ІННОВАЦІЙНІ СКЛАДОВІ КРЕАТИВНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В СУЧАСНИХ РЕАЛІЯХ

  • Лариса Олійник Донецький національний університет імені Василя Стуса, вул. Янгеля, 4, м. Вінниця, 21000, Україна https://orcid.org/0000-0002-3650-9891
Ключові слова: креативне підприємництво, інноваційне управління, персонал, комунікація, бізнес-модель

Анотація

Стаття висвітлює складові особливості креативного підприємницького простору в сьогоденних умовах соціально-економічного розвитку. Визначено, що саме творчий потенціал людини слугує активатором бізнесу. З'ясовано, що новаторство є вагомим фактором стабільного функціонування країни. Наведено, що інноваційне підприємництво являє собою сукупність технологічних, емпіричних, фінансових дій, орієнтованих на комерціалізацію отриманих даних, навичок, придбаного обладнання. Представлено класифікаційні види інновацій: технічні, технологічні, організаційно-адміністративні, інформаційні, соціальні. Акцентовано, що базовою платформою діяльності компаній, які знаходяться на етапі оновлення власного виробництва, слугує інноваційний бізнес-проєкт. Виокремлено основні складові інноваційного середовища в креативному підприємництві: процес, методологію й культуру. Доведено, що процес обумовлений прозорою й плідною взаємодією співучасників соціально-економічних відносин. Обґрунтовано, що ефективність гармонійно налагоджених механізмів на підприємстві можливо оцінити за організаційною структурою, ІТ-системою, часом та ресурсами. Підкреслено, що головними завданнями методології інноваційного простору слугує постійний кваліфікаційний розвиток учасників бізнес-процесу, удосконалення їх вмінь стосовно розв'язання робочих задач. При цьому, основною задачею культурної складової інноваційного середовища є створення безпечних умов, за яких учасники бізнес-процесу мають можливості генерувати й розвивати власні ідеї без перешкод. Наголошено, що успішність підприємницької активності в сучасних реаліях ринкової невизначеності цілком залежить від повноцінного застосування людських ресурсів. Приділено увагу моделюванню інноваційного підприємництва з виявленням найбільш популярних нині шаблонів бізнес-моделей. Систематизовано головні принципи моделювання в креативному бізнесі, а саме: нехтування ланковою логікою, забуття минулого досвіду, не звертання уваги на конкурентів, виклик традиційності, генерування множини думок та дозвіл на помилку тощо.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Лариса Олійник, Донецький національний університет імені Василя Стуса, вул. Янгеля, 4, м. Вінниця, 21000, Україна

кандидат економічних наук, доцент

Посилання

Kaplina, A. I. (2020). Youth entrepreneurship is a promising opportunity for young people. Ahrosvit, 19-20, 47–50. (in Ukrainian)

Hudyma, L. O. (2020). Creative economy: world experience and challenges for Ukraine within the framework of crisis transformations. Ekonomika, 5, 100–106. (in Ukrainian)

Patterson, F., & Zibarras, L. D. (2017). Selecting for creativity and innovation potential: implications for practice in healthcare education. Advances in Health Sciences Education, 22(2), 417–428. DOI: https://doi.org/10.1007/s 10459-016-9731-4.

Gassman, O., Frankenberger, K., & Shik, M. (2016). Business models: 55 best templates. Moscow: Alpina Publisher. (in Russian)

Arvidsson, V., & Mønsted, T. (2018). Generating innovation potential: How digital entrepreneurs conceal, sequence, anchor, and propagate new technology. Journal of Strategic Information Systems, 27(4), 369–383. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jsis.2018.10.001.

Korolev, V. I., Sekerin, V. D., Bank, S. V., Gorokhova, A. E., & Arutyunyan, Y. I. (2017). Innovation potential of small-scale business: International experience. Espacios, 38, 49. Retrieved from: https://www.revistaespacios.com/a17v38n49/a17v38n49p01.pdf.

