Вербальне спілкування диригента з хором – основний засіб їх взаємодії у процесі диригентської діяльності

  • Г. О. Варганич
Ключові слова: диригент хору, вербальне спілкування, хор, репетиційний процес, діалог, партитура музичного твору, знакова система

Анотація

У статті аналізується значення і роль вербального спілкування диригента з хором. Визначено структурні компоненти вербального спілкування диригента з хором. Автор вважає, що вербальне спілкування повинно  відбуватися у формі діалогу, де два партнери - хор і диригент - ведуть мову на музичному рівні засобом співу. Більш  детально розглядається питання форм вербального спілкування, а саме: пояснення, розповідь, ілюстрація, зауваження, команди, прохання. Ці форми автор статті розглядає двобічно, а не тільки з боку диригента. Суб’єктом спілкування диригента виступає хоровий колектив, а спілкування між диригентом і хором не відбудеться, якщо між ними не включена знакова система- партитура музичного твору. На закінчення статті автор робить важливі висновок, що вербальне спілкування диригента з хором розглядається як один із найважливіших методів у диригентській діяльності, який потребує спеціального навчання.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Карпенко Ю. О. Вступ до мовознавства. Київ : Либідь, 1991. 173 с.

Малько Н. А. Основы техники дирижирования. Москва : Музыка, 1965. 220 с.

Маркевич И. О. О науке дирижирования. Москва : Музыка, 1970. 235 с.

Мусин И. Техника дирижирования. Ленинград : Музыка, 1967. 352 с.

Мюнш Ш. Я – дирижер. Москва : Музыка, 1960. 62 с.

Поляков О. Язык дирижирования. Київ : Музична Україна, 1987. 95 с.

Теплов Б. Психология музыкальных способностей. Москва : Музыка, 1947. 222 с.

Энциклопедический музыкальный словарь. Москва : Советская энциклопедия, 1991. 671 с.
Опубліковано
2018-05-07
Як цитувати
Варганич, Г. (2018). Вербальне спілкування диригента з хором – основний засіб їх взаємодії у процесі диригентської діяльності. Наукові записки кафедри педагогіки, (42). Retrieved із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/10664