Reading and its place among student youth in the modern information society
Abstract
Students are living proof that they are a universal generation that values the gifts of the past and develops the future. The study shows that the reading crisis still exists, but the practiice of reading paper books remains, despite the rapid development of the information society. In the context of our research, the most common difficulties encountered by most students in understanding, interpreting and analyzing textual information, particularly scientific texts, were identified. These difficulties are mainly related to concentration of attention, interpretation of scientific texts, selection of the main points, structuring of what has been read, ability to critically perceive information. This actualizes the need to find ways that can help students improve the processing of text information.
Downloads
References
2. Бобришева О. В. Сучасна бібліотека в інформаційному просторі: стратегії безпеки. Вісник Харківської державної академії культури. 2012. Вип. 35. С. 66–75.
3. Булах Т. Підтримка читання як запорука розвитку книжкового бізнесу: сучасний вітчизняний та зарубіжний досвід. Вісник Львівського ун-ту. Серія книгозн. бібліот. та інф. технол. 2014. Вип. 8. С. 312–317.
4. Бугайко Т.Ф., Бугайко Ф.Ф. Навчання і виховання засобами літератури. К., 1973. 176с.
5. Бондаренко Н. Читацька грамотність українського учнівства: акценти PISA-2018. Український педагогічний журнал. 2020. № 2. С. 95–103.
6. Вилегжаніна Т. Проблеми просування читання в сучасному інформаційному суспільстві України. Бібліотечна планета. 2014. № 3 (65). С. 4–6.
7. Гавеля О. М Культурологічний аналіз читацьких інтересів обдарованої молоді вищих навчальних закладів України. Вісник Книжкової палати. 2012. № 3. С. 1–3.
8. Дослідження психологічних явищ: психологічний пошук магістрантів. Збірник наукових праць / За ред. О. Л. Мачушник. Житомир: Вид-во ЖДУ імені Івана Франка, 2018. С. 24-28.
9. Лісова І. В. Проблеми читання в об’єктиві соціологічних досліджень. Бібліотека. Наука. Комунікація. Інноваційні трансформації ресурсів і послуг: матеріали міжнародної наукової конференції (Київ, 4-6 жовтня 2022р). Київ: НБУВ. 2022. 588с. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/everlib/item/er-0004349
10. Мельничук Г.- А.Б. Нові форми та методи розвитку інтересу до читання у студентів медичного університету. Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції «Бібліотеки ВНЗ України у процесі імплементації закону України «Про вищу освіту» та інформатизації суспільства. Бібліотека Івано-Франківського національного медичного університету. (Івано-Франківськ, 16–19 черв. 2015 р.) / ред. Пилип Я. А., Цок Л. В., Тачинська О. Б., Степашкіна Т. В. Івано-Франківськ: НТБ ІФНТУНГ, 2015. С. 193–202.
11. Прокопенко Л. І. Читання як складова у формуванні культури сучасної молоді. Культура і мистецтво у сучасному світі. 2019. № 20. С. 178–188. https://doi.org/10.31866/2410-1915.20.2019.172431
12. Проблема читання в сучасному інформаційному суспільстві: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, 12 вересня 2019 р., м. Київ / Ін-т педагогіки НАПН України; за заг. ред. Т. О. Яценко. Київ : УОВЦ «Оріон», 2019. 122 с.
13. Промоція читання та реалізація кроссекторальних літературних проєктів у бібліотеках області: зб. ст. / Рівнен. обл. універс. наук. б-ка; Рівнен. обл. від-ня Укр. бібл. асоц. ; ред.-упоряд.: Н. П. Волян ; ред.: З. М. Тирак ; ред., відп. за вип.: О. Л. Промська. Рівне. 2020. 47 с.
14. Солодка Л. Дослідження способів популяризації читання на матеріалі регіонального cоціокомунікаційного проекту. Поліграфія і видавнича справа. 2016. №2. С.245-265.
15. Савіна З. Сучасний читач та тенденції читання в Україні. Бібліотечна планета. 2001. №1. С. 9-10.
16. Сопова, Т., Нікітінська Т. Книги та Інтернет у житті молоді. Бібліотечний форум України. Підсумки Всеукраїнського соціологічного дослідження «Книга та Інтернет: спільники чи суперники». 2005. №4. С.31-33.
17. Хміль-Чуприна В. В. Популяризація читання художньої літератури в українських засобах масової комунікації : автореферат дис. … канд. наук із соц. комунікацій : 029. Дніпро, 2020. 23 с.
18. Хоменко Л. Читацькі інтереси та читацька активність школярів. Психолог. 2005. №3. С. 5-6.
19. Юфименко В.Г. Мовні аспекти правильного ведення наукової дискусії на медичних конференціях, семінарах, симпозіумах. Медична наука 2010: матеріали Всеукраїнської науково- практичної конференції. Полтава, 2010. С. 148.
20. Якубенко Я. А. Книга в структурі соціокомунікативної діяльності. Наукові записки Української академії друкарства. Серія: Соціальні комунікації. 2013. № 3 (44). С. 16–21.
21. Lizunova, I.V., van der Weel, A., Garcia-Febo, L., Pshenichnaya, E. V. Reading on paper and screens: Advantages, disadvantages, and the digital divide. Ann. Libr. Inf. Stud. 2022, 69, 34–43.
22. Samutina, N. Emotional landscapes of reading: Fan fiction in the context of contemporary reading practices. Int. J. Cult. Stud. 2017, 20, 253–269.
23. Shutaleva, A. Kuzminykh, E. Novgorodtseva, A. Youth Practices of Reading as a Form of Life and the Digital World. Societies. 2023, 13, 165. https://doi.org/10.3390/ soc1307016
24. https://ubi.org.ua/uk/activity/promociy-chitannya/nacionalniy-tizhden-chitannya-2023