THEORETICAL AND METHODOLOGICAL BASES OF ENTERPRISE’S COMPETITIVENESS ON THE GLOBAL MARKET
Keywords:
competition, competitiveness, evaluation, strategy of competitiveness, efficiency, economic development.
Abstract
In this article was considered the essence of the concept of competitiveness, theoretical bases of enterprise’s competitiveness on the global market, theoretical justification, examined scientific and methodical approaches and practical proposals aimed at evaluation and providing enterprise’s competitiveness on the global market as a factor of improving the competitiveness of industry of Ukraine under conditions of modern economic processes.
Downloads
Download data is not yet available.
References
1. Клименко С.М. Управління конкурентоспроможністю підприємства / С.М. Клименко, Т.В. Омельяненко, Д.О. Барабась та ін. – К. : КНЕУ, 2008. – 520 с.
2. Porter M.E. Competitive Advantage of Nations / M.E. Porter. – New York : Free Press, 1990. – 426 p.
3. Скударь Г.М. Управление конкурентоспособностью крупного АО : проблемы и решения / Г.М. Скударь. – К. : Наук. думка, 1999. – 496 с.
4. Андрианов В. Конкурентоспособность России в мировой экономике / В. Андрианов // Экономист. – 1997. – № 10. – С. 37-47.
5. Арнаут І.П. Дослідження підходів щодо дефініції конкурентоспроможності підприємства І.П. Арнаут // Інноваційна економіка. – 2012. – № 3. – С. 111-114.
6. Ермолов М.О. Чем отличается конкурентоспособность фирмы от конкурентоспособности товара / М.О. Ермолов. – М. : Мысль, 1990. – 229 с.
7. Яновский А. Конкурентоспособность товара и товаропроизводителя / А. Яновский // Бизнес-Информ. – 1996. – № 5. – С. 21-23.
8. Ярошенко С.П. Принципи конкурентноздатності сфери матеріального виробництва / С.П. Ярошенко // Регіональні перспективи. – 1998. – № 1(2). – С. 37-39.
9. Азоев Г.Л. Конкурентные преимущества фирмы / Г.Л. Азоев, А.П. Челенков. – М. : Новости, 2006. – 267 с.
10. Маренич А. Управление конкурентоспособностью предприятия / А. Маренич, И. Астахов // Бизнес-Информ. – 1996. – № 5 – С. 23-27.
11. Калашникова Л.М. Конкурентоспособность предприятия и их продукции / Л.М. Калашников // Машиностроитель. – 2003. – № 11. – С. 15-18.
12. Перцовский Н.И. Международный маркетинг : учеб. пособие / И.А. Спиридонов, С.В. Барсукова; под ред. Н.И. Перцовского. – М. : Высшая школа, 2001. – 239 с.
13. Основи аграрного підприємництва / за ред. М.Й. Маліка. – К. : Інститут аграрної економіки, 2000. – 582 с.
14. Завьялов П.С. Маркетинг у схемах, рисунках, таблицах / П.С. Завьялов. – М. : ИНФРА-М, 2001. – 496 с.
15. Экономическая стратегия фирмы // под. ред. А.П. Градова. – СПб. : Специальная литература, 2000. – 589 с.
16. Фатхутдинов Р.А. Конкурентоспособность организации в условиях кризиса: экономика, маркетинг, менеджмент / Р.А. Фатхутдинов. – М. : Маркетинг, 2002. – 892 с.
17. Васильева З.А. Иерархия понятий конкурентоспособности субъектов рынка / З.А. Васильева // Маркетинг в России и за рубежом. – 2006. – № 2. – С. 83-90.
18. Бєлєнький П.Ю. Дослідження проблем конкурентоспроможності / П.Ю. Бєлєнький // Вісник НАН України. – 2007. – № 5. – С. 9-18.
19. Шинкаренко В.Г. Управление конкурентоспособностью предприятия / В.Г. Шинкаренко, А.С. Бондаренко. – Харьков : Изд-во ХНАДУ, 2003. – 186 с.
20. Мануйлович Ю.М. Дослідження сутності та трактування поняття конкурентоспроможності підприємства / Ю.М. Мануйлович // Маркетинг інновацій. – 2013. – № 4. – С. 274-282.
21. Бородин А.В. Современные подходы к оценке конкурентоспособности предприятий / А.В. Бородин, Н.Л. Теренина // Казанская наука. – 2012. – № 3. – С. 69-72.
22. Франів І.А. Теоретичні аспекти управління конкурентоспроможністю підприємства / І.А. Франів, Л.М. Коваль, Р.Р. Русин-Гриник // Механізм регулювання економіки. – 2010. – №3, Т. 1. – С. 149-153.
