Вплив інноваційних технологій на компетенції сучасного менеджера та нові освітні завдання

Ключові слова: менеджерський функціонал, компетенції менеджера, інноваційні технології, цифрова трансформація, бізнес-процес, освітній процес, аналітика

Анотація

Актуальність. Сучасні інноваційні технології кардинально змінюють весь управлінський процес. Вони забезпечують низку переваг для роботи менеджера, але, водночас, створюють низку викликів. Очевидною є необхідність формування нових менеджерських компетенцій, які відповідають реаліям і вимогам цифрової економіки. Це потребує суттєвого коригування стратегії навчання майбутніх управлінців.
Мета й об’єкт дослідження: аналіз впливу інноваційних технологій на менеджерський функціонал та нових вимог до управлінських компетенцій; визначення головних шляхів і засобів формування актуальних компетентностей менеджерів у процесі фахової підготовки.
Методологія дослідження включає: порівняльний аналіз висновків закордонних та українських науковців щодо актуальних менеджерських компетенцій; узагальнення та систематизацію результатів наукових досліджень та висновків; поглиблений аналіз сутності ключових компетенцій менеджера в умовах швидкого впровадження інноваційних технологій. Інформаційну базу дослідження становлять праці американських, європейських та українських науковців.
Результати дослідження. Виявлені головні напрями впливу інноваційних технологій на менеджерський функціонал. Визначені ключові компетентності менеджера, які необхідні для ефективного управління в умовах цифрової трансформації. На основі аналізу змісту й компонентів освітніх програм запропоновані засоби їх вдосконалення для формування актуальних компетенцій сучасного менеджера.
Практична цінність отриманих результатів полягає в тому, що аналіз головних напрямів впливу інноваційних технологій на управлінський процес та виявлення сутності актуальних менеджерських компетенцій дають можливість визначити необхідні корективи в підготовці майбутніх фахівців.
Основні висновки можуть бути використані для удосконалення освітньо-професійних програм спеціальності «Менеджмент» та для коригування методів навчання й контролю знань.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Світлана Топалова, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна

к.політ.н., доцент

Посилання

Hammer, M., Champy, J. (1993). Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution. Harper Collins. New York. 271 р. Retrieved from http://repo.darmajaya.ac.id/4493/1/Michael%20Hammer_%20James%20Champy-Reengineering%20the%20corporation%20_%20a%20manifesto%20for%20business%20revolution-HarperBusiness%20%282001%29.pdf

Thomas H. Davenport, Jeanne G. Harris. (2007). Competing on Analytics: The New Science of Winning. Harvard Business Press. 218 р.

Thomas H. Davenport. (2006). Competing on Analytics. Harvard Business Review 84(1):98-107. 134. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/7327312_Competing_on_Analytics

Brynjolfsson E., McAfee A. (2014). The Second Machine Age: Work, Progress, and Prosperity in a Time of Brilliant Technologies. Norton & Company. Inc. 281 р. Retrieved from https://edisciplinas.usp.br/pluginfile.php/4312922/mod_resource/content/2/Erik%20-%20The%20Second%20Machine%20Age.pdf

Schwab K. (2016). The Fourth Industrial Revolution. World Economic Forum. 172 р. Retrieved from https://law.unimelb.edu.au/__data/assets/pdf_file/0005/3385454/Schwab-The_Fourth_Industrial_Revolution_Klaus_S.pdf

Ulrich D., Younger J., Brockbank W., Ulrich M. (2012). HR from the Outside In: Six Competencies for the Future of Human Resources. Resources (BUSINESS BOOKS) Hardcover. 336 р.

Chubuk L., Yatsenko O., Ovander N. (2024). The impact of the digital economy on changing business and financial management models: institutionalisation of digital transformations. Economics. Management. Business. № 1 S. 56-64. URL: https://doi.org/10.31673/2415-8089.2024.010008 [in Ukrainian].

Lopushniak H., Mylianyk R. (2019). The impact of digital technologies on the formation of managerial staff competencies. Investments: practice and experience.№ 24. S. 10–16. URL: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2019.24.10 [in Ukrainian].

Hrinka T., Nemchenko T. (2023). New management strategies in the digital transformation of business in Ukraine. Central Ukrainian Scientific Bulletin. Economic Sciences. Issue 9(42). S. 49-57. URL: https://doi.org/10.32515/2663-1636.2023.9(42).49-57 [in Ukrainian].

Sedikova I., Sedikov D. (2022). New management paradigms in the digital economy. Economics of the food industry. Volume 14, Issue 3. S. 37-43. URL: https://doi.org/10.15673/fie.v14i3.2360 [in Ukrainian].

Опубліковано
2024-12-30
Цитовано
Як цитувати
Топалова, С. (2024). Вплив інноваційних технологій на компетенції сучасного менеджера та нові освітні завдання. ФІНАНСОВО-КРЕДИТНІ СИСТЕМИ: ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ, 4(15), 190-200. https://doi.org/10.26565/2786-4995-2024-4-15
Розділ
Управління фінансово-кредитними системами та соц.-гум. компонента їх розвитку