Адаптація міжнародного досвіду соціальної відповідальності до українського контенту

Ключові слова: соціальна відповідальність, воєнний стан, українські підприємства, міжнародні моделі соціальної відповідальності, економічна стабільність, соціальний захист

Анотація

В умовах воєнного стану бізнес-діяльність безпосередньо впливає на репутацію підприємства, ставлення споживачів та громадськості. Соціальна відповідальність бізнесу є важливою для економічної стабільності, збереження робочих місць і забезпечення надходжень до бюджету. Вивчення та поширення досвіду соціальної відповідальності українських підприємств під час війни є необхідним для закріплення практичного досвіду та забезпечення їхнього впливу на економіку та суспільство у майбутньому.
Мета й об’єкт дослідження. Метою дослідження є вивчення та популяризація досвіду соціальної відповідальності українських підприємств під час воєнного стану, а також формування рекомендацій для закріплення кращих практик у майбутньому.
Об’єктом дослідження є соціальна відповідальність підприємств в умовах війни, зокрема українських, і їхній вплив на суспільство і державу.
Методи дослідження. У процесі дослідження використано критичний аналіз існуючих концепцій і визначень соціальної відповідальності, порівняльний аналіз міжнародних моделей соціальної відповідальності (американської, європейської, японської), а також поглиблений аналіз практичних прикладів міжнародних компаній. Інформаційну базу дослідження становлять наукові праці, статистичні дані, практичні приклади реалізації соціальної відповідальності відомими підприємствами.
Результати дослідження. Соціальна відповідальність підприємств стає ключовим елементом не лише для підвищення корпоративної капіталізації, але і для глобального соціально-економічного розвитку. Моделі соціальної відповідальності в США, Європі та Японії демонструють різні підходи: індивідуальний, колективний та внутрішньо-сімейний. Американська модель акцентує на особистій філантропії, європейська – на державному регулюванні та перерозподілі доходів, а японська – на корпоративному колективізмі та соціальному захисті працівників.
Практична цінність отриманих результатів полягає в тому, що аналіз різних моделей соціальної відповідальності дозволяє адаптувати ці практики до українських реалій. Практичні рекомендації щодо інтеграції елементів міжнародного досвіду можуть допомогти українським підприємствам підвищити їхню соціальну відповідальність і позитивно вплинути на економічний та соціальний розвиток країни.
Отримані висновки можуть бути використані для розробки національної моделі соціальної відповідальності, враховуючи міжнародний досвід і специфіку української економіки. Це включає державну пропаганду, залучення місцевих бюджетів, податкові пільги та обов'язкову соціальну звітність.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Олена Головко, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна

кандидат економічних наук, доцент кафедри банківського бізнесу та фінансових технологій

Катерина Орєхова , Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри банківського бізнесу та фінансових технологій

Посилання

Anistratenko N. V. (2023) Social responsibility of global corporations. Effective economy. № 9. DOI: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2023.9.34 [In Ukrainian]

Budko O. V., Galatov B. M. (2023) Corporate social responsibility as an instrument of business strategy for enterprise development. Economic Bulletin of Dnipro State Technical University. № 1. p. 49-57. DOI: https://doi.org/10.31319/2709-2879.2023iss1(6).282985pp49-57 [In Ukrainian]

Vakun O. V., Zayats M. Y., Hotych M. I. (2023) Social responsibility of global corporations as a factor of human capital development in the globalised world. Investments: practice and experience. № 20. p. 79-84 [In Ukrainian]

Dolgova L. I. (2023) Corporate social responsibility: modern world trends. Effective economy. № 5. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105.2023.5.33 [In Ukrainian]

Ivanova M. I., Shvets V. Y., Sannikova S. F., Varyanychenko O. V., Bardas A. V. (2023) Social responsibility as a key competence of ensuring sustainable development of enterprises. Business Inform. № 3. p. 176-186. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-3-176-186 [In Ukrainian]

Lozova O. V. (2023) Corporate social responsibility as a factor in the formation of a positive image and business reputation of the company. Galician Economic Herald. № 3. p. 118-127. DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.03.118 [In Ukrainian]

Miskiv G. V., Pasinovych I. I. (2023) Sustainable development and social responsibility in the conditions of war in Ukraine. Bulletin of Lviv Polytechnic National University. Series: Problems of Economics and Management. Т. 7, № 1. p. 21-36. DOI: 10.23939/semi2023.01.021 [In Ukrainian]

