд.пед.наук: 13.00.02. Одеса. 2017, 270с.
Черкасов В. Ф. Теорія та методика музичної освіти. Навчальний посібник Київ: Академія, 2016, 240с.
Чжоу Чженьюй Особливості музичного виховання учнів у школах КНР. Педагогіка та психологія. Харків, 2018. Вип. 60. С. 146-157.