Управління реформами вищої освіти: європейський досвід

  • Vitaliy Lukashchuk Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна,
Ключові слова: вища освіта, системи управління освітою, якість освіти, освітня політика, автономізація вищого навчального закладу

Анотація

У статті узагальнюється європейський досвід управління реформуванням вищої освіти. Автором визначено й проаналізовано загальні тенденції в реформуванні ключових елементів управління вищою освітою. Зазначається, що останнім часом найбільшою мірою на національну освітню політику посилився вплив промисловості, бізнесу й інших, «зовнішніх» зацікавлених учасників, при цьому держава не тільки не послабила, але навіть підсилила свій вплив на освітню діяльність вищих навчальних закладів.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Vitaliy Lukashchuk, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна,

Доктор соціологічних наук, доцент, декан соціологічного факультету, luka@e-mail.ua

Посилання

Астахова В. Експеримент із запровадження безперервної освіти: (з досвіду Народної української академії) / Валентина Астахова // Вища школа. – 2010. – № 2. – С. 5 – 13.

Гавриленко І. М. Соціологія освіти : навч. посіб / І. М. Гавриленко, О. Л. Скідін. – Запоріжжя : ЭТТА-ПРЕСС, 1998. – 396 с.

Чепак В. В. Сучасні соціологічні концепції освіти як теоретико-методологічна альтернатива класичним підходам / Чепак Валентина Василівна // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства : збірник наукових праць. – 2009. – Вип. 15. – С. 570 – 575.

Шеремет І. І. Соціальні виклики безперервної освіти / Шеремет Ірина Іванівна // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства. – 2009. – Вип. 15. – С. 587 – 592.

Сокурянська Л. Г. Ціннісні засади громадянської ідентифікації сучасного українського студентства / Сокурянська Людмила Георгіївна // Вiсник Харкiвського нацiонального унiверситету iмені В. Н. Каразiна. Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи. – 2010. – № 891. – Вип. 26. – С. 116 – 122.

Волович В. І. Болонський процес і нова парадигма освіти в Україні / В. І. Волович // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. – 2004. – № 4. – С. 189 – 199.

Бакіров В. С. Світові тенденції розвитку університетської освіти / В. С. Бакіров // Соціологічні дослідження : зб. наук. праць / Східноукраїнський нац. ун-т імені В. Даля. – № 8. – 2009. – С. 9 – 15.

The extent and impact of higher education governance reform across Europe : final report to the Directorate-General for Education and Culture of the European Commission : Part Three: Five case studies on governance reform / Enders Jurgen and File. – Enschede : Center for Higher Education Policy Studies, 2007. – 69 р.

European Quality Assurance Forum [Електронний ресурс] / European University Association. – Режим доступу: http://www.eua.be/eua-work-and-policy-area/internationalisation-of-he-and-research.aspx (18.12.2012). – Назва з екрану.
Опубліковано
2017-01-26
Як цитувати
Lukashchuk, V. (2017). Управління реформами вищої освіти: європейський досвід. Український соціологічний журнал, (1-2), 48-53. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/usocjour/article/view/4436
Номер
Розділ
Статті