Ways of optimizing central executive bodies with special status in the context of administrative reform

  • I. I. Kolesnik Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0001-7161-1616
Keywords: crime, traffic accident, road conditions, traffic conditions

Abstract

The article is devoted to problems of the investigative experiment to establish the individual elements of the mechanism of the accident and its relations with the examinations. It was noted that the implementation of the investigative experiment is an extremely important action, because of its material (the results) are required to conduct a situational engineering and transport expertise accident circumstances. It is proved that the main problem and challenge the investigative experiment is to establish the individual elements of the mechanism of the accident (apparently, the possible existence of certain phenomena, determination of braking, etc.), which, in turn, requires mandatory participation in the appropriate specialist.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

I. I. Kolesnik, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

Post-graduate student of Department of Criminal and Legal Subjects
Svobody Square, 4, Kharkiv, 61022, Ukraine

References

Казаров А.А. Установление механизма развития дорожно-транспортного происшествия с учетом результатов его воспроизведения / А. А. Казаров, П. Н. Хоробрых, В. А. Лабинцев // Tеорія та практика судової експертизи і криміналістики. – 2012. – Вип. 12. – С. 294-299.

Соснин К.В. Теоретико-криминалистические основы использования математических методов и компьютерных технологий в следственном эксперименте (по делам о дорожно-транспортных происшествиях): дис канд. юрид. наук: 12.00.09 / К.В. Соснин. – Ижевск, 2002. – 172 с.

Новиков С.И., Следственный эксперимент при расследовании дорожно-транспортных происшествий: учеб. пособие / С.И. Новиков, Ш.Ш. Ярамышьян. – К.: КВШ МВД СССР, 1986. – 84 с.

Леваневский Э.П. Эксперименты по определению видимости при исследовании ДТП, совершенных в темное время суток / Э.П. Леваневский, А.Н. Гарднер, А.И. Овчаренко. – Минск: Вышэйшая школа, 1987. – 148 с.

Мецявичус К.В. О некоторых условиях, обеспечивающих точность следственного эксперимента по делам о дорожно-транспортных происшествиях / К.В. Мецявичус // Вопросы судебной экспертизы и криминологии (Информац. материалы). – Вильнюс. – 1993. – Вып.11. – С. 42–58.

Энциклопедия судебной экспертизы / Авт. сост. Т. В. Аверьянова, Р. С. Белкин, Ю. Г. Корухов, Е. Р. Россинская; Под ред. Т. В. Аверьяновой, Е. Р. Россинской. – М.: Юрист, 1999. – 552 с.

Романов Н. С. Основные положения судебно- экспертного анализа автотранспортного происшествия / Н. С. Романов. – К. : РИО МВД УССР, 1969. – 67 с.

Дорожньо-транспортні пригоди. Особливості розслідування / Авт.-уклад. А.М. Шабадей, С.О. Шевцов, К.В. Дубонос. – Х.: Факт, 2003. – 127 с.

Published
2019-06-10
Cited
How to Cite
Kolesnik, I. I. (2019). Ways of optimizing central executive bodies with special status in the context of administrative reform. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series Law, (22), 212-216. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/law/article/view/13024
Section
На початку творчого шляху