Особливості професійної підготовки здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей в умовах надзвичайного віддаленого навчання (на прикладі класичного та технічного університетів)
Анотація
У статті розглядається проблема організації професійної підготовки здобувачів вищої освіти педагогічного профілю в умовах надзвичайно віддаленого навчання на прикладі класичного та технічного університетів. Авторами з’ясована сутність термінологічного поля дослідження «онлайн освіта», «мобільне навчання», «надзвичайне віддалене навчання» та схарактеризовано їхні ознаки. Спираючись на наукові узагальнення та результати емпіричних досліджень виокремлено суттєві ознаки організації професійної підготовки здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей в умовах класичного та технічного університетів, названий алгоритм певних дій, що сприятиме досягненню успіху в освітній діяльності й названі його складові. Схарактеризовано необхідність встановлення контакту між усіма учасниками освітнього процесу; необхідність встановлення пріоритетів при визначенні навантаження студентів навчальним матеріалом; необхідність реалізації компетентнісного підходу в організації самостійної роботи студентів; необхідність застосування технології співпраці; необхідність обрання та застосування хмарних інструментів віртуальної взаємодії учасників освітнього процесу. У ході анкетування й опитування здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей класичного та технічного університетів було встановлено особливості організації професійної підготовки майбутніх педагогів вищої школи в умовах надзвичайного віддаленого навчання, їхній вплив на успішність здобувачів вищої освіти в професійній підготовці та мотивацію до навчання.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Bykov V. Y. Tsyfrova transformatsiia suspilstva i rozvytok kompiuterno-tekhnolohichnoi platformy osvity i nauky Ukrainy. Materialy metodolohichnoho seminaru NAPN Ukrainy «Informatsiino-tsyfrovyi osvitnii prostir Ukrainy: transformatsiini protsesy i perspektyvy rozvytku». 4 kvitnia 2019 r. / za red. V. H. Kremenia, O. I. Liashenka. Kyiv, 2019. pp. 20–26. URL: https://lib.iitta.gov.ua/718692/1/Microsoft%20Word%20-%20%D0%91%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B2%20%D0%92_2019_2.pdf. [in Ukraininan].
Ekstrene dystantsiine navchannia v Ukraini: monohrafiia / za zah. red. V. M. Kukharenka, V. V. Bondarenka. Kh.: Miska drukarnia, 2020. – 409 p. [in Ukrainian]
Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» (dokument 1556-VII, zi zminamy). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18. [in Ukrainian]
Zakon Ukrainy «Pro osvitu». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text. [in Ukrainian]
Ihnatiuk O. A. Formuvannia hotovnosti maibutnoho inzhenera do profesiinoho samovdoskonalennia: teoriia i praktyka: monohrafiia. Kharkiv: NTU «KhPI». 432 p. [in Ukrainian]
Kompetentnisnyi pidkhid u vyshchii shkoli: teoriia ta praktyka. Monohrafiia / za zah. red. O. A. Zhukovoi, A. I. Komyshana. Kharkiv: KhNU imeni V. N. Karazina, 2020. – 262 p. [in Ukrainian]
Kontseptsiia rozvytku osvity Ukrainy na period 2015–2025 rokiv (proiekt). URL: http://tnpu.edu.ua/EKTS/proekt_koncepc.pdf. [in Ukrainian]
Ukaz Prezydenta Ukrainy «Pro Natsionalnu stratehiiu rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013#Text. [in Ukrainian]
Bozkurt A. Intellectual roots of distance education: A progressive knowledge domain analysis. Distance Education. № 40(4). R. 497–514. URL: https://doi.org/10.1080/01587919.2019.1681894. [in English]
Coeckelbergh M. The postdigital in pandemic times: A comment on the Covid-19 crisis and its political epistemologies. Postdigital Science and Education. R. 1–4. URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s42438-020-00119-2. [in English]
Биков В. Ю. Цифрова трансформація суспільства і розвиток комп’ютерно-технологічної платформи освіти і науки України. Матеріали методологічного семінару НАПН України «Інформаційно-цифровий освітній простір України: трансформаційні процеси і перспективи розвитку». 4 квітня 2019 р. / за ред. В. Г. Кременя, О. І. Ляшенка. Київ, 2019. С. 20–26. URL: https://lib.iitta.gov.ua/718692/1/Microsoft%20Word%20-%20%D0%91%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B2%20%D0%92_2019_2.pdf (дата звернення: 05.10.2020).
Екстрене дистанційне навчання в Україні: монографія / за заг. ред. В. М. Кухаренка, В. В. Бондаренка. Х.: Міська друкарня, 2020. – 409 с.
Закон України «Про вищу освіту» (документ 1556-VII, зі змінами). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18. (дата звернення: 10.10.2020).
Закон України «Про освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (дата звернення: 10.10.2020).
Ігнатюк О. А. Формування готовності майбутнього інженера до професійного самовдосконалення: теорія і практика: монографія. Харків: НТУ «ХПІ». 432 с.
Компетентнісний підхід у вищій школі: теорія та практика. Монографія / за заг. ред. О. А. Жукової, А. І. Комишана. – Харків: ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2020. – 262 с.
Концепція розвитку освіти України на період 2015–2025 років (проєкт). URL: http://tnpu.edu.ua/EKTS/proekt_koncepc.pdf (дата звернення: 17.10.2020).
Указ Президента України «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013#Text (дата звернення: 08.10.2020).
Bozkurt A. Intellectual roots of distance education: A progressive knowledge domain analysis. Distance Education. № 40(4). Р. 497–514. URL: https://doi.org/10.1080/01587919.2019.1681894
Coeckelbergh M. The postdigital in pandemic times: A comment on the Covid-19 crisis and its political epistemologies. Postdigital Science and Education. Р. 1-4. URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s42438-020-00119-2 (дата звернення 15.10.2020).