Закономірності використання прикметників для опису емоційних станів учасників тренінгу комунікативних навичок

  • Маріанна Вікторівна Церковна Харківська державна академія культури, Харків, Бурсацький узвіз, 4, 61057. https://orcid.org/0000-0002-4585-9391
  • Альберт Олександрович Церковний Харківська державна академія культури, Харків, Бурсацький узвіз, 4, 61057.
Ключові слова: тренінг комунікативних навичок, типологія особливостей поведінки, міжособистісна взаємодія, частота застосування прикметників, кластерний аналіз

Анотація

У статті розглядаються питання закономірностей поведінки студентів, які беруть участь у тренінгу комунікативних навичок. Обговорюються індивідуальні особливості застосування учасниками прикметників в процесі тренінгу. Обговорюються закономірності, що пов'язані з особливостями особистості учасників і проявляються при виконанні тренінгових вправ. Висуваються пропозиції щодо підвищення якості роботи фасилітатора тренінгової групи. Автори пропонують застосування розробленої ними типології для мотивації та прогнозу поведінки учасників.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Almagor, M., Tellegen, A., & Waller, N. (1995). The Big Seven Model: A cross-cultural replication and further exploration of the basic dimensions of natural language of trait descriptions. Journal of Personality and Social Psychology, 69, 300-307.

Corr, P. J. & Matthews, G. (Eds.). (2009). The Cambridge Handbook of Personality Psychology. Cambridge, UK: Cambridge University Press.

De Raad, B., Barelds, D. P. H., Levert, E., Ostendorf, F., Mlacic, B., Di Blas, L., … Katigbak, M.S. (2010). Only three factors of personality description are fully replicable across languages: A comparison of 14 trait taxonomies. Journal of Personality and Social Psychology, 98, 160-173.

De Raad, B., Timmerman, M. E., Morales-Vives, F., Renner, W., Bareld, D. P. H., & Van Oudenhoven, J. P. (2017). The Psycho-Lexical Approach in Exploring the Field of Values: A Reply to Schwartz/ Journal of Cross-Cultural Psychology, 48(3), 444-451. doi: 10.1177/0022022117692677.

Eysenck, H.J. (1991). Dimensions of personality: 16, 5, or 3? – criteria for a taxonomic paradigm. Personality and Individual Differences, 12, 773-790.

Goldberg, L.R. (1992). The development of markers for the Big-Five factor structure. Psychological Assessment, 4, 26-42.

Gosling, S. D., Rentfrow, P. J., & Swann, W. B., Jr. (2003). A Very Brief Measure of the Big Five Personality Domains. Journal of Research in Personality, 37, 504-528.

Miserandino, M. (2012). Personality Psychology: Foundations and Findings. Boston, MA: Pearson.

Miserandino, M., & Porter, S. (2016). Regulation and motivation: Self-determination theory. Personality psychology: Foundations and findings. Toronto, ON: Pearson.

Ross, B. (Ed.). (2015). Psychology of Learning and Motivation. Volume 62. 1st Edition. Urbana, Ill.: Academic Press.

Soto, C. J., & John, O. P. (2017). The next Big Five Inventory (BFI-2): Developing and assessing a hierarchical model with 15 facets to enhance bandwidth, fidelity, and predictive power. Journal of Personality and Social Psychology, 113(1), 117-143. doi: 10.1037/pspp0000096.

Taylor, E. (2009). The Mystery of Personality: A History of Psychodynamic Theories. New York: Springer-Verlag.

Опубліковано
2019-06-07
Як цитувати
Церковна, М., & Церковний, А. (2019). Закономірності використання прикметників для опису емоційних станів учасників тренінгу комунікативних навичок. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія Психологія, (66), 48-51. Retrieved із https://periodicals.karazin.ua/psychology/article/view/12961