Stoyanets N. V., Tkachenko V. V. (2023) Corporate social responsibility and profitability of companies: the concept of moderating function of firm's reputation and access to capital. Bulletin of Sumy National Agrarian University. Series: Economics and management. Issue 1. p. 46-51. DOI: https://doi.org/10.32782/bsnau.2023.1.9 [In Ukrainian]

Turilo A. A., Goloborodko T. V., Burkova L. A. (2023) Ethical leadership and corporate social responsibility in ensuring the achievement of sustainable development goals. Effective Economy. № 6. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105.2023.6.5 [In Ukrainian]

Turilo A. A., Arkhipenko S. V., Burkova L. A. (2023) Social responsibility and sustainable development as the basis of modern social policy. Investments: practice and experience. № 10. С. 109-114 [In Ukrainian]

Shtyrev O. M. (2023) Corporate and social responsibility as a management concept in the works of foreign researchers. Investments: practice and experience. № 19. p. 137-142 [In Ukrainian]

Shtyrev O. M. (2023) Social responsibility in the system of forming managerial influence as a guarantee of sustainable development. Investments: practice and experience. № 16. p. 199-204 [In Ukrainian]

Yatsenko V. V. (2023) Social responsibility of grant student activity. Intellect XXI. № 1. p. 65-71 [In Ukrainian]

Arı A., Öz N. D. (2023) Investigation of social capital, empathy and individual responsibility parameters in dual career athletes: an exploratory study. Physical education of students. № 2. p. 89-96. DOI: https://doi.org/10.15561/20755279.2023.0205 [In English]

Fomina O. (2023) Corporate reporting on social responsibility under martial law. Scientia Fructuosa. № 3. p. 44-58. DOI: 10.31617/1.2023(149)04 [In English]

Kaykaian R. (2023) The application of social responsibility practice expression in sports organizations. Humanities studies. № 15. p. 73-78. DOI: https://doi.org/10.32782/hst-2023-15-92-08 [In English]

Ovdiienko O. V. (2023) Theoretical and practical aspects of corporate social responsibility tools usage by aviation companies. Intellectualization of logistics and supply chain management. № 17. p. 43-56. DOI: https://doi.org/10.46783/smart-scm/2023-17-4 [In English]

Polovyk Ye. (2023) Non-financial reporting as a guarantee of corporate social responsibility. Scientia Fructuosa. № 3. p. 72-82. DOI: 10.31617/1.2023(149)06 [In English]

Shahwan Y., Hamza M., Lubad H. K., Khresat O. M. (2023) Social responsibility accounting and financial performance during COVID-19: A survey of the firms listed in Amman Stock Exchange. Journal of Governance & Regulation. Vol. 12, Iss. 1. p. 93-99. DOI: 10.22495/jgrv12i1art9 [In English]

Terepyshchyi S. (2023) Academic social responsibility in the context of the war in Ukraine: navigating the educational landscape for social change. Humanities studies. № 14. p. 102-109. DOI: 10.32782/hst-2023-14-91-12 [In English]

Umantsiv H. (2023) . Reporting on sustainable development in the context of corporate social responsibility. Scientia Fructuosa. № 3. p. 59-71. DOI: 10.31617/1.2023(149)05 [In English]

Volchek R., Moskaliuk H., Halan L., Dancheva O. (2024) Implementation of corporate social responsibility in the context of integration with the enterprise management information system. Naukovyi visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. № 1. p. 154-161 [In English]

(2001) Green paper: Promoting a European framework for Corporate Social Responsibility. Commission of the European Communities. Brussels, 18 July 2001. URL: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/api/files/document/print/en/doc_01_9/DOC_01_9_EN.pdf [In English]

(2024) CSR Ukraine – expert organisation in Ukraine: official web resource. URL: https://csr-ukraine.org/ [In Ukrainian]

(2024) Coca-Cola: official website. URL: https://www.coca-cola.com/ua/uk [In Ukrainian]

(2024) IKEA: official website. URL: https://www.ikea.com/ua/uk/ [In Ukrainian]

(2024) Nestle: official website. URL: https://www.nestle.ua [In Ukrainian]

Опубліковано
2024-09-30
Як цитувати
Головко, О., & Орєхова , К. (2024). Адаптація міжнародного досвіду соціальної відповідальності до українського контенту. Фінансово-кредитні системи: перспективи розвитку, 3(14), 101-110. https://doi.org/10.26565/2786-4995-2024-3-09
Розділ
Управління фінансово-кредитними системами та соц.-гум. компонента їх розвитку