Управління змінами для підвищення якості публічних послуг

  • Євген Красников заступник начальника 155 військового представництва Міністерства оборони України http://orcid.org/0009-0008-6137-9401
Ключові слова: опір змінам, публічна політика, публічні послуги, теорії змін, управління змінами, якість публічних послуг

Анотація

У статті охарактеризовано особливості впровадження змін у організаційних структурах для підвищення якості публічних послуг та опір цим змінам, як невідворотній процес. Доведено, що професійна діяльність керівника у публічному секторі залежить від управління змінами, а стійкість до них є головним елементом системи управління змінами. Обґрунтовано сутність і взаємозв’язок понять «управління змінами» та «опір змінам». Автором розглянуто основні теорії змін, які використовуються на практиці у публічному секторі: енергетичні, математичні, економічні, біологічні, системні, психологічні, психоаналітичні, політичні, соціологічні, культурні та розвиваючі. Доведено, що більшість теорій змін наголошують на тому, що опір цим змінам є неминучим. Сформульовано основні причини, форми та види опору при впровадженні змін та інновацій керівником публічної організації.
Наголошено на здатність людей до адаптації та боротьби з зовнішньою мінливістю - це дві ключові змінні у визначенні того, як вони будуть реагувати на зміни. Враховано, що зовнішня мінливість зазвичай висока для більшості організацій, що надають публічні послуги. Але у той же час органи публічної влади, особливо під час війни в Україні, переважно укомплектовуються людьми, які віддають перевагу стабільному середовищу та добре структурованим способам діяльності. А це означає, що керівники можуть очікувати значного опору, намагаючись впроваджувати зміни в публічних послугах, незважаючи на цілі цих змін.
Автором сформульовані можливі коливання ставлення до змін персоналу від оголошення про них до їх впровадження. Підтверджено, що до основних причин опору змінам у сфері надання публічних послуг, спрямованим на покращення цих послуг належать: прихильність до бюрократичних звичок, пов’язаних з делегуванням повноважень; скептицизм; проблеми, пов’язані з багатьма ієрархічними рівнями повноважень, підзвітності та звітності; тенденція просувати процес прийняття рішень нагору, що суперечить підходам, спрямованим на підвищення самоконтролю та самостійності; відносини, які регулюються інтересами багатьох зацікавлених сторін; наявність конфліктуючих інтересів та цінностей та інші. Зазначено, що до основних форм опору змінам належать: апатія, запізнення, саботаж, ухід на лікарняний, абсентеїзм, прокрастинація, робота за правилами, повільна робота, витоки в ЗМІ, закулісна критика та інші. Визначено категорії працівників у сфері надання публічних, які найбільш вразливі до будь-яких змін.
Автором статті розроблено рекомендації з подолання опору змінам та ефективне їх впровадження для підвищення якості публічних послуг.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Євген Красников, заступник начальника 155 військового представництва Міністерства оборони України

кандидат наук з державного управління,
заступник начальника 155 військового представництва Міністерства оборони України, м. Харків, Україна

Посилання

Amosov, O.Y., & Didenko, N.V. (2013). Overcoming resistance to change: theoretical approaches and implementation. Business Inform, 1, 293–298 [in Ukrainian].

Kovalenko, M. M., & Dunayev, I. V. (2023). Components of Public Policy in the Conditions of Implementation of the Mobilization Model of Economic Development. Theory and Practice of Public Administration, 1 (76), 7–25. http://doi.org/10.26565/1727-6667-2023-1-01 [in Ukrainian].

Kosach, I.A., Ladonko, L.S., & Kalinko, I.V. (2016). Business administration: organization management and change management: study guide. Kyiv, Condor, 217 [in Ukrainian].

Novikova, M. M., Borovyk, M. V., & Bubiryov, E. A. (2022). Theoretical aspects of organizational change management at the enterprise. Business Inform, 10, 219–225. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2022-10-219-225 [in Ukrainian].

Petrova, I. L. (2008). Change management: [manual for trainers] ; [I. L. Petrova, V. I. Poli-

shchuk, V. P. Pechenizkyi, etc.]. Kyiv, Lviv,ZUKTS, 58 [in Ukrainian].

Pichugina, T. S., Tkachova, S. S., & Tkachenko, O. P. (2017). Change management: training. manual Kharkiv, KhDUHT, 226 [in Ukrainian].

Semenets-Orlova, I.A. (2016). Current strategies for overcoming resistance to educational changes. Effectiveness of state administration, 3, 60–75 [in Ukrainian].

Turchyna, S.G. (2016). Management of changes in the context of strategic development of enterprises. Bulletin of the Sumy National Agrarian University. Serie “Economics and Management”, 1 (67), 11-15 [in Ukrainian].

Ukrainian Civil Service HRM Project. Seminar “Management of changes in public administration” at the European Institute of Public Administration (EIPA). URL: http://www.ucshrm.org.ua/en/news/novini/seminar-upravlinnya-zminami-u-derzhavnomu-upravlinni-uyevropeiyskomu-instituti-derzhavnogo-upravlinnya-eipa.html [in Ukrainian].

Buchanan, D. & Boddy, D. (1993) The Expertise of the Change Agent. Public Performance and Backstage Activity. Prentice Hall [in English].

Coch, L. & French, J. R. P. (1948) ‘Overcoming Resistance to Change’. Human Relations, vol. 1, pp. 512–32 [in English].

Dawkins, R. (1997) The Selfish Gene. Macmillan [in English].

Hussey, D. E. (1995) Organisational Change. Kogan Page, 25 [in English].

Jung, C. (1953) The Integration of Personality. Farrah & Ruckhart [in English].

Lewin, K. (1951) Force Field Analysis. Harper & Row [in English].

McConkey, D. D. (1993) ‘Organisation Development in the Public Sector’ in Cummings, T. and Worley, C. G. (eds) Organisation Development and Change. 5th edn. West Publishing Co., 634–42 [in English].

Russell-Jones, N. (1995) Management Pocket Book. Alresford Press [in English].

Starkey, K. (1996) How Organisations Learn. ITP Business Press, 2 [in English].

Toffler, A. (1973) Future Shock. Pan Books [in English].

Tomkins, C. R. (1987) Achieving Economy, Efficiency and Effectiveness in the Public Sector. Kegan Paul [in English].

Weber, M. (1964) The Theory of Social and Economic Organisation. Macmillan [in English].

Zifcack, S. (1994) New Managerialism. Administrative Reform in Whitehall and Canberra. Oxford University Press, 172 [in English].

Опубліковано
2023-11-27
Як цитувати
Красников, Є. (2023). Управління змінами для підвищення якості публічних послуг. Теорія та практика державного управління, 2(77), 22-37. https://doi.org/10.26565/1727-6667-2023-2-02
Розділ
Розвиток системи державного управління в Україні