ТЕМПОРАЛЬНІСТЬ ПОРНОГРАФІЧНОГО ЕКЗОНАРАТИВУ

  • Oleh M. Perepelytsia Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна; майдан Свободи, 6, Харків, 61022 https://orcid.org/0000-0001-9825-7573
Ключові слова: порно, екзонаратив, секс, час, веління, насолода

Анотація

У статті досліджується наративна складова порно, зокрема його темпоральні аспекти. Порнографія визначається як специфічний екзонаратив, який є формою розкриття/стимулювання сексуального акту як продовження сексу/наративу по той бік. У статті виокремлюється кілька модусів часу в екзонаративі порно. Зокрема стверджується, що черговість варіювання і послідовність сцен формують лінеарний час порно в потоці повторення того ж самого, що перетинається відстрочками, які утворюють час відстрочки. Акцентується увага на продовженні, повторенні й відстрочці як модусах часу порно/сексу, що безпосередньо пов’язані з насолодою. Нарешті висновується, що хронотопом порнографічного екзонаративу є (ось)-ось-буття. Далі як основна структурна опозиція в екзонаративі порно розглядається пара веління/підкорення. У цьому контексті порівнюються порно і магія. Йдеться про магічний час чарівництва, дія якого (ось-ось) має відбуватися негайно, як тільки буде веління. Отже, чари порно висловлюють/експонують могутність, парадигмою якої є секс. Магічна функція сексу полягає в тому, щоб здійснювати імерсію, коли певна множина сексуальних атрибутів має множинні віддзеркалення. А порнонаративний гомеоморфізм сексу розкривається в обов’язковій взаємності, хай які б були соціальні позиції тіл і акторів. Порно – це утопія, де будь-який можливий антагонізм, будь-яка проблема знімаються сексом. Тож секс є рішенням або відхиленням від проблеми. Порнографічний екзонаратив переводить рішення в іншу/зовнішню площину, по той бік проблеми. Зрештою, стверджується, що насолода виникає в наслідок створення напруження між невідкладністю природи, пристрасті, плоті, з одного боку, і (ретро)проєктивністю історії, ритуалу, мови, з іншого.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Oleh M. Perepelytsia, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна; майдан Свободи, 6, Харків, 61022

Доктор філософських наук, завідувач кафедри теоретичної і практичної філософії імені професора Й. Б. Шада

Посилання

/

Посилання

Agamben, G. (1995). Idea of Prose. New York: New York Press.

Agamben, G. (2014). Profanations. (K. Tokmachev, Trans.). Moscow: Gileya. (Original work published 2005). (In Russian).

Agamben, G. (2013). What is a Commandment? (B. Skuratov, Trans.). Moscow: Grundrisse. (Lecture presented 2011). (In Russian).

Culianu, I. P. (2017). Eros and Magic in the Renaissance. 1484. (M. M. Fialko, Trans.). Saint Petersburg: Ivan Limbach Publishing House. (Original work published 1984). (In Russian).

Deleuze, G. (2004). Cinema. (B. Skuratov, Trans.) Moscow: Ad Marginem. (Original work published 1983, 1985). (In Russian).

Halwani, R., Soble, A., Hoffman, S. & Held, J. M. (Eds). (2017). The Philosophy of Sex. Contemporary Readings (7th ed.). Lanham; Boulder; New York; London: Rowman & Littlefield.

Heidegger, М. (1993). Letter on Humanism. (V. V. Bibikhin, Trans.). In M. Heidegger, Time and Being: Articles and Speeches (pp. 192–220). Moscow: Respublica. (Original work published 1947). (In Russian).

Preciado, B. (2013). Testo Junkie: Sex, Drugs, and Biopolitics in the Pharmacopornographic Era. New York: Feminist Press.

Sade, D. A. F. (1998). La Philosophie dans le Boudoir, ou Les Instituteurs Immoraux. In D. A. F. Sade, Oeuvres (Vol. III, pp. 1–178). Paris: Gallimard.

Sacher-Masoch, L. von. (2008). Venus in Furs. (N. Ivanychuk, Trans.). Lvyv: Piramida. (Original work published ‎1869). (In Ukrainian).

Schaefer, E. (2004). Gauging a Revolution: 16 mm Film and the Rise of the Pornographic Feature. In L. Williams (Ed.), Porn Studies (pp. 370–400). Durham, London: Duke University Press. DOI: https://doi.org/10.1215/9780822385844-014.

Schaschek, S. (2014). Pornography and Seriality. The Culture of Producing Pleasure. New York: Palgrave Macmillan. DOI: https://doi.org/10.1057/9781137359384.

The Carpal Tunnel of Love, Virtual Sex with Mike Saenz [Interview by Jeff Milstead and Jude Milhon]. (1991). Mondo 2000, 4, 142–145. Retrieved from https://archive.org/details/Mondo.2000.Issue.04.1991.

Williams, L. (1999). Hard Core: Power, Pleasure and the Frenzy of the Visible Expanded. Berkeley, Los Angeles, London: University of California Press.

Williams, L. (2008). Screening Sex. Durham, London: Duke University Press. DOI: https://doi.org/10.1215/9780822388630.

Williams, L. (Ed.). (2004). Porn Studies. London: Duke University Press. DOI: https://doi.org/10.1215/9780822385844.

Zupančič, A. (2017). What is Sex? Cambridge, London: The MIT Press.

Опубліковано
2020-06-30
Цитовано
Як цитувати
Perepelytsia, O. M. (2020). ТЕМПОРАЛЬНІСТЬ ПОРНОГРАФІЧНОГО ЕКЗОНАРАТИВУ. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Філософія. Філософські перипетії», (62), 15-24. https://doi.org/10.26565/2226-0994-2020-62-2
Номер
Розділ
Статті