23. Жовновач Р.І. Теоретико-методологічні підходи до оцінки конкурентоспроможності підприємств / Р.І. Жовновач // Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки. – Кіровоград : КНТУ, 2011. – С. 106-113.
24. Рибницький Д.О. Сучасні підходи до оцінювання конкурентоспроможності підприємства / Д.О. Рибницький, Т.А. Городня, К.А. Львівська // Науковий вісник НЛТУ України. – 2010. – Вип. 20.9. – С. 227-230.
25. Поклонский Ф.Е. Розвиток конкурентоспроможності продукції, що випускається, як результат ефективного використання потенціалу підприємства / Ф.Е. Поклонский, Е.Ю. Мамченко // ДонДУУ МЕНЕДЖЕР. – 2007. – №3 (41). – С. 121-126.
26. Хрущ Н.А. Сучасні методичні підходи до оцінки конкурентоспроможості підприємства / Н.А. Хрущ, Л.В. Ваганова // Вісник Хмельницького національного університету. – 2010. – № 5, Т. 3. – С. 153-156.
27. Парсяк В. Аналітичні передумови управління конкурентоспроможностю невеликих підприємств / В. Парсяк, І. Дибач // Економіст. – 2010. – №8 – С. 56-59.
28. Нурмаганбетов К.Р. Методика оценки конкурентоспособности предприятия легкой промышленности / К.Р. Нурмаганбетов, Н.Д. Есмагулов // Организатор производства. – 2009. – №2. – С. 90-93.
29. Мартиненко В.П. Методи оцінки конкурентоспроможності суб'єктів господарювання / В.П. Мартиненко // Формування ринкових відносин в Україні. – 2008. – № 10(89). – С. 42-45.
30. Пляскіна А.І. Оцінка конкуренції та конкурентоспроможності суб'єктів харчової промисловості / А.І. Пляскіна// Актуальні проблеми економіки. – 2006. – №2(56). – С. 52-59.
31. Міняйленко І.В. Науково-методичні аспекти оцінювання потенціалу підприємств легкої промисловості / І.В. Міняйленко, О.В. Микитенко // Вісник Хмельницького національного університету [Електронний ресурс]. – 2011. – №1. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Vchnu_ekon/2011_1/031-035.pdf.
32. Зайцева Л. О. Аналіз сучасних методів оцінки конкурентоспроможності підприємства // Економiчний аналiз: зб. наук. праць / Тернопільський національний економічний університет; редкол.: С. І. Шкарабан (голов. ред.) та ін. – Тернопіль: Видавничо-поліграфічний центр Тернопільського національного економічного університету «Економічна думка», 2013. – Том 14. – №3 – С. 12-17.
2. Porter M.E. Competitive Advantage of Nations / M.E. Porter. – New York : Free Press, 1990. – 426 p.
3. Скударь Г.М. Управление конкурентоспособностью крупного АО : проблемы и решения / Г.М. Скударь. – К. : Наук. думка, 1999. – 496 с.
4. Андрианов В. Конкурентоспособность России в мировой экономике / В. Андрианов // Экономист. – 1997. – № 10. – С. 37-47.
5. Арнаут І.П. Дослідження підходів щодо дефініції конкурентоспроможності підприємства І.П. Арнаут // Інноваційна економіка. – 2012. – № 3. – С. 111-114.
6. Ермолов М.О. Чем отличается конкурентоспособность фирмы от конкурентоспособности товара / М.О. Ермолов. – М. : Мысль, 1990. – 229 с.
7. Яновский А. Конкурентоспособность товара и товаропроизводителя / А. Яновский // Бизнес-Информ. – 1996. – № 5. – С. 21-23.
8. Ярошенко С.П. Принципи конкурентноздатності сфери матеріального виробництва / С.П. Ярошенко // Регіональні перспективи. – 1998. – № 1(2). – С. 37-39.
9. Азоев Г.Л. Конкурентные преимущества фирмы / Г.Л. Азоев, А.П. Челенков. – М. : Новости, 2006. – 267 с.
10. Маренич А. Управление конкурентоспособностью предприятия / А. Маренич, И. Астахов // Бизнес-Информ. – 1996. – № 5 – С. 23-27.
11. Калашникова Л.М. Конкурентоспособность предприятия и их продукции / Л.М. Калашников // Машиностроитель. – 2003. – № 11. – С. 15-18.
12. Перцовский Н.И. Международный маркетинг : учеб. пособие / И.А. Спиридонов, С.В. Барсукова; под ред. Н.И. Перцовского. – М. : Высшая школа, 2001. – 239 с.
13. Основи аграрного підприємництва / за ред. М.Й. Маліка. – К. : Інститут аграрної економіки, 2000. – 582 с.
14. Завьялов П.С. Маркетинг у схемах, рисунках, таблицах / П.С. Завьялов. – М. : ИНФРА-М, 2001. – 496 с.
