Освітня трансформація Львівської єзуїтської школи в 1660-х рр.: міфи і реальність

  • Сергій Сєряков Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Ключові слова: Львівська академія, фундаційний диплом Яна Казимира, єзуїтська школа, Річ Посполита

Анотація

В статті розглядаються передумови, перебіг і наслідки першої спроби створення Львівської академії. Проаналізувавши рівень матеріального забезпечення і структуру освітньої діяльності відповідного осідку ордену, автор підважує історіографічний міф про те, що вся попередня історія Львівського колегіуму була невпинним й послідовним рухом до набуття ним університетського статусу. Насправді освітня трансформація 1661 р. стала результатом дії низки ситуативних чинників тодішнього суспільно-політичного життя. Поява фундаційного диплома Яна Казимира не гарантувала втім кінцевого успіху – внаслідок протидії Краківської академії Львівська академія так і не набула легітимного статусу. Водночас рівень її структурного розвитку і матеріального забезпечення швидко перестали відповідати університетським амбіціям львівських єзуїтів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2019-07-18
Як цитувати
Сєряков, С. (2019). Освітня трансформація Львівської єзуїтської школи в 1660-х рр.: міфи і реальність. Дриновський збірник, 11, 30-39. Retrieved із https://periodicals.karazin.ua/drinov/article/view/13356