Антропологія власності та семіотика грошей
Анотація
У статті пропонується розглянути роль феномену власності у процесі формування людської свідомості. Свідомість береться як семіотичний феномен, високорозвинута людська свідомість стає можливою через досягнення більш високих (порівняно з тваринними) рівнів абстрактності, зокрема здатності абстрагування від безпосереднього оточення. Процес абстрагування є довгим і складним і не може обійтися без тих чи інших форм персоніфікації. Ключова теза статті полягає в тому, що власність є формою персоніфікації при переході до 3-го й подальших, більш високих рівнів абстрагування. Показано також, що гроші є вираженням подальших рівнів абстрагування у практичній діяльності людини.
Завантаження
Посилання
Бодрийяр Жан. К критике политической экономии знака. Москва: Библион – Русская книга , 2004. – 304 с.
Вітгенштайн Людвіг. Tractatus logico-philosophicos. Філософські дослідження. – Київ: Основи, 1995. – 312 с. с. 70.
Мамфорд Льюис. Миф машины // Миф машины. М. – «Логос», 2001. – 408 с.
Мэмфорд Л. Техника и природа человека //Новая технократическая волна на Западе. – Москва: Прогресс, 1986. – с. 225 – 239.
Седлачек Томаш. Економіка добра і зла. Слідами людських пошуків від Гільгамеша до фінансової кризи//Переклад з чеської Тетяни Окопної//Львів, Видавництво Старого Лева, 2017. – 520 с.
Eisenstein Charles. Sacred Economics, Money, Gift and Society in the Age of Transition//Publisher: Evolver Editions, 2016. – 496 pages // www.eboodb.org/item/52437/Sacred-Economics-Money-Gift-and-Society-in-the-Age-of-Transition
Moore Jason W. Capitalism in the Web of Life. Ecology and the Accumulation of Capital// London, Verso, 2015. – 366 p.