ТЕМПОРАЛЬНІСТЬ ПОРНОГРАФІЧНОГО ЕКЗОНАРАТИВУ
Анотація
У статті досліджується наративна складова порно, зокрема його темпоральні аспекти. Порнографія визначається як специфічний екзонаратив, який є формою розкриття/стимулювання сексуального акту як продовження сексу/наративу по той бік. У статті виокремлюється кілька модусів часу в екзонаративі порно. Зокрема стверджується, що черговість варіювання і послідовність сцен формують лінеарний час порно в потоці повторення того ж самого, що перетинається відстрочками, які утворюють час відстрочки. Акцентується увага на продовженні, повторенні й відстрочці як модусах часу порно/сексу, що безпосередньо пов’язані з насолодою. Нарешті висновується, що хронотопом порнографічного екзонаративу є (ось)-ось-буття. Далі як основна структурна опозиція в екзонаративі порно розглядається пара веління/підкорення. У цьому контексті порівнюються порно і магія. Йдеться про магічний час чарівництва, дія якого (ось-ось) має відбуватися негайно, як тільки буде веління. Отже, чари порно висловлюють/експонують могутність, парадигмою якої є секс. Магічна функція сексу полягає в тому, щоб здійснювати імерсію, коли певна множина сексуальних атрибутів має множинні віддзеркалення. А порнонаративний гомеоморфізм сексу розкривається в обов’язковій взаємності, хай які б були соціальні позиції тіл і акторів. Порно – це утопія, де будь-який можливий антагонізм, будь-яка проблема знімаються сексом. Тож секс є рішенням або відхиленням від проблеми. Порнографічний екзонаратив переводить рішення в іншу/зовнішню площину, по той бік проблеми. Зрештою, стверджується, що насолода виникає в наслідок створення напруження між невідкладністю природи, пристрасті, плоті, з одного боку, і (ретро)проєктивністю історії, ритуалу, мови, з іншого.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Agamben, G. (1995). Idea of Prose. New York: New York Press.
Agamben, G. (2014). Profanations. (K. Tokmachev, Trans.). Moscow: Gileya. (Original work published 2005). (In Russian).
Agamben, G. (2013). What is a Commandment? (B. Skuratov, Trans.). Moscow: Grundrisse. (Lecture presented 2011). (In Russian).
Culianu, I. P. (2017). Eros and Magic in the Renaissance. 1484. (M. M. Fialko, Trans.). Saint Petersburg: Ivan Limbach Publishing House. (Original work published 1984). (In Russian).
Deleuze, G. (2004). Cinema. (B. Skuratov, Trans.) Moscow: Ad Marginem. (Original work published 1983, 1985). (In Russian).
Halwani, R., Soble, A., Hoffman, S. & Held, J. M. (Eds). (2017). The Philosophy of Sex. Contemporary Readings (7th ed.). Lanham; Boulder; New York; London: Rowman & Littlefield.
Heidegger, М. (1993). Letter on Humanism. (V. V. Bibikhin, Trans.). In M. Heidegger, Time and Being: Articles and Speeches (pp. 192–220). Moscow: Respublica. (Original work published 1947). (In Russian).
Preciado, B. (2013). Testo Junkie: Sex, Drugs, and Biopolitics in the Pharmacopornographic Era. New York: Feminist Press.
Sade, D. A. F. (1998). La Philosophie dans le Boudoir, ou Les Instituteurs Immoraux. In D. A. F. Sade, Oeuvres (Vol. III, pp. 1–178). Paris: Gallimard.
Sacher-Masoch, L. von. (2008). Venus in Furs. (N. Ivanychuk, Trans.). Lvyv: Piramida. (Original work published 1869). (In Ukrainian).
Schaefer, E. (2004). Gauging a Revolution: 16 mm Film and the Rise of the Pornographic Feature. In L. Williams (Ed.), Porn Studies (pp. 370–400). Durham, London: Duke University Press. DOI: https://doi.org/10.1215/9780822385844-014.
