ДИВЕРСИФІКАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ БАНКУ ТА РОЛЬ БАНКІВСЬКИХ ПОСЛУГ У ФОРМУВАННІ ДОХОДІВ
Анотація
Розвиток сучасних фінансово-економічних відносин припадає на період глибинних трансформаційних процесів у банківській справі, застосування інновацій в організації та формах обслуговування клієнтів, методів управління банком. Традиційні види банківської діяльності ускладнилися, набули якісно нових рис, причому за рахунок впровадження фінансових операцій, які раніше не мали аналогів у банківській практиці.
Використовуючи річну фінансову інформацію українських банків за період 2014-2021 рр., розглянуто вплив диверсифікації на результати діяльності банку. Виявлено, що існує невідповідність стандартних організаційних структур банку принципам клієнтоорієнтованих технологій, у зв'язку з чим зроблено ряд пропозицій щодо впровадження нових принципів програмної діяльності.
Здійснено ретельний аналіз наявних у науковій літературі тлумачень поняття «фінансова інновація», «банківська інновація», «банківська продуктова інновація» та визначено кілька підходів до його розуміння. Проведено процедуру оцінки диверсифікації діяльності комерційного банку.
Проаналізовано дослідження зарубіжних та вітчизняних вчених інноваційної діяльності банків як задоволення потреб клієнтів новими продуктами та послугами.
Наведені ефективні шляхи реалізації стратегії диверсифікації в комерційному банку. Визначено якості конкурентоспроможного банку та виокремлені вимоги до банківських продуктів. Проведене дослідження дозволило сформувати, що менш інтегрований фінансовий ринок України дає банкам перевагу в досягненні більшої диверсифікації.
У роботі зазначено засади визначення факторного впливу на диверсифікацію банківських послуг в мовах конкурентної боротьби. Результати дослідження показали, що диверсифікація доходів збільшує ефективність банку, але необхідні подальші дослідження, щоб вивчити інші можливості, які можуть пояснити цей зв'язок. Запропонована система передбачає конкретні рекомендації щодо реалізації стратегії диверсифікації операцій для банківських установ.
Завантаження
Посилання
Bankografo.com Analysis of Ukrainian banks: reviews, graphs, facts. Retrieved from URL: http://bankografo.com/
The Banker Top 1000 World Banks 2013 rankings Retrieved from URL: http://www.thebanker.com/Top-1000-World-Banks
Kifyak R. (2011). Alternative sales channels of banking products as a priority for the development of banking business. Bulletin of the NBU. № 10. P. 106-113.
Kovalchuk K., Vyshnyakova I., Savchuk L. (2013). Banking operations [Text]: textbook. Kiev. Center for Educational Literature, 326 p.
Makarenko M. (2012). Post-crisis reincarnation of the banking services market. Effective economy. № 12. Retrieved from URL: http://www.economy.nayka.com.ua.
Kloba L. (2012). Financial supermarket - an innovative model of commercial bank development [Text]. Bulletin of NULP. Problems of economics and management. №725. P. 103-110.
Barilyuk I. (2009). Balanced system of indicators - the basis of strategic management of resource potential of banking institutions. Formation of market economy in Ukraine. №19. P. 147-153. Retrieved from URL: http://www.lnu.edu.ua.
Nikitin A., Bortnikov G., Fedorchenko A. (2006). Marketing in the bank: textbook. manual. Кiev. KNEU, 432с.
Blank I. (1996). Strategy and tactics of financial management. Kiev. MP "ITEMltd" JV "ADEF-Ukraine", 534p.
Kovbasyuk M. (2001). Economic analysis of commercial banks and enterprises. Textbook. Kyiv. Treasures Publishing House, 336 p.
Vyadrova N. (2019). Financial strategy of the bank: the essence and content of the concept. Electronic scientific journal "Financial Research". №2.
Vyadrova N. (2020). Modern approaches to assessing the level of competition in the banking market. Scientific Bulletin of Polissya.
Pavlenko R. (2011). Modern banking products as factors of socio-economic development of Ukraine. Retrieved from URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/znpen/2011_7/15SBP.pdf