«Переграна рука» або синдроми перенапруги у музикантів. Частина ІІ: профілактика і лікування

  • Vladimir Berezutsky к. мед. н., доцю кафедри пропедевтики внутрішньої медицини ГУ Дніпропетровська медична академія https://orcid.org/0000-0002-0989-2960
  • Maryna Berezutska доц. кафедри народних інструментів Дніпропетровської академії музики ім. М. Глінки https://orcid.org/0000-0002-5511-2195
Ключові слова: професійні хвороби музикантів, травми перенапруги, «переграна рука», ергономічна виконавська техніка

Анотація

Травми перенапруги втречаются у 50-85% музикантів-інструменталістів і проявляються в тендовагінітах, бурситах і тунельних синдромах, що веде до тривалої тимчасової втрати працездатності (а у важких випадках - до стійкої). Для України проблема має особливу актуальність з кількох причин: по-перше, дослідження професійних захворювання музикантів в країні в останні десятиления не проводилися; по-друге, в країні дуже велика кількість музичних навчальних закладів, але ні в одному з них майбутніх музиканов не навчають профілактиці професійних захворювань; по-третє, в країні немає спеціалізованих медичних центрів для лікування професійної патології музикантів. Метою дослідження був аналіз останніх досягнень в діагностиці, лікуванні та профілактиці травм перенапруги у музикантів. Аналізувались дослідження, опубліковані в 2016-2020 рр. в журналах, що індексуються в наукометричних базах Scopus, WoS, MedLine і PubMed. Встановлено, що ефективна профілактика травм перенапруги у музикантів можлива лише при комплексному підході, який передбачає реорганізацію музичної освіти і медичного забезпечення професійної діяльності музикантів-інструменталістів. Для формування ергономічної виконавської техніки, а також забезпечення майбутніх музикантів знаннями і навичками по збереженню здоров'я в умовах своєї професії, необхідне введення в навчальні плани відповідної дисципліни, викладання якої повинно вестися за участю фахівців з фізичної реабілітації та фізичної культури. Для забезпечення ефективного лікування професійних травм у музикантів необхідне створення спеціалізованого республіканського реабілітаційного центру, а також розширення програми підготовки лікарів хірургів-травматологів та реабілітологів на етапі післядипломної освіти за рахунок тематичних курсів підвищення кваліфікації.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Vladimir Berezutsky, к. мед. н., доцю кафедри пропедевтики внутрішньої медицини ГУ Дніпропетровська медична академія

вул. В. Вернадського, 9, м. Дніпро Україна, 49044

Maryna Berezutska, доц. кафедри народних інструментів Дніпропетровської академії музики ім. М. Глінки

вул. Ливарна, 10, Дніпро, Україна, 49044

Посилання

Chapman S. The Alexander technique in relation to practising, performing and teaching. Bulletin of the Transilvania University of Braşov, Series VIII: Performing Arts. 2019;12(2):7-12. https://doi.org/10.31926/but.pa.2019.12.61.11.

Staring J. Frederick Matthias Alexander, Born 150 Years Ago, on January 20, 1869. A Fierce Comment Regarding Interpretations of Alexander’s Texts by Alexander Technique Teachers. Case Studies Journal. 2018;7(12):107-108.

Davies J. Alexander Technique classes improve pain and performance factors in tertiary music students. Journal of Bodywork and Movement Therapies. 2020;24(1): 1-7. https://doi.org/10.1016/j.jbmt.2019.04.006.

Salonen BL. Tertiary music students' experiences of an occupational health course incorporating the body mapping approach: dissertation. Bloemfontein: Odeion School of Music of the Free State University; 2018.

Napier E. Fostering Freedom: A Holistic Comparison of Karen Tuttle's Ideas with Body Mapping and the Alexander Technique: dissertation. Ann Arbor: University of Michigan; 2019.

Baadjou VA, Wijsman SI, Ginsborg J, Guptill C, de Lisle R, Rennie-Salonen B. Health education literacy and accessibility for musicians: a global approach. Report from the Worldwide Universities Network project. Medical problems of performing artists. 2019;34(2):105-107. https://doi.org/10.21091/mppa.2019.2011.