Schaschek, S. (2014). Pornography and Seriality. The Culture of Producing Pleasure. New York: Palgrave Macmillan. DOI: https://doi.org/10.1057/9781137359384.
The Carpal Tunnel of Love, Virtual Sex with Mike Saenz [Interview by Jeff Milstead and Jude Milhon]. (1991). Mondo 2000, 4, 142–145. Retrieved from https://archive.org/details/Mondo.2000.Issue.04.1991.
Williams, L. (1999). Hard Core: Power, Pleasure and the Frenzy of the Visible Expanded. Berkeley, Los Angeles, London: University of California Press.
Williams, L. (2008). Screening Sex. Durham, London: Duke University Press. DOI: https://doi.org/10.1215/9780822388630.
Williams, L. (Ed.). (2004). Porn Studies. London: Duke University Press. DOI: https://doi.org/10.1215/9780822385844.
Zupančič, A. (2017). What is Sex? Cambridge, London: The MIT Press.
Агамбен Дж. Профанации / пер. с итал. К. Токмачёва. М.: Гилея, 2014. 111 с.
Агамбен Дж. Что такое повелевать / пер. с. итал. Б. Скуратова. М.: Grundrisse, 2013. 69 с.
Делез Ж. Кино / пер. с. франц. Б. Скуратова. М.: Ад Маргинем, 2004. 622 с.
Захер-Мазох Л. фон. Венера в хутрі. Повісті / пер. з нім. Н. Іваничук. Львів: Літературна агенція «Піраміда», 2008. 232 с.
Кулиану Й. П. Эрос и магия в эпоху Возрождения. 1484 / пер. с франц.; науч. ред. М. М. Фиалко. СПб.: Издательство Ивана Лимбаха, 2017. 592 с.
Хайдеггер М. Письмо о гуманизме / пер. с нем. В. В. Бибихина. Хайдеггер М. Время и бытие: cтатьи и выступления. М.: Республика, 1993. С. 192–220.
Agamben G. Idea of Prose / Trans. by M. Sullivan, S. Whitsitt. New York: New York Press. 1995. 138 p.
Porn Studies / Ed. by L. Williams. London: Duke University Press, 2004. 516 p. DOI: https://doi.org/10.1215/9780822385844.
Preciado B. Testo Junkie: Sex, Drugs and Biopolitics in the Pharmacopornographic Era / Trans. by B. Benderson. New York: Feminist Press, 2013. 427 p.
Sade D. A. F. La Philosophie dans le Boudoir, ou Les Instituteurs Immoraux. Oeuvres: Volume III. Paris: Gallimard, 1998. pp. 1–178.
Schaefer E. Gauging a Revolution: 16 mm Film and the Rise of the Pornographic Feature. Porn Studies / Ed. by L. Williams. Durham, London: Duke University Press, 2004. pp. 370–400. DOI: https://doi.org/10.1215/9780822385844-014.
Schaschek S. Pornography and Seriality. The Culture of Producing Pleasure. New York: Palgrave Macmillan, 2014. 219 p. DOI: https://doi.org/10.1057/9781137359384.
The Carpal Tunnel of Love, Virtual Sex with Mike Saenz: Interview by Jeff Milstead and Jude Milhon. Mondo 2000. 1991. Issue 4. pp. 142–145. URL: https://archive.org/details/Mondo.2000.Issue.04.1991.
The Philosophy of Sex. Contemporary Readings. Seventh Edition / Ed. by R. Halwani, A. Soble, S. Hoffman, J. M. Held. Lanham; Boulder; New York; London: Rowman & Littlefield, 2017. 540 p.
Williams L. Hard Core: Power, Pleasure and the Frenzy of the Visible Expanded. Berkeley; Los Angeles; London: University of California Press, 1999. xviii+380 p.
Williams L. Screening Sex. Durham, London: Duke University Press, 2008. 412 p. DOI: https://doi.org/10.1215/9780822388630.
Zupančič A. What is Sex? Cambridge, London: The MIT Press, 2017. 154 p.
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).