Tkachuk, O. M., & Turchak, V. V. (2015). Entrepreneurship development management in Ukraine. Visnyk Kyivs’koho natsional’noho torhovel’no-ekonomichnoho universytetu, 1, 56–64. (in Ukrainian)

Kraus, N. M. (2019). Innovative economy in a globalized world: institutional basis of formation and development trajectory. Agrar Media Group, Kyiv, Ukraine. (in Ukrainian)

Markina, I., Voronina, V., & Filatova, K. (2021). Personnel management in conditions of sustainable innovative development of the enterprise. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii, 17, 39-42. DOI: https://doi.org/10.37320/2415-3583/17.7. (in Ukrainian)

Paschenko, O. P. (2017). Creative management as a factor in the success of modern business. Mykolaivs’kyj natsional’nyj universytet imeni V. O. Sukhomlyns’koho, 17, 406–410. (in Ukrainian)

Polozova, T. V., & Kryvtsun, D. Iu. (2015.) Innovative activity of the enterprise and economic essence of innovation process. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu, 12, 108–113. (in Ukrainian)

Fedulova, L. I. (2017). Business models of innovative development of trade enterprises. Visnyk KNTEU, 3, 48–64. (in Ukrainian)

Bezus, A. M., Shafranova, K. V., & Bezus, P. I. (2018). The role of innovative development in the sustainability of the enterprise. Ekonomichna nauka, 8, 22–25. (in Ukrainian)

Gurochkina, V. V. (2015). Enterprise innovation potential: essence and system of protection. Ekonomika: realii chasu. Naukovyj zhurnal, 5(21), 51–57. (in Ukrainian)

Heiets’, V. M. (2015). Innovative Ukraine - 2020: main provisions of the National Report (transcript of the scientific report at the meeting of the Presidium of the NAS of Ukraine on May 13, 2015). Bulletin of the National Academy of Sciences of Ukraine, 7, 14–22. (in Ukrainian)

Yurchuk, N. P, Vovk, V. Yu., & Topina, R. P. (2019). Innovative-investment activity as the implementation basis of the sustainable development concept of the ukrainian economy. Agrosvit, 3, 53–61. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2019.3.53. (in Ukrainian)

Pakulyna, A. A., & Yevsieiev, A. S. (2018). Innovative and creative economy as a condition for modernization of the national wealth of Ukraine. Ekonomika i suspil’stvo, 16, 192–200. (in Ukrainian)

Orlova-Kurylova, O. V., Derzhak, N. O., Cukhomlyn, L. V., & Bachkir, I. H. (2021). Modeling the life cycle of an innovative project in the conditions of transformation of the national economy: marketing potential management. Ahrosvit, 18, 36–43. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2021.18.36. (in Ukrainian)

Klochan, I., Tregubov, O., Hnatenko, I. & Parohnenko, O. (2021). Entrepreneurship development management in an innovative economy: modeling resource efficiency and minimizing transaction costs. Investytsii: praktyka ta dosvid, 17, 5–10. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2021.17.5. (in Ukrainian)

Zrybnieva, I. (2020). The main aspects of sustainable development in management of competitiveness of innovative entrepreneurs. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii, 15, 100–105. DOI: https://doi.org/10.37320/2415-3583/15.17. (in Ukrainian)

Kushneryk, O. (2020). HR-management: an innovative approach to personnel management. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii, 12, 125–129. DOI: https://doi.org/10.37320/ 2415-3583/12.21. (in Ukrainian)

Опубліковано
2021-12-31
Як цитувати
Олійник, Л. (2021). ІННОВАЦІЙНІ СКЛАДОВІ КРЕАТИВНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В СУЧАСНИХ РЕАЛІЯХ. Соціальна економіка, (62), 98-106. https://doi.org/10.26565/2524-2547-2021-62-09
Розділ
ПІДПРИЄМНИЦТВО