МНЕМОТЕХНІКИ БОЛЮ: МІЖ СТРАЖДАННЯМ І НАСОЛОДОЮ

  • Oleh М. Perepelytsia Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна; майдан Свободи, 6, Харків, 61022 https://orcid.org/0000-0001-9825-7573
Ключові слова: біль, страждання, пам’ять, мнемотехніка, графізм болю, насолода

Анотація

У статті досліджується проблема мнемотехнік болю в контексті історичної трансформації мислення від архаїчних тілесних практик графізму болю до сучасної культури анестезії. Графізм болю розглядається як першооснова людського буття в контексті формування соціальної пам’яті. Виокремлюється історико-філософський сюжет, згідно з яким розрізнюються тілесна топіка перцептів і метатілесна топіка концептів. Зазначається, що метафізична мнемотехніка виключає тіло як матерію пам’яті, тому сучасна культура постає як культура анестезії, спрямованої проти повторення болю. Але водночас це викликає нові пошуки насолоди саме у переживанні болю.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Oleh М. Perepelytsia, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна; майдан Свободи, 6, Харків, 61022

Доктор філософських наук, завідувач кафедри теоретичної і практичної філософії імені професора Й. Б. Шада

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2018-12-28
Як цитувати
Perepelytsia, O. (2018). МНЕМОТЕХНІКИ БОЛЮ: МІЖ СТРАЖДАННЯМ І НАСОЛОДОЮ. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Філософія. Філософські перипетії», (59), 16-24. Retrieved із https://periodicals.karazin.ua/philosophy/article/view/12825
Номер
Розділ
Статті