МОНІТОРИНГ ЛОКАЛЬНОГО РИНКУ РЕСТОРАННИХ ПОСЛУГ

  • Лариса Сорока Ізмаїльський державний гуманітарний університет, вул. Рєпіна, 12, Ізмаїл, 68601, Україна https://orcid.org/0000-0002-8014-7509
  • Ірина Іваненко Ізмаїльський державний гуманітарний університет, вул. Рєпіна, 12, Ізмаїл, 68601, Україна https://orcid.org/0000-0002-0643-9255
Ключові слова: ресторанний бізнес, місцевий ринок ресторанних послуг, моніторинг, респонденти, он-лайн анкетування

Анотація

У статті досліджено стан і перспективи розвитку локального ринку ресторанних послуг шляхом проведення соціологічного опитування в режимі он-лайн. Об’єктом дослідження об­рано ресторанний ринок міста Ізмаїл, Одеської області. Проведено маркетингове дослідження кон’юнктури ринку пропозиції, визначено перспективні ніші для розвитку локального ресто­ранного бізнесу.

Аналіз тенденцій розвитку ринку ресторанних послуг за 2017-2020 рр. показав, що ринок перебуває на етапі становлення. Даний факт підтверджують розрахунки забезпеченості міс­цями в загальнодоступній мережі закладів м. Ізмаїл: станом на 2020 рік зафіксовано нестачу посадкових місць у розрахунку на 1000 жителів. Встановлено, що вагомим фактором впливу на кон’юнктуру ресторанного ринку є рівень доходів населення: зниження доходів споживачів є причиною відмови від відвідування ресторанних закладів та сприяє спонукає потенційних клієнтів віддавати перевагу домашнім стравам. Скорочення кількості ресторанних закладів у 2020 році спричинене пандемією COVID-19: багато рестораторів виявились неспроможними вести діяльність за карантинних умов і змушені були закрити свої заклади.

Діагностика структури ринку ресторанних послуг м. Ізмаїл за 2019 рік показала, що най­більшу питому вагу займають кафе (31,31%), ресторани (15,89%), кав’ярні (14,02%) та заклади швидкого харчування (12,62%). Структуру ресторанних закладів характеризуємо як опти­мальну, тому що більшість закладів розрахована на клієнтів із середнім рівнем доходів. Аналіз географічного розташування ресторанних підприємств Ізмаїла дозволяє сформувати висновок про те, що більшість закладів розташована в центрі міста, в той час як закладів, розміщених за межами міста, практично немає.

У проведеному соціологічному опитуванні прийняло участь 402 респонденти, з них 51% чоловіки та 49% жінки. Вікова структура учасників сформована, головним чином, респонден­тами молодого віку: 45,27% - люди віком від 20 до 30 років; 30,35% - від 30 до 50 років. Найбільшою популярністю серед респондентів користуються ресторанні заклади формату «пі­церія» (24,38%), «кафе» (18,41%), «кав’ярня» (16,67%) та «ресторан» (10,20%). Найчастіше учас­ники анкетування відвідують ресторанні заклади з метою святкування урочистих подій (35,82%), проведення часу із рідними та друзями (26,62%) та харчування під час перерви (12,94%). На думку більшості респондентів не вистачає ресторанних закладів за містом (18,66%), у районі «Фортеця» (17,91%) та в центрі міста (13,18%). Щодо формату закладу, якого не вистачає в місті, думки респондентів розділилися: 20,90% вважає за доцільне відкривати ресторанний комплекс; 20,40% - кафе; 19,15% - ресторан; 178,16% - піцерію. Враховуючи споживчий попит на відвідування ресторанних закладів, розташованих на природі, вважаємо за доцільне освоювати нішу заміських ресторанних закладів або комплексів.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Лариса Сорока, Ізмаїльський державний гуманітарний університет, вул. Рєпіна, 12, Ізмаїл, 68601, Україна

кандидат економічних наук, доцент, кафедри управління підприємницькою та туристичною діяльністю

Ірина Іваненко, Ізмаїльський державний гуманітарний університет, вул. Рєпіна, 12, Ізмаїл, 68601, Україна

аспірантка

Посилання

Anisimov, H., Zhukov, Y., & Lypovyi D. (2018). Analysis of the state of the network of restaurants in the administrative districts of Kharkiv. The trajectory of science, 4(1), 1001-1013. doi: https://doi.org/10.22148/pos.30-2. (in Ukrainian)

