АНІМАЛОТЕРАПІЯ ЯК МЕТОД РОБОТИ З ДІТЬМИ З РАННЬОЮ ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ

  • М. Ye. Vodka Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0003-2119-4425
  • Т. А. Aliieva Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-8913-9345
  • І. D. Vashkite Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0003-2047-6690
Ключові слова: рання затримка психічного розвитк, анімалотерапія, ігрова терапі, іпотерапія

Анотація

Специфіка роботи ігрової анімалотерапії у дітей з затримкою психічного розвитку спрямована на розвиток дитино-орієнтованих відносин, в яких терапевт входить в світ дитини, розглядає думки, почуття, сприйняття та ідеї, які мають важливе значення для дитини, і через відносини, які випливають, забезпечує емоційно безпечне середовище, в якій діти можуть подолати проблеми, впоратися зі страхом або тривогою, і рухатися вперед у напрямку психосоціального здоров'я. Використовувана на базі Центру психосоціальної реабілітації дітей та підлітків Фельдман Екопарк ігрова анімалотерапія для дітей з затримкою психічного розвитку (ЗПР) спирається на природні способи, за допомогою яких діти дізнаються про себе і свої стосунки з навколишнім світом. Даний підхід допомагає дитині в розвитку поваги до себе та інших, усвідомленні свого тіла, почуття власної гідності, а також більш широкого визнання і забезпечення їх власнихздібностей. Ігрова анімалотерапія поєднує в собі два перспективних терапевтичних підхода в роботі з дітьми, підлітками та сім'ями: ігрова терапія і анімалотерапія. Живе з домашніми тваринами в якості терапевтичних партнерів пропонує дітям нові можливості для зниження захисту, навчання висловлювати свої почуття, будувати здорові відносини, і долати проблеми. Такий досвід може змінити думки дітей про себе і дати їм можливості, пропонуючи нове розуміння їх взаємин з іншими тваринами і в кінцевому рахунку, іншими людьми. Поле ігрової анімалотерапії істотно зросло, і є надія, що подальше навчання і використання ігрової анімалотерапії призведе до збільшення досліджень процесів і результатів.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

М. Ye. Vodka, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

площа Свободи, 6, Харків, 61022, Україна

Т. А. Aliieva, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

площа Свободи, 6, Харків, 61022, Україна

І. D. Vashkite, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

площа Свободи, 6, Харків, 61022, Україна

Посилання

Ascione F.R.. Enhancing children’s attitudes about the humane treatment of animals: Generalisation to human-directed empathy. / F.R. Ascione. – Anthrozoös, 1992.- P. 176-191.

Ascione, F.R., Weber, C.V. Children’s attitudes about the humane treatment of animals and empathy: One-year follow-up of a school-based intervention. / F.R Ascione, C.V Weber// Anthrozoös. – 1996. – P.188-195.

Ashby J.S., Active interventions for kids and teens: Adding adventure and fun to counseling / J.S. Ashby, T., Kottman D.G. DeGraaf // Alexandria. - VA:American Counseling Association. – 2008. – P.25-29.

Beck, A., Katcher, A. Between pets and people: The importance of animal companionship (rev. ed.). / A Beck,., A Katcher,. – West Lafayette. – 1996. – 225 P.

Bowers M.J., MacDonald P.M. The effectiveness of equine-facilitated psychotherapy with at-risk adolescents. / M.J. Bowers, P.M. MacDonald// Journal of Psychology and the Behavioral Sciences. – 2001. – P.62-76.

Bratton S.C. The efficacy of play therapy with children: A meta-analytic review of treatment outcomes / S.C. Bratton, D. Ray, T. Rhine, L. Jones // Professional Psychology Research and Practice.– 2005. – N4, V.36. – P.376-390.

Faa-Thompson T.J. Turn about Pegasus: Training handout / T.J. Faa-Thompson // Pegasus RDA Centre Morpeth. – 2010. – P-145-151.

Fine A.H. Handbook on animal-assisted therapy: Theoretical foundations and guidelines for practice (2nd ed.)./ A.H Fine.// San Diego and London: Academic Press (Elsevier). – 2006. – 184 P.

O’Connor C. The silent therapist: A review of the development of equine assisted psychotherapy./

C. O’Connor // Retrieved. – 2006. – P.36-42.

Taylor, S.M. Equine facilitated psychotherapy: An emerging field. / S.M. Taylor // Unpublishedmanuscript. – 2001. – 357 P.

Опубліковано
2018-04-21
Як цитувати
VodkaМ. Y., AliievaТ. А., & VashkiteІ. D. (2018). АНІМАЛОТЕРАПІЯ ЯК МЕТОД РОБОТИ З ДІТЬМИ З РАННЬОЮ ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ. Актуальні проблеми сучасної медицини, 1(1), 42-49. https://doi.org/10.26565/2617-409X-2018-1-08
Номер
Розділ
Психіатрія, наркологія, неврологія та медична психологія