Зовнішнє незалежне оцінювання у контексті підвищення якості освіти

  • Olexander Sydorenko Харківський регіональний центр оцінювання якості освіти, 6, м. Свободи, Харків, 61022, Україна; Національна академія педагогічних наук України, 52-А, вул. Січових Стрільців, Київ, 04053, Україна https://orcid.org/0000-0003-3282-2124
Ключові слова: зовнішнє незалежне оцінювання, якість освіти, моніторинг, національна система моніторингу якості освіти, міжнародні порівняльні моніторингові дослідження якості освіти

Анотація

У статті розглянуто роль зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) у створенні національної системи моніторингу якості освіти. Визначаючи якість освіти як соціально значущу категорію, автор аналізує зміни, що відбулися у ставленні соціуму до ЗНО за п’ять років його впровадження. Зосередивши головну увагу на такому завданні ЗНО, як здійснення моніторингу якості освіти на національному рівні, автор приходить до висновку про те, що ЗНО має стати головним інструментом національної системи моніторингу якості освіти, рушієм розвитку і вдосконалення освітньої галузі.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Olexander Sydorenko, Харківський регіональний центр оцінювання якості освіти, 6, м. Свободи, Харків, 61022, Україна; Національна академія педагогічних наук України, 52-А, вул. Січових Стрільців, Київ, 04053, Україна

Директор; доктор соціологічних наук, професор, член-кореспондент, office@zno-kharkiv.org.ua

Посилання

Модернізація України – наш стратегічний вибір : Щорічне Послання Президента України до Верховної Ради України. – К., 2011. – 416 с.

Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012–2021 роки [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.mon.gov.ua/images/files/news/12/05/4455.pdf.
3. Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти. – К. : Ленвіт, 2006. – 35 с.

Медреш Є. Як вивчають всесвітню історію і складають тести американські школярі / Є. В. Медреш // Вісник. Тестування і моніторинг в освіті. – 2006. – № 7–8. – С. 57 – 62.

Тестування та рівний доступ до якісної вищої освіти: громадська думка про ЗНО, вступ до вишів, проблеми вищої школи (загальнонаціональне опитування) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://dif.org.ua/ua/polls/2011-year/dfsrjtu.htm.

Корупція в Україні : Загальнонаціональне дослідження стану корупції у сфері вищої освіти : Базове та повторне дослідження 2008 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.pace.org.ua/content/view/155/1/lang,uk.

Вікторов В. Регулювання якості освіти як філософсько-освітянська проблема : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора філософських наук : спец. 09.00.10 «Філософія освіти» / В. Г. Вікторов. – К., 2006. – 30 с.

Максимчук Н. Моніторинг якості освіти як предмет наукового дослідження в державному управлінні [Електронний ресурс] / Наталія Юріївна Максимчук. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/tppd/2008-3/R_5/08mnyddu.pdf.

Хриков Є. Теоретико-методологічні засади моніторингу якості професійної підготовки [Електронний ресурс] / Євген Хриков. – Режим доступу : http://prof.osvita.org.ua/uk/career/articles/2.html.

Федорченко В. Педагогіка туризму [Електронний ресурс] / В. К. Федорченко, Н. А. Фоменко, М. І. Скрипник, Г. С. Цехмістрова. – Режим доступу : http://tourlib.net/books_ukr/pedtur43.htm.

Результаты единого государственного экзамена (май-июнь 2008 года) / [Общее руководство – Ершов А.Г., к. филос. наук]. – Москва, 2008. – 422 с.

Офіційний звіт про проведення зовнішнього незалежного оцінювання знань випускників загальноосвітніх навчальних закладів України в 2011 році [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://testportal.gov.ua/index.php/text/vidp.

Моніторинг якості освіти: світові досягнення та українські перспективи / за заг. ред. О. І. Локшиної. – К. : К.І.С., 2004. – 128 с.

Ляшенко О. Українська школа на шляху до якісної освіти [Електронний ресурс] / Олександр Ляшенко. – Режим доступу : http://innovations.kmpu.edu.ua/ENFV/2011_2/11loisyo.pdf.
Опубліковано
2017-01-26
Як цитувати
Sydorenko, O. (2017). Зовнішнє незалежне оцінювання у контексті підвищення якості освіти. Український соціологічний журнал, (1-2), 21-26. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/usocjour/article/view/4434
Номер
Розділ
Статті