Forming of morally-spiritual necessities of future teachers
Keywords:
morally-spiritual necessities of future teachers
Abstract
The problem of forming of moral and spiritual necessities of future teachers is studied in the article. Come critical remarks on the use of potential of higher education in forming of morally-spiritual necessities of students. Selected different approaches on introduction of the most effective technologies of forming of ethics-spiritual necessities of future teachers.
Essence of spirituality and its setting is exposed in existence of cultural space. Coming conception of motivational approach from in education, the search of ways of optimization of the system of higher education is undertaken in forming of morally-spiritual necessities of future teachers. Coming conception valued-normative basis of necessities from, it is marked that necessities must be examined as methodological basis of education of spirituality which comes forward as regulyatyvnaya dominant of conduct of personality.Downloads
Download data is not yet available.
References
Воронкова В. Г. Молода людина повинна стати носієм “духовної іскри” // Тези доповідей на Всеукр. конф. „Проблеми вдосконалення виховної роботи у вищій школі в сучасних умовах” . – Дніпропетровськ: ПДАБтаА, 1998. – С. 50–52.
Исаєнко Т. К. Духовно-моральні якості особстості як основа професійної етики військовослужбовців // Духовність особистості: методологія, теорія і практика: Зб. наук. праць / Гол. ред.: Г. П. Шевченко – Вип. І (30). – Луганськ: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2009. – С. 88-93.
Лосев А.Ф. Дерзание духа. Политиздат, 1988. 366 с. (Личность. Мораль. Воспитание ).
Победа М. А. Духовные потребности и реальное поведение: (Монография). Кишинев: «Штиница», 1990. - 114 с.
Привалова Н.Ф. Духовно-этическая ориентация человека как цель высшего образования // Гуманитарные и социально-экономические науки. – 2006. № 1. – С. 165-167.
Рашковська В. І. Образотворча православна спадщина: педагогічний аспект духовного розвитку майбутнього вчителя: Монографія. – Сімферополь: “Фенікс”, 2008. – 402 с.
Соколов В. М. Социология нравственного развития личности: (Монография). – М.: Политиздат, 1986. – 240 с.
Тюріна Т. Г. Духовна педагогіка: витоки, сутність і перспективи розвитку: Монографія. – Львів: СПОЛОМ, 2005. – 276 с.
Хаустова О. В. Життєтворчий вияв духовного потенціалу педагога // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. наук. праць / Ред.: Т. І. Сущенко та ін. – Запоріжжя. – 2007. – С. 351-356.
Щуркова Н.Е. Прикладная педагогика воспитания: Учебное пособие. – СПб.: Питер, 2005. – 366 с.
Исаєнко Т. К. Духовно-моральні якості особстості як основа професійної етики військовослужбовців // Духовність особистості: методологія, теорія і практика: Зб. наук. праць / Гол. ред.: Г. П. Шевченко – Вип. І (30). – Луганськ: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2009. – С. 88-93.
Лосев А.Ф. Дерзание духа. Политиздат, 1988. 366 с. (Личность. Мораль. Воспитание ).
Победа М. А. Духовные потребности и реальное поведение: (Монография). Кишинев: «Штиница», 1990. - 114 с.
Привалова Н.Ф. Духовно-этическая ориентация человека как цель высшего образования // Гуманитарные и социально-экономические науки. – 2006. № 1. – С. 165-167.
Рашковська В. І. Образотворча православна спадщина: педагогічний аспект духовного розвитку майбутнього вчителя: Монографія. – Сімферополь: “Фенікс”, 2008. – 402 с.
Соколов В. М. Социология нравственного развития личности: (Монография). – М.: Политиздат, 1986. – 240 с.
Тюріна Т. Г. Духовна педагогіка: витоки, сутність і перспективи розвитку: Монографія. – Львів: СПОЛОМ, 2005. – 276 с.
Хаустова О. В. Життєтворчий вияв духовного потенціалу педагога // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. наук. праць / Ред.: Т. І. Сущенко та ін. – Запоріжжя. – 2007. – С. 351-356.
Щуркова Н.Е. Прикладная педагогика воспитания: Учебное пособие. – СПб.: Питер, 2005. – 366 с.
Published
2017-12-28
Cited
How to Cite
Донцов, А. В. (2017). Forming of morally-spiritual necessities of future teachers. Scientific Notes of the Pedagogical Department, (41), 65-72. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/9960
Issue
Section
Статті