Право на доступ до інформації vs право на приватність в контексті законодавства України про запобігання корупції
Анотація
На підставі аналізу відповідних положень Конституції та законів України, правових позицій Конституційного Суду України, міжнародних актів, наукової літератури досліджено питання узгодження і балансу між протилежними за метою правового регулювання правом на доступ до інформації про особисте та сімейне життя осіб, які обіймають посади, пов’язані зі здійсненням функцій держави (публічним інтересом, інтересами суспільства) – з одного боку – і правом на недоторканність особистого життя людини (правом на приватність) – з іншого. Зазначено, що критеріїв доступу громадськості до відповідної інформації міжнародні акти не містять, саме держава має значну сферу розсуду для встановлення такої рівноваги.
Завантаження
Посилання
Серьогін В.О. «Відкрите врядування» і захист приватності: у пошуках балансу // Державне будівництво та місцеве самоврядування: Зб. наук. праць / ред. кол. : Ю.П. Битяк та ін. – Х.: Право, 2009. – С. 94-106.
Рішення Конституційного Суду України від 20.01.2012 р. № 2-рп/2012 (у справі за конституційним поданням Жашківської районної ради Черкаської області щодо офіційного тлумачення положень частин першої, другої статті 32, частин другої, третьої статті 34 Конституції України) // Вісник Конституційного суду України. – 2012. – № 2. – С. 14.
Про інформацію: Закон України від 02 жовтня 1992 року // Голос України. – 1992.
Рішення Конституційного Суду України у справі щодо офіційного тлумачення статей 3, 23, 31, 47, 48 Закону України «Про інформацію» та статті 12 Закону України «Про прокуратуру» (справа Г.К. Устименка) № 5-зп від 30.10.1997 р. // Офіційний вісник України. – 1997. – № 46. – С. 126.
Слінько Т.М. Інформаційна відкритість у діяльності органів державної влади як запорука демократичного врядування // демократичні засади організації і функціонування вищих органів державної влади України : монографія / Ю.Г. Барабаш, І.І. Дахова, О.П. Євсєєв та ін.. ; за заг. ред.. Ю.Г. Барабаша. – Х.: Право, 2013. – С. 99-117.
Речицький В. Політико-правовий коментар до Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням Жашківської районної ради Черкаської області щодо офіційного тлумачення положень частини першої, другої статті 32, частини другої, третьої статті 34 Конституції України // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://maidan.org.ua/2012/02
Про запобігання корупції: Закон України № 1700-VII від 14.10.2014 // Офіційний вісник України. – 2014. – № 87. – С. 156. – Ст. 2474.
Рішення Конституційного Суду України № 21-рп/2010 від 6 жовтня 2010 р. (справа про корупційні правопорушення та введення в дію антикорупційних законів) // Вісник Конституційного суду України. – 2010. – № 6. – С. 7.
Дудаш Т.І. Практика Європейського Суду з прав людини: навч.-практ. посіб. / Т.І. Дудаш. – К.: Алерта, 2013. – 367 с.
Нестеренко О. Інформація в Україні: право на доступ: монографія. – Х.: Вид-во «Акта», 2012. – 306 с.
OSCE-ODIHR Final Opinion on Two Anti-Corruption Draft Laws_UKR_18 July 2014_LSU_Ukr-With Annexes // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.legislationline.org/documents/id/19138
Technical Guide to the United Nations Convention Against Corruption // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.unodc.org/documents/corruption/Technical_Guide_UNCAC.pdf
Jakarta Statement on Principles for Anti-Corruption Agencies, 26-27 November 2012 // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.iaca.int/images/sub/activities/EPAC/Jakarta_Statement.pdf
European Partners Against Corruption / European contact-point network against corruption Anti-Corruption Authority Standards // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.epac-eacn.org/downloads/recommendations/doc_view/1-anti-corruption-authority-standards