QGIS та Google Maps як інструменти візуалізації при вивченні територіальної ідентичності
Анотація
Метою статті є обґрунтування доцільності використання Google Maps та QGIS як інструментів візуалізації маркерів територіальної ідентичності, а також демонстрація можливостей їхнього інтегративного застосування у дослідницьких та освітніх цілях на прикладі маркування об’єктів, що відображають територіальну ідентичність населення Києва.
Основний матеріал. У рамках дослідження здійснено позначення 22 об’єктів, що мають символічне значення для ідентичності населення міста, з подальшою візуалізацією цих маркерів у середовищі QGIS. Початкове маркування виконано у Google Maps, що забезпечило зручність попереднього картографування та категоризації об’єктів. Експорт у форматі KML дозволив перенести дані до QGIS, де вони були інтегровані у багатошарову картосхему, доповнену базовими географічними шарами та полігональним шаром адміністративних меж Києва. Результатом стало створення аналітичної картосхеми з чіткою структурою маркерів ідентичності, розподілених за категоріями: культурна спадщина, освітні та наукові установи, підприємства та інституції.
Висновки. Комбіноване застосування Google Maps і QGIS дозволило ефективно поєднати зручність первинного збору просторових даних із можливостями професійного картографування та аналізу. Запропоновану методику доцільно рекомендувати для вивчення локальної ідентичності, просторового планування та інтеграції ГІС-технологій у географічну освіту. Візуалізація маркерів ідентичності у цифровому форматі сприяє формуванню цілісного уявлення про структуру міського простору та ментальний образ міста.
Завантаження
Посилання
Bobyr, V. O. (2025). Territorial identity through the prism of domain names and search queries (case study of Kyiv). Ukrainian Geographical Journal, (2)130, 104–112 [in English].
Dubnytskyi, M., & Barladin, O. (2018). Interactive educational web resources in geography based on the materials of the Institute of Advanced Technologies, open data, and the Leaflet JavaScript library. Problems of Continuous Geographical Education and Cartography, (28), 34–39 [in Ukrainian].
Leiberyuk, O. M. (2016). Interactive web maps: Essence and basic stages of creation (based on the CARTO web resource). Ukrainian Geographical Journal, (4), 54–58 [in Ukrainian].
Melnyk, I. H. (2022, October 14–16). Methodological aspects of using interactive maps in school geography education. In A. O. Kornus (Ed.), 7th Sumy Scientific Geographical Readings: Proceedings of the All-Ukrainian Scientific Conference (Sumy, Ukraine). Sumy State Pedagogical University named after A. S. Makarenko; Sumy Branch of the Ukrainian Geographical Society. [Electronic resource] [in Ukrainian].
Oliinyk, Y. & Gnatiuk, O. (2013). Methodological approaches to the study of the territorial identity of the population. Ukrainian Geographical Journal, (3), 34–40 [in Ukrainian].
Polyvach, K., Chabanyuk, V., Dyshlyk, O., & Pioro, V. (2022). Use of cartographic products in the creation of national cultural heritage registers. Modern Achievements of Geodetic Science and Production, 1(43), 89–100. Lviv: Lviv Polytechnic Publishing House [in Ukrainian].
Ahrefs. (2025, March 1). Overview: Kiev. Retrieved March 1, 2025, from https://app.ahrefs.com/keywords-explorer/google/us/overview?keyword=kiev [in English].
Kholoshyn, I., Nazarenko, T., Bondarenko, O., Hanchuk, O., & Varfolomyeyeva, I. (2021, March). The application of geographic information systems in schools around the world: A retrospective analysis. Journal of Physics: Conference Series, 1840(1), 012017. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1840/1/012017 [in English].
Kopishynska, O., Utkin, Y., Sliusar, I., Flehantov, L., Somych, M., Yakovlieva, O., & Scryl, O. (2024). Geodata processing methodology on GIS platforms when creating spatial development plans of territorial communities: Case of Ukraine. Journal of Systemics, Cybernetics and Informatics, 22(4), 33–40 [in English].
Melnychuk, A., & Gnatiuk, O. (2019). Public perception of urban identity in post-Soviet city: the case of Vinnytsia, Ukraine. Hungarian Geographical Bulletin, 68(1), 37-50 [in English].
Odoi Jr., E. A. (2012). Improving the visualization of geospatial data using Google’s KML; State University. OhioLINK Electronic Theses and Dissertations Center. https://etd.ohiolink.edu/ [in English].

Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.
