Case technology as one of the modern methods of teaching in higher education institutions for the competence of future professionals
Abstract
In the information society, to which the development of modern civilization is directed, information is of strategic value along with material and energy resources. Modern information technologies that allow to create, store, process information and provide effective ways to present it to the consumer are powerful tools for accelerating progress in all spheres of the development of society, determining the competitiveness of the country, region, industry, separate organization or educational institution. An important role in the process of creating and using information technologies belongs to the system of higher education as the main source of highly qualified personnel and a powerful base of fundamental and applied scientific research. The specificity of higher education is that it is, on the one hand, a consumer, and on the other, an active producer of information technology.
Downloads
References
Иванова Е.В. Инновационные педагогические технологии: модульное пособие для преподавателей профессиональной школы / под ред. Е. В. Иванова, Л. И. Косовой, Т. Ю. Аветовой. – С.-Пб.: Полиграф С. – 2004. – 160 с.
Ковальова К., Ковальов В. Методологічні аспекти методу casestudy при викладанні економічних дисциплін // Вища школа: проблеми екон. освіти. – 2010. – № 2. – С. 68-75.
Наумова М. Использование метода case-study в преподавании экономических дисциплин в высших учебных заведениях [Електронний ресурс] / М. Наумова, Л. Гладкова. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/SocGum/Gnvp/2012 8 2Z9.pdf.
Сурмін Ю. П. Кейс-метод: становлення та розвиток в Україні / Ю. П. Сурмін // Вісник НАДУ. – 2015. – № 2. – С. 19-29.
Ситуаційна методика навчання: теорія і практика / упоряд. О. Сидоренко, В. Чуба. – К. : Центр інновацій та розвитку, 2001. – 256 с.
Титова Н. Л. «Базисный» кейс-метод: основы и практика использования / Н. Л. Титова // Бизнес-образование. – 1999. – № 2(3). – С. 99-112.
Царапкина Ю. М. Использование кейс-технологий при обучении студентов / Ю. М. Царапкина // Образование и наука. – 2015. – № 3 (122). – С. 120-128.