Рефлексивность как компонент структуры личности старшеклассников

  • Євген Валентинович Заїка кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри загальної психології факультету психології Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна, м. Харків.
  • Андрій Олександрович Макаров студент факультету психології Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна
Ключові слова: рефлексивність, ригідність, інтроверсія, екстраверсія, нейротизм, структура особистості, юнацький вік,

Анотація

На основі обстеження юнаків та дівчат, які навчаються у 10-х класах у віці 15-16 років, спрямованого на дослідження рефлексивності, ригідності, інтроверсії-екстраверсії, нейротизму та мотивації, проведений кореляційний аналіз статистично значущих зав’язків між цими рисами у структурі особистості. Аналіз показав, що висока рефлексивність формується статистично успішніше у старшокласників з низькою ригідністю, низькою екстраверсією, а у юнаків ще з високим нейротизмом, та не залежить від різних видів мотивації у юнаків та дівчат. Також показана позитивна роль високою рефлексивності в їх учбовій успішності.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Залевский Г.В. Психическая ригидность в норме и патологии/ Г.В. Залевский. - Томск: Изда- . Психическая ригидность в норме и патологии/ Г.В. Залевский. - Томск: Изда- Психическая ригидность в норме и патологии/ Г.В. Залевский. - Томск: Изда- / Г.В. Залевский. - Томск: Изда- Г.В. Залевский. - Томск: Изда- : Изда- Издательство томского университета. 1993. - 272 с.

Зімовін О.І. Рефлексивність та рефлексія: співвідношення понять/ О.І. Зімовин, Є.В. Заїка// Вісник Національного Педагогічного Університету ім. Г.С. Сковороди. 2014. Сер. Психологія. №47. С. 50-58.

Ильин Е.П. Мотивация и мотивы/ Е.П. Ильин. - СПб.: Питер. 2002 - 512 с.

Карпов А.В. Психология рефлексии/ А.В. Карпов, И.М. Скитаева. - M.: ИП РАН, 2002 – 220 с.

Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии/ С.Л. Рубинштейн. - СПб: Издательство «Пи- С.Л. Основы общей психологии/ С.Л. Рубинштейн. - СПб: Издательство «Пи-
тер». 2000 - 712 с.

Хьелл Л. Теории личности: основные положения, исследования и принципы/ Ларри Хьелл, Дэниель Зиглер. - М.: Питер, 2008. - 606 с.

Юнг К.Г. Психологические типы/ К.Г. Юнг. - СПб.: Азбука, 2001
Literatura

Zalevskiy G.V. Psihicheskaya rigidnost v norme i patologii/ G.V. Zalevskiy. - Tomsk: Izdatelstvo Tomskogo Universiteta. 1993. - 272 p.

Zimovin O.I. Refleksivnist ta refleksiya: spivvidnoshennya ponyat/ O.I. Zimovin, E.V. Zayika// Visnyk Natsionalnogo Pedagogichnogo Universytetu im. G.S. Skovorody. 2014. Ser. Psyhologiya. №47. S. 50-58.

Ilin E.P. Motivatsiya i motivyi/ E.P. Ilin - SPb.:Piter. 2002 - 512 p.

Karpov A.V. Psihologiya refleksii/ A.V. Karpov, I.M Skityaeva. - M.: IP RAN, 2002 – 220 s.

Rubinshteyn S.L. Osnovyi obschey psihologii/ S.L. Rubinshteyn. - SPb: Izdatelstvo «Piter». 2000 - 712 p.

Hell L. Teorii lichnosti: osnovnyie polozheniya, issledovaniya i printsipyi/ Larri Hell, Deniel
Zigler. - M.: Piter, 2008. - 606 p.

Yung K.G. Psihologicheskie tipyi/ K.G. Yung. - Spb.:Azbuka, 2001
Опубліковано
2016-06-16
Цитовано
Як цитувати
Заїка, Є. В., & Макаров, А. О. (2016). Рефлексивность как компонент структуры личности старшеклассников. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія Психологія, (59), 21-26. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/psychology/article/view/6030