Teacher`s role in distance learning

  • Л. О. Іваненко
Keywords: distance learning, internet technology, teaching environment, information technologies, , educational process, higher education, student, teaching materials

Abstract

The article describes the features of the use of distance learning as a new form of education, which naturally absorbs the computer and Internet technologies. Showing the distance learning differs from traditional. It was revealed that distance learning can be regarded as an independent form of education, because it has significant differences, which can not be implemented in the traditional way, but still not be able to completely replace the traditional forms of learning. It has been shown that the development of distance learning changes the ways, methods and means of the educational process in higher education contributes to the intensification of the educational process, improves information resource provision is a prerequisite for the development of qualitatively new methods of teaching students in higher educational institutions. Shown as qualitatively changing role of the teacher: knowledge of the translator, he turns into a successful organizer of the learning process and the creator of an effective learning environment. Teacher in distance learning system provides training and methodological support and solve organizational issues related to the control of the performance and quality of Learning students in the learning process. The main function of the teacher in distance education.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Андреев А. А. Введение в дистанционное обучение: учебно-методическое пособие / А.А.Андреев. – М.: ВУ, 1997.

Андерсен Бент Б. Мультимедиа в образовании: специальный учебный курс. Информационные технологии в образовании / Б. Андерсон Бент – М.: Дрофа, 2007. – 224 с.

Биков В. Ю. Технологія створення дистанційного курсу : [навч. посібн.] / В. Ю. Биков, В. М. Кухаренко, Н. Г. Сиротенко, О. В. Рибалко, Ю. М. Богачков. – К. : Міленіум, 2008. – 324 с.

Кравець В.О./Організація самостійної діяльності як фактор ефективності навчання в дистанційних курсах / Кравець В.О., Кухаренко В.М., Твердохлєбова Н.Є.// Образование и виртуальность. Вып. 7 – 2008 года. – Харьков-Ялта: УАДО, ХНУРЭ, 2008. – С. 251-253

Кухаренко В.М. Дистанційний навчальний процес: Навчальний посібник / Кухаренко В.М., Сиротинко Н.Г., Молодих Г.С., Твердохлєбова Н.Є. // За ред.. В.Ю. Бикова та В.М. Кухаренка.– К.: Міленіум, 2005. – 292 с.

Полат Е. С. Педагогические технологии дистанционного обучения. / Е. С. Полат, М. В. Моисеева, А. Е. Петров; под ред. Е. С. Полат,- М.: Академия, 2009.

Соловов А.В. Электронное обучение: проблематика, дидактика, технология / А. В. Соловов. – Самара: «Новая техника», 2006. – 462 с.

Тинний В.І. Психолого-педагогічні аспекти дистанційної освіти//Наукові записки Національного пед. ун-ту ім. М.П. Драгоманова. – К., 2002. – Вип. 39. – С. 150-155
Published
2017-09-22
Cited
How to Cite
Іваненко, Л. О. (2017). Teacher`s role in distance learning. Scientific Notes of the Pedagogical Department, (39), 87-92. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/9250
Section
Статті