ЦИФРОВИЙ МЕНЕДЖМЕНТ В БІЗНЕСІ

  • Надія Морозова Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-4082-2960
  • Ірина Денчик Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0003-1594-1084
  • Олександр Тарасенко Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-1745-3845
  • Тетяна Пархоменко Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна
Ключові слова: цифрова економіка, цифрові технології, управління компанією, цифрова трансформація

Анотація

В умовах цифрової економіки перед менеджерами постають нові завдання, змінюється їхня роль і принципи управління бізнесом. Зокрема перед ними постає питання: які саме технології та принципи цифрової економіки необхідно впроваджувати? В статті  окреслено основні проблеми організації менеджменту компанії, які виникають в умовах діджиталізації бізнесу. В роботі проведено аналіз міжнародних стандартів та досліджень, які безпосередньо пов'язані з організацією управлінського процесу в компаніях.

В ході дослідження визначено основні недоліки,  що пов’язані з впровадженням цифрових технологій, які включають крім можливих ризиків порушення безпеки даних, і соціальні питання, які пов’язані з можливим скороченням чисельності кадрів. В статті зазначається, що усі  ці проблеми можуть сприяти втраті репутації компанії та довіри до неї.

В умовах сьогодення діджиталізація процесів управління організацією потребує перебудови всієї системи її менеджменту та розробці стандартів, необхідних для здійснення ефективного управління, тому актуальним є використання існуючого власного досвіду та знань, необхідних для прибуткової роботи  компанії в умовах цифровізації економіки.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Надія Морозова, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна

к.е.н., доцент

Ірина Денчик , Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна
Старший викладач
Олександр Тарасенко, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна

к.т.н., доцент

Тетяна Пархоменко, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна

здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти

Посилання

Wrede, M., Velamuri, V. K., Dauth, T. (2020). Top managers in the digital age: Exploring the role and practices of top managers in firms' digital. Managerial and Decision Economics, Vol. 41, №8, 1549-1567. Retrieved from https://doi.org/10.1002/mde.3202 [in English].

Shevtsova, H. Z. (2012). Synerhetychnyy menedzhment yak kontseptsiya orhanizovanoyi synerhiyi v upravlinni pidpryyemstvamy [Synergistic management as a concept of organized synergy in enterprise management]. Ekonomika promyslovosti, №1-2, 202-214 [in Ukrainian].

Müller Klaus-Christoph. (2017). How to Find the Right Strategy for Your Enterprise. NTT DATA Business Solutions. Retrieved from https://itelligencegroup.com/wp-content/usermedia/expert-paper-digitization-strategy-glo-en.pdf. [in English].

Tornkhill, D. (21.01.2016). «Chetverta Promyslova revolyutsiya» Klausa Shvaba ["The Fourth Industrial Revolution" by Klaus Schwab]. Zbruch. Retrieved from https://zbruc.eu/node/46560 [in Ukrainian].

Umnov, A.L. Internet rechey (ohlyad kontseptsiyi) [Internet of Things (concept overview)]. Retrieved from https://ecoimpact-ple.com/documents/411.html [in Ukrainian].

Tupkalo, V.M. (2016). Biznes – inzhynirynh suchasnykh protsesno – oriyentovanykh pidpryyemstv: monohrafiya [Business - engineering of modern process-oriented enterprises: monograph]. Kyyiv: DUT [in Ukrainian].

Natsionalnyi bank Ukrainy. Stratehiya Natsionalʹnoho banku Ukrayiny do 2025 roku [Strategy of the National Bank of Ukraine until 2025]. Retrieved from https://bank.gov.ua/admin_uploads/article/Strategy_NBU.pdf [in Ukrainian].

Shlapak, O. A., Kovalenko, O. O. (2017). Modelʹ bahatokryterialʹnoyi optymizatsiyi komunikatsiynoho seredovyshcha pidpryyemstv [A model of multi-criteria optimization of the communication environment of enterprises]. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, №11, 43–48. [in Ukrainian].

The Nine Elements of Digital Transformation. Retrieved from. Retrieved from https://sloanreview.mit.edu/article/the- nine-elements-of-digital-transformation/ [in English].

Yusupova, O.A. (2016). Internet-bankinh yak napryam didzhytalizatsiyi bankivsʹkoho biznesu: stan, problemy, perspektyvy [Internet banking as a direction of digitization of banking business: state, problems, prospects] Finansova analityka. Problemy ta rishennya, №34(316), 12-15 [in Ukrainian].

McKinsey&Company (2020) Zvit pro upravlinnya – McKinsey [Management report] Retrieved from https://www.mckinsey.com/~/media/mckinsey/locations/europe%20and%20middle%20east/ukraine/overview/management-report-2020.pdf. [in Ukrainian].

Verkhovna Rada Ukrainy (2018). Rozporyadzhenni KMU «Pro skhvalennya Kontseptsiyi rozvytku tsyfrovoyi ekonomiky ta suspilʹstva Ukrayiny na 2018–2020 roky ta zatverdzhennya planu zakhodiv shchodo yiyi realizatsiyi» [Decree of the CMU "On the approval of the Concept of the development of the digital economy and society of Ukraine for 2018-2020 and the approval of the plan of measures for its implementation"]. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/67-2018-%D1%80#Text [in Ukrainian].

Ilʹyin, I.V., Svyetunʹkov, S.H., Kalyazina, S.YE., Bahayeva, I.V. (2019). Osnovni trendy tsyfrovoyi transformatsiyi biznesu [The main trends of digital business transformation]. Nauka i biznes: shlyakhy rozvytku, №7 (97), 137-143 [in Ukrainian].

Safronchuk, M. V. (2018). Vplyv tsyfrovoyi transformatsiyi na biznes i dilove seredovyshche [The impact of digital transformation on business and the business environment] Tsyfrova ekonomika, T. 3, №2, 38-45 [in Ukrainian].

Smirnov, S. A., Sharafutdinov, D. R., Yaburova, D. V. (2018).Transformatsiya systemy upravlinnya pidpryyemstvom pry perekhodi do tsyfrovoyi ekonomiky [Transformation of the enterprise management system during the transition to the digital economy] Pidpryyemnytstvo, T. 19, №5, 1711-1722 [in Ukrainian].

Kannan, P. K., Hongshuang, A. Li. (2017). Digital marketing: a framework, review and research agenda. Inter- national Journal of Research in Marketing, №34, 22‒45 [in English].

Опубліковано
2023-06-30
Як цитувати
Морозова, Н., Денчик , І., Тарасенко, О., & Пархоменко, Т. (2023). ЦИФРОВИЙ МЕНЕДЖМЕНТ В БІЗНЕСІ. Фінансово-кредитні системи: перспективи розвитку, 2(9), 42-49. https://doi.org/10.26565/2786-4995-2023-2-05
Розділ
Управління фінансово-кредитними системами та соц.-гум. компонента їх розвитку