Сучасні підходи до формування комунікативної компетентності педагога

  • Л. В. Штефан
Ключові слова: комунікативна компетентність, когерентність, модель, нейролінгвістичне програмування, педагог, салютогенез

Анотація

У статті проведено аналіз комунікативної компетентності з позиції її впливу на збереження здоров’я педагога. Методологічним підґрунтям цієї роботи було обрано концептуальні основи салютогенеза. В якості ефективних сучасних підходів щодо удосконалення комунікативної компетентності педагога запропоновано застосування нейролінгвістичного програмування. Розроблено модель комунікативної компетентності педагога на засадах когерентності.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Ашиток Н. Комунікативна компетентність педагога: структура, етапи формування. Молодь і ринок. № 6 (125). 2015. С. 10–13.

Баксанский О. Е., Кучер Е. Н. Нейролингвистическое программирование как практическая область когнитивных наук. Вопросы философии. 2005. № 1. С. 82–100.

Герасимчук І. До питання про впровадження нейро-лінгвістичного програмування у процес навчання іноземній мові у вищих військових навчальних закладах. Вісник Львів. ун-ту. Cерія: педагогічна. 2003. Вип. 17. С. 39–44.

Гриндер М., Лойд Л. НЛП в педагогике: [исправление школьного конвейера]. Москва: Ин-т общегуманит. исслед., 2001. – 307 с.

Захарова Т. В., Басалаева Н. В., Казакова Т. В., Игнатьева Н. К., Киргизова Е. В., Бахор Т. А. Коммуникативная компетентность: понятие, характеристики. Современные проблемы науки и образования. – 2015. – № 4.; URL: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=20413 (дата обращения: 12.12.2018).

Іонова О.М. Салютогенетичний підхід до професійної підготовки майбутніх педагогів. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2015. № 2. С. 34–42.

Лук’янченко М. Здоров’я людини через призму моделі салютогенезу: теорія та практика. Молодь і ринок. №12 (71). 2010. С. 49–52.

Любчак Л. В. Формування комунікативної компетентності майбутнього педагога у процесі вивчення курсу «Основи педагогічної майстерності». Витоки педагогічної майстерності: зб. наук. праць. Полтава, 2011. С.159–165.

Мегем Є.І. Перспективи використання нейро-лінгвістичного програмування у підготовці студентів до проектно-технологічної діяльності. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Серія : Педагогічні науки. 2012. Вип.21. С.58–63.

Михайличенко В. Е. Роль нейролингвистического программирования в развитии личности: учеб. пособие. Харьков : НТУ «ХПИ», 2007. 460 с.

Муравьева О. И. Психология коммуникативной компетентности. Томск : Изд-воТом. ун-та, 2012. 160с.

Нагорнов Ю. С., Нагорнова А. Ю., Погребная О. С., Прилепских О. С., Корнеева С. А., Кирюхина Д. В. Применение НЛП в преподавании спецкурса «Основы нанотехнологий». Современные проблемы науки и образования. 2013. № 3.; URL: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=8829 (дата обращения: 13.12.2018).

Путилина Е. А., Ускова Е. О. Применение теории нейролингвистического программирования в обучении иностранным языкам. Lingua mobilis. №2 (48). 2014. С. 124–130.

Тарнапольський О. Б. Питання впровадження нейро-лінгвістичного програмування у викладання іноземних мов в Україні. Педагогіка і психологія. 2001. № 1. С. 43–49.

Antonovsky A. The salutodenic model as a theory to guide health promotion. Health promotion international. 1996. Vol.11. P.11–18.

Опубліковано
2019-05-16
Цитовано
Як цитувати
Штефан, Л. В. (2019). Сучасні підходи до формування комунікативної компетентності педагога. Наукові записки кафедри педагогіки, (44), 323-333. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/12736