The analysis of the approach to extracurricular self-dependent work of students

  • Н. В. Гнатченко
Keywords: self-dependent work of students, interactive methods of education, didactic games, case-method, intellectual maps, project educational method, information and communication technologies

Abstract

The article contains the theoretical analysis of the approach to the extracurricular self-dependent work of students in the article.

Self-dependent work of student is considered a special form of organizing the educational activity in higher education institutions and as a kind of student’s activity. The author considers it is one of the main ways of the learning of the educational material. In this article self-dependent work of students is presented as a way of perception of the educational material and its further fixation with educator’s manual but without his directly involvement. Self-dependent work of student promotes the development of self-dependence, activity, initiative and creative thought.

The views of scientists on the essence, classification and organization principles of self-dependent work of student were analyzed.

It was proved, that introduction of innovative methods of educating motivate students to self-dependent creative activity. Innovative approaches include : game method, problem-searching methods (case-method, crating an intellectual map, etc.),project educational method, the method of using new information and communication technologies in studing (electronic textbooks, computer programs, computer presentations, Web-quests, etc.).

Increasing the quality of higher education in today’s conditions requires using of different program products including computer testing. Their introduction is possible at the self-control of student’s knowledge at the stage of educational process.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Бажан Т. О. Особливості впровадження в навчальний процес самостійної роботи студентів / Т. О. Бажан // Інноваційні технології в організації са-мостійної роботи студентів медичних освітніх закладів: тези доповідей на-вчально-наукової конференції з міжнародною участю (23 березня 2017 р.). – Полтава : Вид-во «УМСА» , – 2017. – С.10-12

Бенера В. Є. Самостійна робота студентів у навчальному процесі вищої школи (друга половина 19-го – початок 20-го ст.) / В. Є. Бенера // Науко-вий вісник Південноукраїнського національного педагогічного універси-тету ім. К. Д. Ушинського. – 2011. – № 3-4. – С.16 - 23.

Бойко Н. І. Організація самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів в умовах застосування інформаційно-комунікативних технологій : автореф. дис. … к. пед. наук. : спец. 13.00.04 «Теорія та методика профе-сійної освіти» / Бойко Н. І. – Київ, 2008 – 25 с.

Бьюзен Т. Супермышление / Тони Бьюзен, Барри Бьюзен. – Минск : По-пурри, 2003. – 183 с.

Дистервег А. Избранные педагогические сочинения / А. Дистервег. – М. : Учпедгиз, 1956. – 256 с.

Закон України про вищу освіту [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18

Закон України про освіту [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page

Комар О. А. Теоретичні та методичні засади підготовки майбутніх учите-лів початкової школи до застосування інтерактивної технології : автореф. дис. … к. пед. наук. : спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної осві-ти» / О. А. Комар. – Умань, 2011 – 46 с.

Кузьміна Н. В. Методи дослідження педагогічної діяльності / Н. В Кузьміна. – Л. : Вид-во ЛГУ, 1990. – 214 с.

Лекції з педагогіки вищої школи : навч. посіб. / за ред. В. І. Лозової. 2-е вид., доп. і випр. – Х. : «ОВС», 2010 – 480 с.

Мартиненко М. Ю. Формування культури самостійної роботи майбут-ніх економістів засобами дистанційного навчання: дисс. ... канд. пед. наук : 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / М. Ю. Мартиненко. – Дніпропетровськ, 2015. – 260 с.

Мельнікова О. В. Проблемно-орієнтоване навчання як крок до підви-щення професійної підготовки студента-медика / О. В. Мельнікова, Т. В. Іваненко // Інноваційний розвиток вищої освіти: глобальний та наці-ональний виміри змін : матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції (26-27 березня 2015 року, м. Суми). – Том 2. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015. – С. 100-101

Мікулець Л. В. Науково-дослідницька робота як елемент формування професійної компетентності студентів-медиків / Л. В. Мікулець // Актуаль-ні питання вищої медичної та фармацевтичної освіти: досвід, проблеми, інновації та сучасні технології: матеріали навчально-методичної конфере-нції (Чернівці,19 квітня 2017р.). – Чернівці, 2017. – С. 146

Ортинський В. Л. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закладів] / В. Л. Ортинський. – К. : Центр учбової літератури, 2009. – 472 с

Остапович Н. В. Дидактичні ігри як засіб активізації навчання природ-ничо-наукових дисциплін у медичному коледжі / Н. В. Остапович // Збір-ник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка. Серія : Педагогічна. – 2014. – Вип. 20. – С. 215-218.

Панченко Ю. В. Застосування прикладних програм загального приз-начення у навчально виховному процесі / Ю. В. Панченко // Інформаційні технології 2015: матеріали ІІ Української конференції молодих науковців (Київ, 28-29 травня 2015р.). – Київ, 2015. – С.52-54

Пидкасистый П. И. Самостоятельная познавательная деятельность школьников в обучении : теоретико-экспериментальное исследование / П. И. Пидкасистый. – М. : Педагогика, 1980. – 240 с.

Слободяник О. В. Методика організації самостійної роботи студентів педагогічних університетів у процесі навчання фізики : автореф. дис ... канд. пед. наук: 13.00.02 «Теорія та методика навчання» / О. В. Слободяник . – Кіровоград : Б.в., 2012 . – 19 с.

Степурко Т. Кейс-стаді як метод викладання управлінських дисциплін в охороні здоров’я / Т. Степурко, О. Ігнащук // Вісник Академії праці, соці-альних відносин і туризму. – К. : Вид-во АПСВТ, 2017. № 1. – С. 70-77

Умрик М. А. Організація самостійної роботи майбутніх учителів інформатики в умовах дистанційного навчання інформатичних дисциплін. : авт.. дисс. ... канд. пед. наук : 13.00.02 «Теорія та методика навчання (інформатика)» / М. А. Умрик. – Київ, 2008. – 24 с.

Ушинский К. Д. Труд в его психическом и воспитательном значении / К. Д. Ушинский // Педагогические сочинения : В 6-ти томах. – М., Л. : Изд-во АПН РСФСР,1988. – Т. 2. – С. 8-26.

Хорошайло О. Закордонний досвід з використання інноваційних тех-нологій та прийомів з організації самостійної роботи студентів / О. Хорошайло // Гуманізація навчально-виховного процесу. – Слов’янськ, 2011. – Вип. LV. – Ч. III. – С. 163-168.

Шимкова І. В. Автоматизована система управління навчанням як засіб організації самостійної навчально-пізнавальної діяльності студентів у процесі вивчення фахових дисциплін // Zbiórraportów naukowych. «Postępywnaucewostatnichlatach. Nowychrozwiązań». (28. 12. 2012 – 30. 12. 2012) – Część 3/2. – Warszawa: Wydawca : Sp. zo. o. „Diamondtrad-ingtour”, 2012. – Str. 37-42.

Штефан Л. В. Використання кейс-методу у професійній підготовців ін-женерів-педагогів / Л. В. Штефан, С. А. Лисенко // Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). 2011. №2. – С. 315-323.

Published
2018-12-06
Cited
How to Cite
Гнатченко, Н. В. (2018). The analysis of the approach to extracurricular self-dependent work of students. Scientific Notes of the Pedagogical Department, (43), 72-85. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/11947