Розлад розвитку нервової системи
Анотація
Стаття присвячена розгляду підходу до визначення розладів розвитку нервової системи, порушень розумового, нейромоторного й аутистичного спектру, а також тієї широкої прикордонної області, яка підпадає під поточне визначення особливих освітніх потреб. Аналіз проведено шляхом порівняння нейропсихіатричних і педагогічних аспектів зазначених розладів, і шляхом фокусування на цих двох взаємодоповнюючих дисциплінах, які можуть збагатити одна одну, взаємодіючи на границі предметів вивчення, що в більш широкому баченні, може об'єднувати терапію, догляд і освіту.
Завантаження
Посилання
APA, DSM-5, cit. text also refers to WHO, International Classification of Diseases ICD-10, 1992.
APA, Diagnostic Statistical Manual 1 ed.- DSM-I, 1952; APA, Diagnostic Statistical Manual 2 ed.- DSM-II, 1968, APA, Diagnostic Statistical Manual 3 ed.- DSM-III, 1980, pp. 86-92.
APA, Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders 5 edition. DSM-5, 2013.
Camerini G.B. e De Panfilis C., Psicomotricità dello sviluppo, Carocci, Roma 2003.
Canevaro A., Le logiche del confine e del sentiero. Una pedagogia dell’inclusione (per tutti, disabili inclusi), Erickson, Gardolo, 2006.
Cioni G. (a cura di), Il bambino impara a muoversi. Guida all’osservazione del movimento nel primo anno di vita, cit., 2018
Cioni G. et al., Perinatal brain damage in children: neuroplasticity, early intervention, and molecular mechanisms of recovery, “Progress in Brain Research”, vol. 189 (2011), pp. 139-154.
Dovigo F., Manuale per l’osservazione educativa. L’approccio qualitativo, Edizioni Unicopli, 2014.
Einspieler C. e Prechtl H., Prechtl’s assessment of general movements: a diagnostic tool for the functional assessment of the young nervous system,<>, vol. 11 (2005), pp. 61-67.
Hales R.E., Yudofsky S.C., Weiss Roberts L., Textbook of Psychiatry. Sixth Edition, American Psychiatric Publishing, Arlington 2014 (tr. it. Manuale di Psichiatria, Edra, Milano 2015).
Galanti M.A. e Sales B., Disturbi del neurosviluppo e reti di cura. Prospettive neuopsichiatriche e pedagogiche in dialogo, edizione ETS, 2012a.
Galanti M.A. e Sales B., Disturbi del neurosviluppo e reti di cura. Prospettive neuopsichiatriche e pedagogiche in dialogo, edizione ETS, 2012b.
Galanti M.A. e Sales B., Disturbi del neurosviluppo e reti di cura. Prospettive neuropsichiatriche e pedagogiche in dialogo, edizione ETS, 2012c.
Galanti M.A. e Sales B., Disturbi del neurosviluppo e reti di cura. Prospettive neuropsichiatriche e pedagogiche in dialogo, edizione ETS, 2012d.
Lord C., Rutter M., Goode S. et al., Journal of Autism and Developmental Disorders, vol.19 (1989), n. 2, pp. 185-212.
Lord C. et al., Autism Diagnostic Interview-Revised: a revised version of a diagnostic interview for caregivers of individuals with possible pervasive developmental disorders, << Journal Autism and Develompental Disorders>>. Vol. 24 (1994), n. 5, pp. 659-685.
Mistura S. (a cura di), Autismo. L’umanità nascosta, Einaudi, Torino 2006.
Morin E. (1990), Introduzione al pensiero complesso, Sperling e Kupfer, Milano 1993.
Mortari L., Apprendere dall’esperienza. Il pensare riflessivo nella formazione, Carocci editore, 2017.
SINPIA (Società Italiana di Neuropsichiatria dell’Infanzia e dell’Adolescenza), Linee guida per l’autismo. Raccomandazioni tecnico-operative per i servizi di neuropsichiatria dell’età evolutiva, 2018, http://www.sinpia.eu/atom/allegato/1574.pdf.
Vannucchi G., Masi G., Toni C. et al., Clinical features, developmental course, and psychiatric comorbidity of adult autism spectrum disorders, <>, vol 19 (2014), n. 2, pp. 157-164.
Vicari S., Valeri G., Fava L., L’autismo. Dalla diagnosi al trattamento, 2012.
Wechsler D., WISC-IV technical and interpretive manual, Psychological Corporation, San Antonio 2003 (tr. it. A. Orsini, L. Pezzuti, L. Picone, Giunti OS, Milano 2012).