Ajidahun AT, Myezwa H, Mudzi W, Wood W. Barriers and facilitators in implementing an exercise-based injury prevention program for string players. Work. 2019;64(3): 713-720. https://doi.org/10.3233/WOR-193033.

Matei R, Broad S, Goldbart J, Ginsborg J. Health education for musicians. Frontiers in psychology. 2018:9: 1137-1146. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.01137.

Schemmann H, Rensing N, Zalpour C. Musculoskeletal Assessments Used in Quantitatively Based Studies About Posture and Movement in High String Players. MPPA. 2019;33(1):56-71. https://doi.org/10.21091/mppa.2018.1009.

Wolf E, Möller D, Ballenberger N, Morisse K, Zalpour C. Marker-Based Method for Analyzing the Three-Dimensional Upper Body Kinematics of Violinists and Violists. Med Probl Perform Art. 2019;34(4):179-190. https://doi.org/10.21091/mppa.2019.4029.

Johnson D, Damian D, Tzanetakis G. Detecting Hand Posture in Piano Playing Using Depth Data. Computer Music Journal, 2020;43(1): 59-78. https://doi.org/10.1162/COMJ a 00500.

Stanhope J. Physical performance and musculoskeletal disorders: Are musicians and sportspeople on a level playing field? Performance Enhancement & Health. 2016;4(1-2): 18-26. https://doi.org/10.1016/j.peh.2015.11.004.

McCrary JM, Halaki M, Sorkin E, Ackermann BJ. Acute warm-up effects in submaximal athletes: An EMG study of skilled violinists. Med Sci Sports Exerc. 2016;48(2): 307-315. https://doi.org/10.1249/MSS.0000000000000765.

Savvidou P, Stanek J. Playing-Related Pain and Associated Habits Among Students and Faculty at a Major University Music Program: A Study of Prevalence with Recommendations for Teachers. MTNA e-Journal. 2019;11(1): 2-12.

Ajidahun AT. Myezwa H, Mudzi W, Wood W. A scoping review of exercise intervention for playing-related musculoskeletal disorders (PRMDS) among musicians. Muziki. 2019; 16(1): 7-30. https://doi.org/10.1080/18125980.2019.1606675.

Akel BS, Aran OT, Öksüz Ç. The Effect of Stabilization Exercises on Playing Performance in Musicians With Joint Hyperlaxity. HAND. 2016;11(1): 137-139. https://doi.org/10.1177/1558944716660555jo.

Baadjou V, Verbunt J, van Eijsden-Besseling F, de Bie R, Girard O, Twisk J, Smeets R. Preventing musculoskeletal complaints in music students: a randomized controlled trial. Occupational Medicine. 2018;68(7): 469-477. https://doi.org/10.1093/occmed/kqy105.

Lundborg B, Grooten WJ. Resistance training for professional string musicians: a prospective intervention study. Medical problems of performing artists. 2018; 33(2), 102-110. https://doi.org/10.21091/mppa.2018.2017.

Hale G. Playing with Pain: Injury Prevention Strategies for Music Schools in the United States: diss. Washington: Washington American University; 2019.

Ting A, Rocker J. Evaluation and Treatment of Musicians from a Holistic Perspective. The Open Journal of Occupational Therapy. 2019;7(4):1-10. https://doi.org/10.15453/2168-6408.1581.

Stanhope J, Weinstein P. Should musicians play in pain? British Journal of Pain. 2020: 2049463720911399. https://doi.org/10.1177/2049463720911399.

Fugazza L. Methods to support guitarists to recover from injuries and/or maintain health: dissertation. Kungl: Musikhögskolan; 2020

Опубліковано
2020-12-29
Як цитувати
Berezutsky, V., & Berezutska, M. (2020). «Переграна рука» або синдроми перенапруги у музикантів. Частина ІІ: профілактика і лікування. Актуальні проблеми сучасної медицини, (6), 74-83. https://doi.org/10.26565/2617-409X-2020-6-10