ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ІННОВАЦІЙ У БАНКІВСЬКІЙ СФЕРІ
Анотація
У статті висвітлені питання, пов’язані з інноваційною діяльністю банківських організацій з точки зору розробки та надання банківських продуктів і послуг. Доведено необхідність об’єктивного дослідження щодо виділення та класифікації нових банківських продуктів та послуг, які виводяться на ринок як об’єкти маркетингової діяльності кредитних установ, оскільки їхні властивості неоднакові. Проведений економічний і теоретичний аналіз показав, що не дивлячись на те, що банківські послуги та продукти мають набір подібних характеристик, вони також мають свої унікальні характеристики. Авторами запропоновано підхід до виявлення класифікаційних ознак, притаманних інноваційним банківським продуктам та послугам, що є ключовим для грамотної розробки маркетингової діяльності банку. Запропоновано визначення поняття «нові банківські продукти» з точки зору інноваційної маркетингової діяльності банку на підставі ступеню їх новизни, що дозволяє доповнювати існуючі класифікації новими ознаками в цілях розроблення більш чіткої обраної маркетингової стратегії. Визначено, що у залежності від ступеню новизни продукту інноваційні процеси в банку можуть бути віднесені до диференціальних або до диверсифікаційних. Такий розподіл також дозволяє акцентувати увагу на формуванні маркетингової стратегії банку. Під час класифікації банківських продуктів рекомендується надавати детальну інформацію про цільову групу клієнтів, які користуються новими банківськими продуктами та розглянути етапи життєвого циклу банківських продуктів в ракурсі інноватизації. Класифікуючи нові банківські продукти за стадією життєвого циклу, корисно враховувати наступні етапи: розвиток продуктів і послуг; реалізацію пілотних проектів або тестування нових банківських продуктів; оцінку динаміки продажів; зрілість нових банківських продуктів; зниження продажу нових банківських продуктів. Такий підхід дозволяє врахувати специфіку роботи кредитних організацій та інтереси різних груп потенційних споживачів у процесі впровадження банківських продуктів і послуг.
Завантаження
Посилання
On banks and banking activity: Law of Ukraine dated 07.12.2000 No. 2121-ІІІ. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2121-14#Text. [in Ukrainian]
Meda N.S. The concept of a banking product and its relationship with the categories "banking product", "banking service" and "banking operation". Problems and prospects for the development of the banking system of Ukraine, 2014. Issue 38. P. 196-204. [in Ukrainian]
N. I. Koretska. The process of concentration of the banking services market of Ukraine: evaluation and positioning strategies. Economic Forum. 2014. No. 1. P. 196-204. [in Ukrainian]
Ivanov S.V., Ganziuk S.M. Trends in the development of the domestic market of banking services. Economic Bulletin of Dnipro University of Technology, No. 1 (1), 2020. P. 67-75. [in Ukrainian]
Dziubliuk O. "Market of banking services: theoretical aspects of organization and strategic development in Ukraine", Banking, vol. 5/6, 2015. P. 23-25. [in Ukrainian]
Pavlenko R. V. Modern banking products as factors of socio-economic development of Ukraine. 2011. URL: http://zbirnuk.bukuniver.edu.ua/issue_articles/15_2.pdf. [in Ukrainian]
Shevtsova M.Yu. Market of banking services: dynamics of development and segmentation. URL: http://www.vestnikdnu.com.ua/archive/201152/149155.pdf. [in Ukrainian]
Katan L.I., Sotnikov S.O. Basic approaches to the classification of banking products. Investments: practice and experience. No. 22, 2018. P. 5-9. [in Ukrainian]
Viadrova N., Severina K. Diversification of bank activity and the role of banking services in income generation. Financial and credit systems: development prospects. 1(4), 2022. P. 19-27. [in Ukrainian]
Annual report. National Bank of Ukraine, Access mode: URL: https://bank.gov.ua/admin_uploads/article/annual_report_2021.pdf. [in Ukrainian]
Авторське право (c) 2023 Фінансово-кредитні системи: перспективи розвитку
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.