АНАЛІЗ ІНВЕСТИЦІЙНОЇ ПРИВАБЛИВОСТІ ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ

Ключові слова: туристична галузь, інвестиційна привабливість, іноземні інвестиції, інтегральний показник, інвестиційне середовище

Анотація

Останнім часом туристична сфера України увійшла в період активних реформ, обговорюється необхідність вдосконалення нормативно-правової сфери, розширення державної підтримки і стимулювання розвитку індустрії туризму, активізація заходів щодо забезпечення просування туристичного продукту на внутрішньому і міжнародному просторі.
Сьогодні перед сферою вітчизняного туризму постали задачі ефективного і раціонального використання ресурсів, приведення у відповідність рівня розвитку туристичної індустрії і наявного потенціалу. Зокрема, розвиток інфраструктури, підвищення якості обслуговування, розробка якісної реклами і інформації, про туристичні послуги, а також вибудовування повноцінної, адаптованої до Європейських інтеграційних процесів національної політики розвитку туризму.
У статті проведена оцінка рівня інвестиційної привабливості України, та зокрема туристичної галузі за рахунок комплексного підходу, який являє собою перелік методів та моделей. Завдяки використанню моделі головних компонент та нейромережевої моделі Кохонена побудовано угрупування регіонів України за рівнем інвестиційної привабливості. В статті було проведено інтегральний аналіз інвестиційної привабливості України за період 2008-2019 роки на підставі розрахунку таксономічного показника з застосуванням факторного аналізу, що дозволяє дати загальну оцінку туристичної галузі в Україні. Проведено редукцію показників в напрямі звуження кількості чинників інвестиційної привабливості в сфері туризму для регіонів України за методологією факторного аналізу. Розраховано інтегральний агрегований комплексний показник інвестиційної привабливості в сфері туризму для регіонів України на підставі проведення таксономічного аналізу. За отриманими результатами проведений аналіз привабливості та виокремлено найбільш привабливі області України для розвинення туристичної діяльності, а саме: Львівська, Одеська та м. Київ.
На підставі аналізу кластеризації за рівнем інвестиційної привабливості загальної кластеризації регіонів України та розрахунків інтегрального показника інвестиційної привабливості в сфері туризму були сформовано рекомендації щодо загальної оцінки рівня інвестиційної привабливості в Україні та окремо за регіонами, та чинників, що впливають на динаміку даних процесів. Сформовано рекомендації щодо корегування стратегії соціально-економічного розвитку в контексті інвестиційної привабливості для стабільного розвитку України.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Олена Сергієнко, НТУ «Харківський політехнічний інститут»

доктор економічних наук, доцент, професор кафедри підприємництва, торгівлі та експертизи товарів

Валерія Баранова, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна

доктор економічних наук, доцент професор кафедри туристичного бізнесу та країнознавства

Посилання

Attraction of foreign investment to Ukraine: problems and Solutions. (2013) Ukrainian Journal of Food Science. Volume 1. Issue 1.

Gitman, L., Dzhonk, M. (1997). Fundamentals of investment. Moscow. Delo, 1008.

Akhtariyeva, L. (2014). Modern approaches to assessing the investment attractiveness of regions. Bulletin: theoretical and scientific-practical journal «Science, education, economics». Series: Economy. №1 (7), 233–239.

Baranova, V. (2021). Trends in the development of the tourism industry of Ukraine in terms of sustainable development. Management of tourism development and hotel and restaurant business in the circular economy: Proceedings of the I International scientific-practical internet-conference. Lutsk NTU, 179–183.

Sergienko, O. & Baranova, V. & Sheyanova, E. (2019) Improvement of tools for assessing and analyzing business activities of a tourist enterprise. Market Infrastructure. № 38, 214-222. Retrieved from URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2019/38_2019_ukr/35.pdf

Baranova, V. & Orlenko, O. & Vitiuk, A. & oth. (2020). Information System for Decision Support in the Field of Tourism Based on the Use of Spatio-Temporal Data Analysis. International Journal of Advanced Trends in Computer Science and Engineering. 9 (4). art. no. 317, 6356-6361. Retrieved from URL: https://doi.org/10.30534/ijatcse/2020/317942020 (scopus).

Debock, G. (2001). Data analysis using self-organizing maps. Moscow. Alpina Publisher, 317.

Zinovev, A. (2000) Visualization of multidimensional data. Krasnoyarsk. KSTU, 315.

Опубліковано
2022-04-15
Як цитувати
Сергієнко, О., & Баранова, В. (2022). АНАЛІЗ ІНВЕСТИЦІЙНОЇ ПРИВАБЛИВОСТІ ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ. Фінансово-кредитні системи: перспективи розвитку, 1(4), 50-62. https://doi.org/10.26565/2786-4995-2022-1-05
Розділ
Економіко-математичні методи та моделі фінансового розвитку