Цифрова грамотність як основа успішної професійної діяльності сучасного вчителя.

  • Тетяна Котик Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника https://orcid.org/0000-0001-8213-8318
Ключові слова: підготовка вчителів, мультимедійні технології, інтеграція мультимедіа в освітній процес

Анотація

Інтеграція цифрових інструментів в освітній процес набула особливої актуальності в сучасному світі, у тому числі для віддалених шкіл гірської місцевості. Такі технології сприяють індивідуалізації навчального процесу з урахуванням потреб та здібностей кожного учня, дозволяють не тільки покращити засвоєння навчального матеріалу, але й позитивно впливають на розвиток комунікативних здібностей учнів. Відтак майбутні вчителі повинні володіти не лише педагогічними знаннями, а й технічними навичками для використання різних мультимедійних засобів навчання школярів.
У статті висвітлено результати аналізу наукової літератури щодо визначення необхідних технічних навичок, якими має оволодіти вчитель для роботи з мультимедіа.
Дійшли висновку, що ефективне застосування мультимедіа в освітньому процесі гірської школи передбачає підготовку студентів до таких напрямів діяльності педагога: планування уроків з використанням мультимедійних засобів, застосування мультимедійних технологій під час уроку та в позаурочний час; організація інтерактивних видів діяльності учнів, забезпечення підтримки учнів у роботі з мультимедійними ресурсами, моніторинг прогресу знань та умінь учнів з використанням мультимедійних технологій.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1. Vashulenko, M. S., Vashulenko O. V. (2018). Ukrainian language. Primer: textbook for 1 class. institutions of general secondary education. Kyiv, Osvita Publishing House [in Ukranian]. https://pidruchnyk.com.ua/35-bukvar-vashulenko-1-klas.html
2. Drogovoz, N. A., Matyash, V. V. (2019) Formation of digital competences in students of pedagogical specialties. Proceedings. Series: Pedagogical Sciences, 1(177). P.151-156 [in Ukranian]. https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/224
3. Zahariychuk, M.D., Movchun A.I. (2013). Ukrainian language: tutor. for 3rd grade general education education closing K.: Gramota [in Ukranian]. https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/Ukrainska_mova_3klas_ Zaharijchuk.pdf
4. Savchenko, O. Ya., Krasutska I.V. (2021). Ukrainian language and reading: Textbook for 4th grade ZZSO (in 2 parts). Kyiv: UOC “Orion”[in Ukranian]. https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/4-klas-ukrayinska-movasavchenko-2021-2.pdf
5. Khomenko, M.G., Denysenko D.M. (2023). The impact of visualization on the learning process and information perception. Multimedia technologies in education and other spheres of activity: materials of the conference. Kyiv, NAU. P. 271-274 [in Ukranian]. https://drive.google.com/file/d/1dxgqbxbMOLSua3XxZdBEbbl5GzLg2AuR/view
6. Tomashevska, I. P. (2022). Modern multimedia technologies in the educational process of a higher school. Proceedings. Series: Pedagogical sciences, (207). P.323-327 [in Ukranian]. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-207-323-327
7. Tsarenko, O. M. (2021). Effective use of multimedia tools in the process of implementing the problem method studying in a specialized school. Proceedings. Series: Pedagogical sciences, (198). P.189-192 [in Ukranian].https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-189-192
8. Mayer, R. E. (2009). Multimedia Learning. https://assets.cambridge.org/97811071/87504/frontmatter/9781107187504_frontmatter.pdf
9. Mayer, R. E., & Fiorella, L. (2021). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. https://www.cambridge.org/core/books/cambridge-handbook-of-multimedia-learning/C1C0B00FE70DC11AFDC1F9E1782B5B77
10. Mukhtarova, L.A. (2021). Use of multimedia technologies in the educational process. ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal (Scopus). Volume 11, Issue 4. Р. 1781-1785. DOI: 10.5958/2249-7137.2021.01308.2
11. Pathak, S.K., Maurya, R.K., Kundra Parul. (2014). Increasing productivity in the application process and learning about additional multimedia. International Journal of Engineering and Management Research (IJEMR). Volume 4, Issue 2. Р. 137-140 https://indianjournals.com/ijor.aspx?target=ijor:ijemr&volume=4&issue=2&article=023
12. Zhukova, O., Mandragelia, V., Alieksieienko, T., Semenenko, A., Skibina, E. (2023). Digital technologies for introducing gamification into the education system in the context of the development of industry 4.0. Ingénierie des Systèmes d’Information, Vol. 28, No. 1, pp. 141 -147. https://doi.org/10.18280/isi.280114
13. Zhukova, O., Otamas, I.H., Mandragelia, V., Revyakina O., Yereskova T. (2023) Development of Educators’ Digital Skills in Educational Institutions During Covid-19 in Ukraine and the World: A Comparative Aspect. Interchange. Vol. 54, issue 3. P. 379- 399. URL: https://doi.org/10.1007/s10780-023-09500-z
Опубліковано
2024-12-31
Цитовано
Як цитувати
Котик, Т. (2024). Цифрова грамотність як основа успішної професійної діяльності сучасного вчителя. Наукові записки кафедри педагогіки, (55), 24-30. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2024-55-03