КПТ тривожних та депресивних роладів мови у іноземних медичних студентів

  • Vadym Sinaiko Харківський національний медичний університет, Харків, Україна
  • Liliia Korovina Харківський національний медичний університет, Харків, Україна
  • Tetiana Radchenko Харківський національний медичний університет, Харків, Україна
Ключові слова: депресія, тривога, когнітивно-поведінкова терапія, іноземні студенти-медики, стать

Анотація

У статті обговорюється використання когнітивно-поведінкової терапії у іноземних студентів-медиків. Добре відомо, що депресія є другим за поширеністю захворюванням у світі. Причини депресії різноманітні. Різні психологічні школи бачать цей розлад з різних точок зору. Останнім часом ми все частіше спостерігаємо змішані тривожно-депресивні епізоди. Вивчення ліків іноземною мовою є додатковим стресовим фактором. Таким чином, вибраний контингент потребує психотерапевтичного ефекту для адаптації. У статті подано інформацію про когнітивно-поведінкову терапію з урахуванням гендерних особливостей контингенту. На нашу думку, когнітивно-поведінкова терапія є оптимальним та короткочасним методом психотерапевтичного впливу. Таким чином, диференційований підхід до підготовки терапевтичних програм на основі гендерних особливостей тривожно-депресивного розладу є ефективним і може бути рекомендований для використання студентам-медикам.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Vestbruk, D., Kennerli, G., Kirk J. (2014). Вступ у когнітівно-поведінкову терапію [Introduction to cognitive-behavioral therapy]. Lviv: Svichado.

Kozhyna, G.M., Markova, M.V., Marakushyn, D.I., Zelenska, K.O. et al. (2016). Комплексна система психопрофілактики розвитку станів дезадаптації у студентів перших років навчання [Complex system of psychoprophylaxis of development of maladaptation states in students of the first years of study]. Archiv Psyhiatrii. 22(4), 51-55.

Mishyev, V.D. (2004). Сучасні депресивні розлади: Керівництво для лікарів [Сучасні депресивні розлади: Керівництво для лікарів]. Lviv: Ms.

Napriyenko, O.L., Loganovskyi, K.M., Syropyatov, O.G. (2013). Нециркулярні депресії: монографія [Non-circular depressions: a monograph]. Napriyenko O.K. (Ed.). Кyiv: Софія-А.

Kholmogorova, A.B. (2011). Интегративная психотерапия расстройств аффективного спектра [Integrative psychotherapy for affective spectrum disorders]. Moscow: Medpraktika-M.

Chisholm, D., Sweeny, K., Sheehan, P. et al (2016). Scaling-up treatment of depression and anxiety: a global return on investment analysis. Lancet Psychiatry. 3(5), 415–424, https://doi.org/10.1016/S2215-0366(16)30024-4.

Cuijpers, P., Donker, T., Weissman, M.M. (2016). Interpersonal Psychotherapy for Mental Health Problems: A Comprehensive Meta-Analysis. The American Journal of Psychiatry. 173(7), 680–687. https://doi.org/10.1176/appi.ajp.2015.15091141.

Diagnostic and statistical manual of mental disorders: DSM-5. 5th ed., (2013).

Ingram, R.E., Miranda, J., Segal, Z.V. Ingram, R.E. (1998). Cognitive vulnerability to depression. NY: The Guilford Press.

Morrison, N. (2001). Group cognitive therapy: treatment of choice or suboptimal option. Behav. Cogn. Psychother. 29, 311-332.

Rasing, S.P.A., Creemers, D.H.M., Janssens, J.M.A.M. et al. (2017). Depression and Anxiety Prevention Based on Cognitive Behavioral Therapy for At-Risk Adolescents: A Meta-Analytic Review. S.P.A. Rasing, Frontiers in Psychology. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.01066.

Опубліковано
2020-07-31
Цитовано
Як цитувати
Sinaiko, V., Korovina, L., & Radchenko, T. (2020). КПТ тривожних та депресивних роладів мови у іноземних медичних студентів. Психологічне консультування і психотерапія, (13), 38-42. https://doi.org/10.26565/2410-1249-2020-13-04
Розділ
ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНІ МОДАЛЬНОСТІ, МЕТОДИ ТА МЕТОДИКИ