Про модерну освіту в Речі Посполитій – познанська модель доби Просвітництва

  • Мацей Форицький Науковий центр Польської академії наук в Парижі
Ключові слова: Познанський єзуїтський колегіум, Річ Посполита, освітній осередок, модерні науки, Юзеф Рогалінський

Анотація

У XVIII ст. в Познані було створено взірцевий освітній осередок, з яким в Центрально-Східній Європі могли конкурувати хіба що найкращі подібні інституції: на теренах Речі Посполитою єдиною такою рівнозначною школою була Віленська академія. В межах познанської освітньої моделі головне місце посідали математика, експериментальна фізика, астрономія й інші модерні науки (в т. ч. геологія і метеорологія). Успіх Познанського єзуїтського колегіуму доби Просвітництва був пов'язаний насамперед із діяльністю такої видатної особистості, як Юзеф Рогалінський. Важливу роль в цьому зв’язку відіграли його чудова освіта, щільні контакти із західноєвропейською наукою і особиста самопожертва до своєї справи в надзвичайно важку добу розділів Речі Посполитої.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2019-07-18
Як цитувати
Форицький, М. (2019). Про модерну освіту в Речі Посполитій – познанська модель доби Просвітництва. Дриновський збірник, 11, 64-69. Retrieved із https://periodicals.karazin.ua/drinov/article/view/13360