15. Экономическая стратегия фирмы // под. ред. А.П. Градова. – СПб. : Специальная литература, 2000. – 589 с.
16. Фатхутдинов Р.А. Конкурентоспособность организации в условиях кризиса: экономика, маркетинг, менеджмент / Р.А. Фатхутдинов. – М. : Маркетинг, 2002. – 892 с.
17. Васильева З.А. Иерархия понятий конкурентоспособности субъектов рынка / З.А. Васильева // Маркетинг в России и за рубежом. – 2006. – № 2. – С. 83-90.
18. Бєлєнький П.Ю. Дослідження проблем конкурентоспроможності / П.Ю. Бєлєнький // Вісник НАН України. – 2007. – № 5. – С. 9-18.
19. Шинкаренко В.Г. Управление конкурентоспособностью предприятия / В.Г. Шинкаренко, А.С. Бондаренко. – Харьков : Изд-во ХНАДУ, 2003. – 186 с.
20. Мануйлович Ю.М. Дослідження сутності та трактування поняття конкурентоспроможності підприємства / Ю.М. Мануйлович // Маркетинг інновацій. – 2013. – № 4. – С. 274-282.
21. Бородин А.В. Современные подходы к оценке конкурентоспособности предприятий / А.В. Бородин, Н.Л. Теренина // Казанская наука. – 2012. – № 3. – С. 69-72.
22. Франів І.А. Теоретичні аспекти управління конкурентоспроможністю підприємства / І.А. Франів, Л.М. Коваль, Р.Р. Русин-Гриник // Механізм регулювання економіки. – 2010. – №3, Т. 1. – С. 149-153.
23. Жовновач Р.І. Теоретико-методологічні підходи до оцінки конкурентоспроможності підприємств / Р.І. Жовновач // Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки. – Кіровоград : КНТУ, 2011. – С. 106-113.
24. Рибницький Д.О. Сучасні підходи до оцінювання конкурентоспроможності підприємства / Д.О. Рибницький, Т.А. Городня, К.А. Львівська // Науковий вісник НЛТУ України. – 2010. – Вип. 20.9. – С. 227-230.
25. Поклонский Ф.Е. Розвиток конкурентоспроможності продукції, що випускається, як результат ефективного використання потенціалу підприємства / Ф.Е. Поклонский, Е.Ю. Мамченко // ДонДУУ МЕНЕДЖЕР. – 2007. – №3 (41). – С. 121-126.
26. Хрущ Н.А. Сучасні методичні підходи до оцінки конкурентоспроможості підприємства / Н.А. Хрущ, Л.В. Ваганова // Вісник Хмельницького національного університету. – 2010. – № 5, Т. 3. – С. 153-156.
27. Парсяк В. Аналітичні передумови управління конкурентоспроможностю невеликих підприємств / В. Парсяк, І. Дибач // Економіст. – 2010. – №8 – С. 56-59.
28. Нурмаганбетов К.Р. Методика оценки конкурентоспособности предприятия легкой промышленности / К.Р. Нурмаганбетов, Н.Д. Есмагулов // Организатор производства. – 2009. – №2. – С. 90-93.
29. Мартиненко В.П. Методи оцінки конкурентоспроможності суб'єктів господарювання / В.П. Мартиненко // Формування ринкових відносин в Україні. – 2008. – № 10(89). – С. 42-45.
30. Пляскіна А.І. Оцінка конкуренції та конкурентоспроможності суб'єктів харчової промисловості / А.І. Пляскіна// Актуальні проблеми економіки. – 2006. – №2(56). – С. 52-59.
31. Міняйленко І.В. Науково-методичні аспекти оцінювання потенціалу підприємств легкої промисловості / І.В. Міняйленко, О.В. Микитенко // Вісник Хмельницького національного університету [Електронний ресурс]. – 2011. – №1. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Vchnu_ekon/2011_1/031-035.pdf.
32. Зайцева Л. О. Аналіз сучасних методів оцінки конкурентоспроможності підприємства // Економiчний аналiз: зб. наук. праць / Тернопільський національний економічний університет; редкол.: С. І. Шкарабан (голов. ред.) та ін. – Тернопіль: Видавничо-поліграфічний центр Тернопільського національного економічного університету «Економічна думка», 2013. – Том 14. – №3 – С. 12-17.
How to Cite
Tkachenko, Y., & Rykhliuk, M. (1). THEORETICAL AND METHODOLOGICAL BASES OF ENTERPRISE’S COMPETITIVENESS ON THE GLOBAL MARKET. Social Economics, 50(2), 176-186. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/soceconom/article/view/4817
Section
SYSTEMS AND MECHANISMS FOR MANAGEMENT AND ADMINISTRATION OF SOCIAL ECONOMICS