Розвиток методів оцінювання цифрової зрілості бізнесу
Анотація
Процес цифрової трансформації спостерігається в усіх секторах української економіки. Це підкреслює важливість оцінки цифрової зрілості підприємств, особливо з урахуванням регіональних відмінностей, що стало нагальним питанням під час повномасштабного вторгнення. Метою даного дослідження є створення економічного інструменту для оцінки цифрової зрілості організацій з урахуванням регіонального контексту. Для досягнення поставленої мети було вирішено такі завдання: проведено аналіз теоретичних підходів до оцінки цифрової зрілості, визначено систему показників, що відображають регіональні особливості, розроблено алгоритм оцінки цифрової зрілості організацій та інтерпретації отриманих результатів.
У статті запропоновано економічний інструмент оцінки цифрової зрілості організацій, який враховує як внутрішні, так і зовнішні фактори за допомогою кількісних показників. Внутрішня цифрова зрілість оцінюється за двома групами факторів: науково-технічними та виробничими, тоді як зовнішня цифрова зрілість враховує чотири регіональні аспекти: людські ресурси, фінансові ресурси, споживчий попит та інфраструктуру. Для порівняння використовуються методи нормалізації даних, а для врахування важливості кожного фактора застосовується метод аналізу ієрархій (МАІ). Оцінка цифрової зрілості дозволяє визначити рівень розвитку, а також слабкі місця, які потребують уваги для посилення цифрової трансформації. Результати можуть бути використані для розробки стратегій управління цифровою трансформацією підприємств та формування регіональної політики.
Завантаження
Посилання
Savchuk, S. (2020). On the Issue of Evaluation of Digital Maturity of the Enterprise in the Conditions of Digital Transformation. Scientific Bulletin of Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas (Series: Economics and Management in the Oil and Gas Industry), (1(21), 78–85. DOI: https://doi.org/10.31471/2409-0948-2020-1(21)-78-85
Kraus, S., Jones, P., Kailer, N., Weinmann, A., Chaparro-Banegas, N., & Roig-Tierno, N. (2021). Digital Transformation: An Overview of the Current State of the Art of Research. Sage Open, 11(3). DOI: https://doi.org/10.1177/21582440211047576
The Four Stages of Digital Maturity: How Does Your Organization Rank? URL: https://bit.ly/3jpcmo9
What Is Digital Transformation. URL: https://bit.ly/3HQFfmA
Dashko, I. M. (2020). Research of Main Methods of Evaluating the Competitiveness Level of Enterprises. Economy and State, (5), 108–110. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2020.5.108
Strutynska, I., Dmytrotsa, L., & Kozbur, H. (2019). Methodology for Determining the Level of Digital Maturity of Business Structures Using the Clustering Method. Entrepreneurship and Innovation, (10), 188–194. DOI: https://doi.org/10.37320/2415-3583/10.29
Bondarenko, D. (2024). Theoretical Foundations of Digital Transformations in Companies. Economy and Society, (64). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-64-39
Petryshyn, L., Loboda, N., & Zhydovska, N. (2024). Conceptual Approaches to Defining the Term "Digital Economy". Bulletin of Lviv National Environmental University. Series "AIC Economics", (31), 26–34. DOI: https://doi.org/10.31734/economics2024.31.003
Biliavska, Y., & Shestak, Y. (2022). Cybersecurity and Cyber Hygiene: The New Era of Digital Technologies. International Scientific-Practical Journal Commodities and Markets, 43(3), 47–59. DOI: https://doi.org/10.31617/2.2022(43)04
Isaiev, A. M., & Shymanska, K. V. (2022). Theoretical Foundations of Assessing Digital Transformation of a Company’s Economic Processes. Economics, Management, and Administration, (3(101), 9–14. DOI: https://doi.org/10.26642/ema-2022-3(101)-9-14
Guenzi, P., & Habel, J. (2020). Mastering the Digital Transformation of Sales. California Management Review, 62(4), 57–85. DOI: https://doi.org/10.1177/0008125620931857
Guinan, P., Parise, S., & Langowitz, N. (2019). Creating an Innovative Digital Project Team: Levers to Enable Digital Transformation. Business Horizons, 62(6), 717–727. URL: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2019.07.005
How Do You Measure Digital Transformation? 5 Metrics to Know. URL: https://blog.walkme.com/measure-digital-transformation
Marchand, D. A., & Wade, M. R. Digital Business Transformation: Where is Your Company on the Journey? URL: https://www.imd.org/research-knowledge/articles/digital-business-transformation-where--is-your-company-on-the-journey/
Linde, L., Sjödin, D., Parida, V., & Gebauer, H. (2020). Evaluation of Digital Business Model Opportunities: A Framework for Avoiding Digitalization Traps. Research-Technology Management, 64(1), 43–53. DOI: https://doi.org/10.1080/08956308.2021.1842664
Bouncken, R. B., Kraus, S., & Roig-Tierno, N. (2021). Knowledge- and Innovation-Based Business Models for Future Growth: Digitalized Business Models and Portfolio Considerations. Review of Managerial Science, 15(1), 1–14. DOI: https://doi.org/10.1007/s11846-019-00366-z
Авторське право (c) 2024 Фінансово-кредитні системи: перспективи розвитку
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.