Професійна безпека в період вибору професії: емпірична експлікація професійних резервів особистості

  • Zhanna P. Virna Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, м. Луцьк, Україна https://orcid.org/0000-0001-8134-2691
  • Olga V. Lazorko Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, м. Луцьк, Україна
  • Volodymyr V. Koshyrets Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, м. Луцьк, Україна
Ключові слова: професійна безпека, професійні резерви, соціальна фрустрованість, професійне самовизначення, старшокласник

Анотація

У статті представлено теоретичне обґрунтування та емпіричне визначення психологічних резервів професійної безпеки особистості в період вибору нею професії. Окреслено основні аспекти запропонованої дослідницької позиції теоретичного аналізу і розробки програми емпірико-діагностичного вивчення. Теоретична концептуалізація проблеми торкається розгляду аспектів професійної безпеки особистості в період вибору професії та специфіки переживання соціальної задоволеності юнаків як ознаки особистісної готовності підвищення якості професійного та особистого життя в майбутньому. Розроблена програма емпіричного дослідження, а також комплекс використаних методів математичної обробки результатів дослідження дає змогу конкретизувати зміст соціально-фрустраційної детермінації вибору професії в старшому шкільному віці: послідовність збільшення показників рівня соціальної фрустрованості відображена у зміні її психологічних ознак від емансипованої самостійності, раціональної відповідальності до інтелектуального відчуження.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Buhl, A. (2005). SPSS: Iskustvo obrabotki informatsii. Analiz statisiticheskikh dannykh i vosstanovleniye skrytykh zakonomernostey [SPSS: The art of processing of information. Analysis of statistic data and renovation of concealed regularities]. (Translated from German). Saint Petersburg: “DiaSoftYuP”. [in Russian].

Erikson, E. (1996). Identichnost: yunost i krizis [Identity: adolescence and crisis]. A.V. Tolstykh (Ed. & Trans.). Мoscow: Izdatelskaya gruppa “Progress” [in Russian].

Feldstein, D.I. (1980). Vzaimosviaz vozmozhnostey obrazovaniya psikhologicheskikh zakonomernostey razvitiya motivatsionno-potrebnostnoy sfery lichnosti [Interrelation of educational opportunities and psychological regularities of the development of motivational and needful sphere of a personality]. Psikhologicheskiye problemy obshchestvenno-poleznoy deyatelnosti podrostkov – Psychological problems of socially useful activity of adolescents. Мoscow: Prosveshcheniye. (pp. 21-29). [in Russian].

Kon, I.S. (1989) Psikhologiya ranney yunosti [Psychology of early adolescence]. Мoscow: Prosveshcheniye. [in Russian].

Lazorko, O.; Virna, Zh.; Akimova, L. et al. (2015). Psykholohiya profesiynoyi bezpeky: tekhnolohiyi konstruktyvnoho samozberezhennia osobystosti [Psychology of professional safety: technologies of constructive self protection of a personality]. Zh.Virna (Ed.). Lutsk: Vezha-Druk. [in Ukrainian].

Опубліковано
2019-01-27
Цитовано
Як цитувати
Virna, Z. P., Lazorko, O. V., & Koshyrets, V. V. (2019). Професійна безпека в період вибору професії: емпірична експлікація професійних резервів особистості. Психологічне консультування і психотерапія, (10), 37-44. https://doi.org/10.26565/2410-1249-2018-10-06