Філософські та психолого-педагогічні підходи до самовдосконалення вчителів

  • Віта Іванівна Филипська

Abstract

У статті розкрито філософські, психологічні та педагогічні підходи до самовдосконалення, схарактеризовано ідеалістичні, матеріалістичні  та діалектичні підходи до  тлумачення поняття  самовдосконалення  як філософської  проблеми;  розглянуто  психологічні  підходи,  а саме, суб’єктний та акмеологічний; проаналізовано педагогічну проблематику самовдосконалення в контексті гуманістичної педагогіки, «формуючої» педагогіки радянського періоду та в світлі особистісно-орієнтованого підходу на сучасному етапі. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Віта Іванівна Филипська
Аспірантка Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди

References

1. Выготский Л.С. Педагогическая психология / Под ред. В.В. Давыдова. – М.: Педагогика, 1991. – 480 с.

2. Коменский Я.А. Избранные педагогические сочинения. – М.: Учпедгиз, 1955. – 651 с.

3. Локк Дж. Педагоггические сочинения / Пер. с англ. – М.:Учпедгиз, 1939. – 318 с.

4. Лосєва Н.М. Самовдосконалення викладача. Навч. метод. посібник, вид. 2-ге перероблене. – Донецьк: ДОННУ , 2004. – 300 с.

5. Педагогічні ідеї Г.С. Сковороди. – К.: Вища школа, 1972. – 246 с.

6. Песталоцци И. Избранные педагогические произведения: в 3-х тт. – Т.3. – М.: Просвещение, 1965. – 602 с.

7. Раченко И.П. Принципы научной организации педагогического труда. – К.: Радянська школа, 1989. – 190 с.

8. Рубинштейн С.Л. Принцип творческой самодеятельности : К философским основам современной педагогики // Вопросы психологии. – 1986. – № 6. – С. 101-109.

9. Сластенин В.А. Теория и практика высшего образования. – М.: МГПИ, 1987. –142 с.

10. Сущенко Л.О. Стимулювання професійного самовдосконалення вчителів початкових класів у системі післядипломної освіти: автореф. дис. на здоб. наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 / Л.О. Сущенко. – Держ. вищ. навч. заклад «Ун-т менеджменту освіти» АПН України. – К., 2009. – 20 с.

11. Шацкий С.Т. Работа для будущого: докум. Повествование: книга для учителя / Сост. В.И. Малинин, Ф.А. Фрадкин. – М.: Просвещение, 1989. – 223 с.

12. Шестакова Т.В. Формування готовності майбутнього вчителя до професійно-педагогічного самовдосконалення: теорія і практика: монографія / за наук. ред. Н.В. Гузій. – К.: Вид-во НПУ ім. М.Н. Драгоманова, 2010. – 174 с.
Published
2015-07-03
Cited
How to Cite
Филипська, В. І. (2015). Філософські та психолого-педагогічні підходи до самовдосконалення вчителів. Scientific Notes of the Pedagogical Department, (32), 199-207. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/3276