РОЗВИТОК СИСТЕМИ ДИСТАНЦІЙНОГО БАНКІВСЬКОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ

  • Інна Вядрова Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0003-4674-8754
  • Анна Мозговська Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна
  • Валерія Вядрова Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна
Ключові слова: дистанційне банківське обслуговування, клієнт-банк, віддалений банкінг, інтернет-банкінг, технології відокремленого обслуговування, SMS- банкинг, онлайн-обслуговування, мобільний банкінг

Анотація

В умовах інноваційного розвитку національної економіки, глобалізації та інтеграції фінансових ринків збільшення частки безготівкових розрахунків, що здійснюються з використанням електронних платіжних інструментів, розширення каналів надання банківських послуг і перехід до дистанційного банківського обслуговування (ДБО) є пріоритетним вектором розвитку платіжної системи та банківського сектору України.
Сьогодні в економіці відбуваються процеси інформаційно-фінансової трансформації. Банківський сектор найбільш схильний до впливу таких процесів, оскільки саме банки, будучи фінансовими посередниками і володіючи значними матеріальними ресурсами, активно впроваджують у свою діяльність сучасні фінансові технології, виводять на ринок інноваційні фінансові продукти, переводять свої операції з офісів в онлайн-банкінг. Одночасно з виникаючими перевагами для банків та їхніх клієнтів така трансформація стає однією з причин зростання інформаційних ризиків у банківській діяльності.
Актуальність теми пов'язана з наявністю проблем і недосконалостей у системі дистанційного банківського обслуговування в українських банках.
Саме тому в роботі розглянуто сутність та основні особливості дистанційного банківського обслуговування на сучасному етапі розвитку банківської системи України. Проаналізовано сукупність банківських послуг, за допомогою яких клієнти банку можуть віддалено виконувати різні фінансові операції. Досліджується дистанційне банківське обслуговування у Сполучених Штатах Америки, що є лідером у даному напрямі, у країнах Європейського Союзу, а також у сучасній Україні. Проаналізовано основні типи ДБО. Виявлено основні типи ризиків. Визначено чинники, які гальмують розвиток дистанційного банківського обслуговування в Україні та потенційні шляхи їх подолання.
З кожним роком банки прагнуть поліпшити і спростити свої додатки для мобільних телефонів, тим самим залучаючи до себе все нових і нових клієнтів. Адже саме ускладненість і недовірливість до інтернет-банкінгу завадили поширитися цій технології у нас в Україні належним чином. Результати проведеного дослідження можуть бути використані при аналізі та розробці мобільних додатків банків.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Інна Вядрова, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна

кандидат економічних наук, професор, професор кафедри банківського бізнесу та фінансових технологій
ННІ «Каразинський банківський інститут»

Анна Мозговська , Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна

студентка кафедри  банківського бізнесу та фінансових технологій ННІ «Каразинський банківський інститут»

Валерія Вядрова, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна

студентка кафедри банківського бізнесу та фінансових технологій ННІ «Каразинський банківський інститут»

Посилання

Kuchanskyi, O. (2015). Perspektivi rozvitku v Ukrayini sistem distantsiynogo bankivskogo obslugovuvannya klientiv. [Prospects for the development of remote banking systems in Ukraine. Management of complex systems development]. Upravlinnya rozvitkom skladnih system, 23(1), 115-119 [in Ukrainian].

Natsionalnyi bank Ukrainy. (2022), Official website of the NBU. Plategi i rozrahunki [Payments and settlements]. Retrieved from https://bank.gov.ua/ua/payments [in Ukrainian].

Natsionalnyi bank Ukrainy. (2021), Official website of the NBU. 94% korystuvachiv platizhnykh kartok v Ukraini maiut dostup do mozhlyvostei Systemy BankID NBU [94% of valid payment cards in Ukraine can access the capabilities of the NBU BankID System]. Retrieved from https://bank.gov.ua/ua/news/all/94-koristuvachiv-platijnih-kartok-v-ukrayini-mayut-dostup-do-mojlivostey-sistemi-bankid-nbu#:~:text [in Ukrainian].

Prostobiz.ua. (2021) SMS-bankіng: funktsіonal і tarifi v kіntsі 2021 roku. [SMS banking: functionality and tariffs at the end of 2021]. Retrieved from https:// ua.prostobank.ua/e_banking/statti [in Ukrainian].

Gaidai, I. Zarubіzhnii dosvіd uprovadzhennya Іnternet-bankіngu ta perspektivi yogo vikoristannya v Ukraїnі. [Foreign experience in the implementation of Internet banking and prospects for its use in Ukraine]. Retrieved from http://ea.donntu.edu.ua/bitstream/123456789/24438/3/Забубіжний%20досвід%20впровадження%20/інтернет%20банкінгу%20та%20перспективи%20його%20використання%20в%20Україні.pdf [in Ukrainian].

Storozhenko, O., Yelisieieva, O. (2018). Perevagi ta nedolіki vikoristannya distantsіinogo bankіvskogo obslugovuvannya v bankіvskomu sektorі Ukraїn. [Advantages and disadvantages of using remote banking in the banking sector of Ukraine]. Biznes Inform, 12, 347-351 [in Ukrainian].

Belotti, F., Daidone, S., Ilardi, G., Atella, V. (2018). Stochastic frontier analysis using Stata. The Stata Journal, 13 (4), 719-758 [in English].

Hrysiuk O. V. Osoblivostі bankіvskogo obslugovuvannya na osnovі Internet-tekhnologіi [Features of banking services based on Internet technologies]. Forinsurer. Retrieved from https://forinsurer.com/public/03/10/16/774 [in Ukrainian].

Hanafizadeh, P., Keating, B., Rezakhedmatgozar, H. (2019). A systematic review of Internet banking adoption. Telematics and Informatics. Vol. 31. P. 492—510 [in English].

The Measurement of Scientific and Technological Activities. (2021). Oslo Manual: Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data. Third edition. – Paris: OECD, – p.162 [in English].

Chub, O. (2019). Rozvitok Іnternet-bankіngu v globalnomu seredovishchі [Development of Internet banking in the global environment]. Visnyk Ukrainskoi akademii bankivskoi spravy, 1 (26). Retrieved from http://www.nbuv.gov.ua [in English].

Опубліковано
2022-12-30
Як цитувати
Вядрова, І., Мозговська , А., & Вядрова, В. (2022). РОЗВИТОК СИСТЕМИ ДИСТАНЦІЙНОГО БАНКІВСЬКОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ. Фінансово-кредитні системи: перспективи розвитку, 4(7), 7-13. https://doi.org/10.26565/2786-4995-2022-4-01
Розділ
Банки сучасного та майбутнього