ВПЛИВ ПРОГРАМ НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ ТА ЦИФРОВІЗАЦІЇ БІЗНЕСУ НА АДАПТИВНІСТЬ ОРГАНІЗАЦІЇ

  • Майя Ноніашвілі Університет бізнесу та технологій, проспект І. Чавчавадзе, 82, Тбілісі, 0162, Грузія https://orcid.org/0009-0009-2321-0792
  • Нана Джанашія Університет бізнесу та технологій, проспект І. Чавчавадзе, 82, Тбілісі, 0162, Грузія https://orcid.org/0009-0008-9939-3524
Ключові слова: освіта, цифровізація, навчання впродовж життя, адаптивність організації

Анотація

У дослідженні розглядається синергетичний вплив програм навчання впродовж життя (НВЖ) та цифровізації на організаційну адаптивність, зокрема на малі та середні підприємства (МСП) в бізнес-ландшафті Грузії. На сучасному глобальному ринку, який стає все більш цифровим і конкурентним, МСП стикаються з величезним тиском, щоб залишатися гнучкими та інноваційними. Це дослідження підкреслює, що інтеграція ініціатив з розвитку персоналу зі стратегіями цифрової трансформації не лише підвищує організаційну стійкість, але й покращує операційну ефективність, дозволяючи підприємствам краще орієнтуватися у викликах та використовувати можливості, що з'являються.

Цифровізація як трансформаційна сила переосмислила робочі потоки, оптимізувала процеси та розширила охоплення ринку для МСП. Однак переваги цифрової трансформації можуть бути повністю реалізовані лише тоді, коли працівники володіють необхідними навичками для ефективного використання цих технологій. Навчання впродовж життя відіграє вирішальну роль у забезпеченні робочої сили сучасними знаннями, сприянні адаптивності та забезпеченні використання працівниками цифрових інструментів для стимулювання інновацій та підвищення продуктивності. Розширюючи можливості працівників через безперервну освіту, організації можуть створити культуру проактивного навчання та технологічної компетентності.

Незважаючи на свою важливість для економіки Грузії, МСП часто стикаються з перешкодами на шляху до повного впровадження цифрових технологій. Ці проблеми включають обмежені фінансові ресурси, неадекватну інфраструктуру та відсутність структурованих навчальних програм. Як наслідок, багатьом МСП важко впроваджувати сучасні технології та навчати своїх працівників навичкам, необхідним для підтримки конкурентоспроможності на ринку, що швидко розвивається. Це дослідження висвітлює ці критичні прогалини та намагається з'ясувати, як стратегічні інвестиції в цифрову трансформацію та розвиток навичок можуть допомогти МСП подолати такі обмеження.

Використовуючи змішаний підхід, це дослідження вивчає, як поєднання цифрових інструментів та програм навчання впродовж життя сприяє досягненню ключових організаційних результатів, таких як підвищення ефективності, оптимізація процесу прийняття рішень та покращення залученості працівників. У ньому також підкреслюється роль політики підтримки у зміцненні цифрової та освітньої екосистем для грузинських МСП, пропонуючи практичні рекомендації щодо сприяння довгостроковому зростанню та конкурентоспроможності. Зрештою, результати дослідження підтверджують, що узгодження безперервної освіти з впровадженням технологій є не просто корисним, але й необхідним для процвітання МСП у постійно мінливому бізнес-середовищі.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Майя Ноніашвілі, Університет бізнесу та технологій, проспект І. Чавчавадзе, 82, Тбілісі, 0162, Грузія

доктор філософії, професор

Нана Джанашія, Університет бізнесу та технологій, проспект І. Чавчавадзе, 82, Тбілісі, 0162, Грузія

магістр бізнес-адміністрування

Посилання

Alshammari, M. H., & Alenezi, A. (2023). Nursing workforce competencies and job satisfaction: the role of technology integration, self-efficacy, social support, and prior experience. BMC Nurs, 22, 308. doi: https://doi.org/10.1186/s12912-023-01474-8

Dennison, K. (2023). The evolving role of lifelong learning in the digital era. International Journal of Lifelong Education, 42(3), 215–229.