Avetysova, A. O., Levchenko, M. M., & Palii, N. S. (2019). Structural changes in the restaurant market. State and regions, 3, 147-160. (in Ukrainian)

Vinnikova, V. O., & Skirda, O. E. (2017). Analysis provision hotel and restaurant services in Kharkiv. Young Scientist, 5, 467-470. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2017_5_108. (in Ukrainian)

Volovelskaya, I., Kаlinkovskaya, K., & Goncharova, A. (2017). Analysis of restaurant business in the World and Ukraine. The bulletin of transport and industry economics, 59, 270‒275. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vetp_2017_59_38. (in Ukrainian)

Dhora, R., & Dionizi, B. (2018). The Role of the Restaurant Sector in Promoting the Local Cuisine. The Case of Shkodra City. Academic Journal of Interdisciplinary Studie, 3(2), 327-332.

Druzhynina, V. V., Trunina, I. M., & Sosnovska, Y. R. (2016). Monitoring of the local market of restaurant services. Herald of Khmelnytskyi National University, 5, 65-69. (in Ukrainian)

Dzwigol, H. (2020). Innovation in Marketing Research: Quantitative and Qualitative Analysis. Marketing and Management of Innovations, 1, 128-135. doi: http://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-10.

Hirniak, L. I., & Hlahola, V. A. (2018). Current state, prospects and trends in the restaurant industry in Ukraine. Market infrastructure, 16, 71-78. (in Ukrainian)

Hryhorenko, O. V. (2018). Diagnosis of the market of restaurant services. Markets of goods and services, 1, 38-56. (in Ukrainian)

Ivashyna, L. L. (2018). Prospects and problems of catering in Ukraine. Global and national economic problems, 17, 314-320. (in Ukrainian)

Kiraľova, A., & Hamarneh, I. (2017). Local gastronomy as a prerequisite of food tourism development in the Czech Republic. Marketing and Management of Innovations, 2, 15-25. doi: http://doi.org/10.21272/mmi.2017.2-01.

Kuzior, A., Sobotka, B., Filipenko, А., & Kuzior, P. (2019). Marketing Communications of Administrative Organs of Local Governance and Local Community. Marketing and Management of Innovations, 2, 314-325. doi: http://doi.org/10.21272/mmi.2019.2-26.

Mazur, S. A., & Prylutskyi, A. M. (2019) Status and prospects of hotel and restaurant business development in Ukraine. Efficient economy, 1. doi: http://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.2.31. (in Ukrainian)

Obozna, A. O., Shabelnyk, N. M., & Fedotov, I. A. (2019). Analysis of the modern market of restaurant services and the effectiveness of their use in the enterprise. Investments: practice and experience, 13, 17-23. doi: http://doi.org/10.32702/23066814.2019.13.17. (in Ukrainian)

Oklander, M. A., Oklander, T. O., & Yashkina, O. I. (2018). Marketing research trends: online panels and online communities. Marketing and Management of Innovations, 1, 118-129. doi: http://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-08. (in Ukrainian)

Parubok, N. V. (2016). The role and modern innovative directions of development of the restaurant industry of Ukraine. Regional business economics and management, 3(51), 94-100. (in Ukrainian)

Piatnytska, H., & Hryhorenko, O. (2019). Global trends in catering development. The name of trade: economy, finance, law, 3. doi: https://doi.org/10.31617/zt.knute.2019(104)05. (in Ukrainian)

Piatnytska, H. T., & Naidiuk, V. S. (2017). Modern trends in the development of the restaurant industry in Ukraine. Economy and state, 9, 66-73. (in Ukrainian)

Semeniuk, L. V. (2014). The main trends in the development of the market of restaurant chains located on the roads of Ukraine. Efficient economy, 11. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2014_11_84. (in Ukrainian)

Soroka, L. M., & Ivanenko, I. V. (2021). Marketing analysis of consumer preferences «Monitoring of the market of restaurant services in Izmail». Retrieved from https://docs.google.com/forms/d/1SvT3hnDOoFkZqT1TSXiu8M1MPrHAmtHuEkhe8EVNHJo/edit. (in Ukrainian)

Опубліковано
2021-08-26
Як цитувати
Сорока, Л., & Іваненко, І. (2021). МОНІТОРИНГ ЛОКАЛЬНОГО РИНКУ РЕСТОРАННИХ ПОСЛУГ. Соціальна економіка, (61), 15-25. https://doi.org/10.26565/2524-2547-2021-61-02
Розділ
МАРКЕТИНГ