Понятійний апарат дослідження державного регулювання розвитку освітньої системи

  • Ірина Застрожнікова Таврійський державний агротехнологічний університет, м. Мелітополь https://orcid.org/0000-0002-9988-5288
Ключові слова: державне управління, державне регулювання, державне регулювання освітньої системи, заклади освіти, освіта, освітня система,складові освітньої системи.

Анотація

У статті визначаються основні поняття державного регулювання розвитку освітньої системи в Україні. Розглядаються складові освітньої системи, дається коротка характеристика кожного з елементів освітньої системи, а саме дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти, професійно-технічної та вищої освіти, самооствіти, післядипломної освіти, аспірантури та докторантури. Визначаються головні принципові відмінності державного регулювання та державного управління. Дається визначення поняттю «освітня система». Автор наголошує, що   державне регулювання й державне управління спрямовані на досягнення однієї мети управління, проте, державне регулювання й державне управління мають суттєві відмінності, пов’язані з використанням специфічних засобів (методів) управлінського впливу. Вказуються основні відмінності понять «державне регулювання» та «державне управління». Дається визначення та основні завдання державного регулювання освітньої системи в Україні. Наголошується, що для  забезпечення ефективного  функціонування галузі освіти потрібно разом з гарантованою  державною підтримкою зберегти державно-громадський характер управління, розвивати самоврядування в галузі освіти, відобразити організаційне та нормативне створення регіональних освітніх комплексів. Ці завдання має  вирішувати відповідний механізм державного регулювання в галузі освіти України на основі необхідної нормативно-правової бази.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Ірина Застрожнікова , Таврійський державний агротехнологічний університет, м. Мелітополь

к.держ.упр., доцент кафедри публічного управління, адміністрування та права,
Таврійський державний агротехнологічний університет,
м. Мелітополь

Посилання

Pro zahalnu seredniu osvitu: Zakon Ukrainy vid 13 zhovt. 2018 r. No. 2541-VIII. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/651-14.

Pro pozashkilnu osvitu: Zakon Ukrainy vid 22 cherv. 2000 r. No. 1841-III. Data onovlennia: 01.01.2016. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1841-14.

Litsenziini umovy provadzhennia osvitnoi diialnosti zakladiv osvity: Postanovoiu KMU vid 30 hrud. 2015 r. No. 1187.

Burluka, O.V. (2005). Self-education of the individual as a sociocultural phenomenon. Сandidate’s thesis. Kharkiv State Academy of Culture. Kharkiv.

Zastrozhnikova, I.V. (2019). State regulation of training for united territorial communities by higher educational institutions of Ukraine. Actual Problems of Public Administration: sb. sci. pr., 1 (55), 150–154. Kharkiv: View of KRI NAPA “Master”.

Опубліковано
2019-09-24
Як цитувати
Застрожнікова , І. (2019). Понятійний апарат дослідження державного регулювання розвитку освітньої системи. Теорія та практика державного управління, 3(66), 109-114. https://doi.org/10.34213/tp.19.03.13
Розділ
Державне регулювання процесів економічного і соціального розвитку