Eling, M., & Lehmann, M. (2018). The impact of digitalization on the insurance value chain and the insurability of risks. Geneva Papers on Risk and Insurance: Issues and Practice, 43(3), 359–396. doi: https://doi.org/10.1057/s41288-017-0073-0

Gobble, M. M. (2018). Digitalization, digitization, and innovation. Research Technology Management, 61(4), 56–59. doi: https://doi.org/10.1080/08956308.2018.1471280

Hagberg, J., Sundström, M., & Egels-Zandén, N. (2016). The digitalization of retailing: An exploratory framework. International Journal of Retail & Distribution Management, 44(7), 694–712. doi: https://doi.org/10.1108/IJRDM-09-2015-0140

Laboissiere, M., & Mourshed, M. (2017). Closing the skills gap: Creating workforce-development programs that work for everyone. McKinsey & Company.

Markovitch, S., & Willmott, P. (2014). Accelerating the digitization of business processes. McKinsey & Company.

Morley, J., Widdicks, K., & Hazas, M. (2018). Digitalization, energy, and data demand: The impact of internet traffic on overall and peak electricity consumption. Energy Research & Social Science, 38, 128–137. doi: https://doi.org/10.1016/j.erss.2018.01.018

Moran, J. (2022, September 29). Over 120 leading EMEA companies choose Coursera to drive digital transformation, cultivate corporate resilience. Coursera Blog.

Parsons, L. (2022, August 23). Why professional development is important. Harvard Professional Development Blog.

Peters, M., et al. (2023). AI and the future of humanity: ChatGPT-4, philosophy, and education – Critical responses.

Smaje, K. (2020, August 12). How six companies are using technology and data to transform themselves. McKinsey & Company.

Marjan Laal, M., & Salamati, P. (2012) . Lifelong learning; why do we need it? Procedia - Social and Behavioral Sciences 31, 399–403. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.12.073

Brandi, U., Hodge, S., Hoggan-Kloubert, T., Milana, M., & Morris, T. H. (2024). Temporality and lifelong education and learning. International Journal of Lifelong Education, 44(1), 1–5. doi: https://doi.org/10.1080/02601370.2025.2445435

Håkansson Lindqvist, M., Mozelius, P., Jaldemark, J., & Cleveland Innes, M. (2023). Higher education transformation towards lifelong learning in a digital era – a scoping literature review. International Journal of Lifelong Education, 43(1), 24–38. doi: https://doi.org/10.1080/02601370.2023.2279047

Sarta, A., Durand, R., & Vergne, J.-P. (2021). Organizational Adaptation. Journal of Management, 47(1), 43-75. doi: https://doi.org/10.1177/0149206320929088

Alos-Simo, L., Verdu-Jover, A. J., & Gomez-Gras, J.-M. (2017). How transformational leadership facilitates e-business adoption. Industrial Management & Data Systems, 117(2), 382-397. doi: https://doi.org/10.1108/IMDS-01-2016-0038

Andal-Ancion, A., Cartwright, P., & Yip, G. (2003). The digital transformation of traditional business. MIT Sloan Management Review, July 15, 2003, 34–41. Retrieved from https://sloanreview.mit.edu/article/the-digital-transformation-of-traditional-business/

Andriole, S. J. (2017). Five myths about digital transformation. MIT Sloan Management Review, 58, 19–22.

Omrani, N., Rejeb, N., Maalaoui, A, Dabić, M., & Kraus, S. (2024). Drivers of Digital Transformation in SMEs. IEEE Transactions on Engineering Management, 71, 5030-5043. doi: https://doi.org/10.1109/TEM.2022.3215727

Mick, M. M. A. P., Kovaleski, J. L., Mick, R. L., & Chiroli, D. M. d. G. (2024). Developing a Sustainable Digital Transformation Roadmap for SMEs: Integrating Digital Maturity and Strategic Alignment. Sustainability, 16(20), 8745. doi: https://doi.org/10.3390/su1620874

Skare, M., de Obesso, M. D. L. M., & Ribeiro-Navarrete, S. (2023). Digital transformation and European small and medium enterprises (SMEs): A comparative study using digital economy and society index data. International journal of information management, 68, 102594. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2022.102594

Ulas, D. (2019). Digital transformation process and SMEs. Procedia computer science, 158, 662-671. doi: https://doi.org/10.1016/j.procs.2019.09.101

Опубліковано
2025-04-06
Як цитувати
Ноніашвілі, М., & Джанашія, Н. (2025). ВПЛИВ ПРОГРАМ НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ ТА ЦИФРОВІЗАЦІЇ БІЗНЕСУ НА АДАПТИВНІСТЬ ОРГАНІЗАЦІЇ. Соціальна економіка, (69), 166-179. https://doi.org/10.26565/2524-2547-2025-69-14
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