Особливості професійної підготовки здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей в умовах надзвичайного віддаленого навчання (на прикладі класичного та технічного університетів)

  • О. Ігнатюк Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» https://orcid.org/0000-0002-5710-7752
  • А. Комишан Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0001-7644-4976
  • М. Бикова Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» https://orcid.org/0000-0002-3274-2397
Ключові слова: віртуальна взаємодія, здобувач вищої освіти, надзвичайне віддалене навчання, мотивація, мобільне навчання, онлайн освіта, освітній процес, педагогічні спеціальності, професійна підготовка, самостійна робота студента, технологія співпраці, хмарні інструменти, університети

Анотація

У статті розглядається проблема організації професійної підготовки здобувачів вищої освіти педагогічного профілю в умовах надзвичайно віддаленого навчання на прикладі класичного та технічного університетів. Авторами з’ясована сутність термінологічного поля дослідження «онлайн освіта», «мобільне навчання», «надзвичайне віддалене навчання» та схарактеризовано їхні ознаки. Спираючись на наукові узагальнення та результати емпіричних досліджень виокремлено суттєві ознаки організації професійної підготовки здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей в умовах класичного та технічного університетів, названий алгоритм певних дій, що сприятиме досягненню успіху в освітній діяльності й названі його складові. Схарактеризовано необхідність встановлення контакту між усіма учасниками освітнього процесу; необхідність встановлення пріоритетів при визначенні навантаження студентів навчальним матеріалом; необхідність реалізації компетентнісного підходу в організації самостійної роботи студентів; необхідність застосування технології співпраці; необхідність обрання та застосування хмарних інструментів віртуальної взаємодії учасників освітнього процесу. У ході анкетування й опитування здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей класичного та технічного університетів було встановлено особливості організації професійної підготовки майбутніх педагогів вищої школи в умовах надзвичайного віддаленого навчання, їхній вплив на успішність здобувачів вищої освіти в професійній підготовці та мотивацію до навчання.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2020-12-22
Цитовано
Як цитувати
Ігнатюк, О., Комишан, А., & Бикова, М. (2020). Особливості професійної підготовки здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей в умовах надзвичайного віддаленого навчання (на прикладі класичного та технічного університетів). Наукові записки кафедри педагогіки, (47), 33-42. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2020-47-04