Integrated marketing communications in electoral marketing
Keywords:
integrated marketing communications, political PR, political advertising, ВТL, marketing events, management news
Abstract
The article considers the important problem of electoral marketing associated with the use of marketing communications in its implementation process. Two main groups of marketing communications are analysed: the first group are those communications that are adapted to the political and electoral marketing from the commercial marketing (political PR, political advertising, ВТL); the second group are specific communication techniques, which are used in electoral marketing: event marketing, management news, direct marketing, direct mail, telemarketing, telephone marketing, internet and etc. Attention is focused on the necessity of complex use of these integrated marketing communications in the framework of integrated marketing communications.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива: пер. с фр. / Ж.-Ж. Ламбен. – СПб. : Наука, 1996. – 589 с.
Борисов Б. Л. Технологии рекламы и PR: Учеб. пособие / Б. Л. Борисов. – М. : ФАИР-ПРЕСС, 2001. – 624 с.
Андреев С. А. Основы некоммерческого маркетинга / С. А. Андреев, Л. Мельниченко. – М. : Прогресс – Традиция, 2000. – 256 с.
Лиллекер Д. Политическая коммуникация. Ключевые концепты: пер. с англ. / Д. Лиллекер. – Х. : Гуманитарный центр, 2010. – 300 с.
Недяк И. Л. Политический маркетинг: Основы теории / И. Л. Недяк. – М. : Весь Мир, 2008. – 352 с.
Акимов Д. И. Социальный маркетинг и социальная сфера общества: монографія / Д. И. Акимов. – Х. : ХНУ имени В. Н. Каразина, 2010. – 312 с.
Ольшанский Д. В. Политический PR / Д. В. Ольшанский. – СПб.: Питер, 2003. – 544 с.
Гундарин М. В. Книга руководителя отдела PR / М. В. Гундарин. – СПб.: Питер, 2006. – 368 с.
Полторак В. А. Маркетингові дослідження: навч. посіб, 3-е вид. / В. А. Полторак, І. В. Тараненко, О. Ю. Красовська. – К. : «Центр учбової літературі», 2014. – 342 с.
Борисов Б. Л. Технологии рекламы и PR: Учеб. пособие / Б. Л. Борисов. – М. : ФАИР-ПРЕСС, 2001. – 624 с.
Андреев С. А. Основы некоммерческого маркетинга / С. А. Андреев, Л. Мельниченко. – М. : Прогресс – Традиция, 2000. – 256 с.
Лиллекер Д. Политическая коммуникация. Ключевые концепты: пер. с англ. / Д. Лиллекер. – Х. : Гуманитарный центр, 2010. – 300 с.
Недяк И. Л. Политический маркетинг: Основы теории / И. Л. Недяк. – М. : Весь Мир, 2008. – 352 с.
Акимов Д. И. Социальный маркетинг и социальная сфера общества: монографія / Д. И. Акимов. – Х. : ХНУ имени В. Н. Каразина, 2010. – 312 с.
Ольшанский Д. В. Политический PR / Д. В. Ольшанский. – СПб.: Питер, 2003. – 544 с.
Гундарин М. В. Книга руководителя отдела PR / М. В. Гундарин. – СПб.: Питер, 2006. – 368 с.
Полторак В. А. Маркетингові дослідження: навч. посіб, 3-е вид. / В. А. Полторак, І. В. Тараненко, О. Ю. Красовська. – К. : «Центр учбової літературі», 2014. – 342 с.
Published
2017-01-30
How to Cite
Shinkarenko, O. (2017). Integrated marketing communications in electoral marketing. Ukrainian Sociological Journal, (1-2), 61-65. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/usocjour/article/view/7960
Issue
Section
Статті