Електронне урядування як платформа розвитку цифровізації системи надання адміністративних послуг
Анотація
Стаття присвячена питанню визначення перспективних напрямків розбудови електронного урядування як платформи розвитку системи надання електронних адміністративних послуг. Метою статті є узагальнення теоретичних засад електронного урядування та визначення проблем і перспектив розвитку в його середовищі системи надання електронних адміністративних послуг. Для досягнення поставленої мети автором були застосовані як загальнонаукові, так і спеціалізовані методи наукового дослідження. На основі аналізу досвіду провідних держав світу в галузі електроннного урядування були сформульовані узагальнюючи висновки щодо можлевості використання його окремих аспектів у формуванні системи надання електронних адміністративних послуг в Україні. Здійснено групування результатів досліджень окремих авторів з питань цифровізації публічного управління. Застосовано методи абстрагування та прогнозування для визначення перспектив розвитку системи надання електронних послуг в Україні. У статті досліджуються еволюційні аспекти цифровізації публічного управління, серед яких: оптимізація та автоматизація існуючих адміністративних процедур; реалізація послуг, створення благ, адаптованих за складом та порядком надання до індивідуальних потреб громадян. Визначено, що основним світовим трендом цифровізації сфери публічного управління є впровадження в роботу органів влади принципів електронного уряду, який взаємодіє з органами державної влади, громадянами, організаціями в електронному форматі з мінімальним фізичним втручанням. Сформульовано авторське бачення коцепції електронного уряду як комплексу ідей та стійких уявлень про принципи, форми, механізми державного та муніципального управління суспільно-політичними процесами за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій. Визначено приоритетні напрями вдосконалення системи надання адміністративних електронних послуг на основі використання штучного інтелекту та блокчейн, створення персоналізованих послуг, забезпечення кібербезпеки, формування цифрових навичок та розробки ефективних стимулюючих інструментів для держслужбовців. Автором розглядаються перспективи подальших досліджень щодо регламентування питання доступу до даних, їх конфіденційності та захисту, оцінки можливостей застосування інтелектуальних технологій, що забезпечують обробку та аналіз даних, необхідних для надання електронних адміністративних послуг.
Завантаження
Посилання
Baregamyan S.H., Karpi Y.V. (2019). Electronic governance at the national, regional and local levels: current state and prospects of implementation in Ukraine. Derzhavne upravlinnya: udoskonalennya ta rozvytok. 11. DOI: 10.32702/2307-2156-2019.11.30 [in Ukrainian].
Buchkovska O.Y., Veremchuk O.V. (2020). Electronic governance as the basis of interaction between the state and society in Ukraine. Derzhavne upravlinnya: udoskonalennya ta rozvytok. 3. DOI: 10.32702/2307-2156-2020.3.34 [in Ukrainian].
Zarosylo V., Chalchynskyi V., Rybchenko S. (2024). Electronic governance: directions and ways of introduction, main goals, purpose and problems. Naukovi pratsi Mizhrehionalnoyi Akademiyi upravlinnya personalom. Yurydychni nauky. 3(63). 31-35. DOI: https://doi.org/10.32689/2522-4603.2022.3.6 [in Ukrainian].
Lukyanova G.Y., Vengelinska A.S. (2021). Peculiarities of the implementation of electronic governance in the executive authorities of Ukraine. Analitychno-porivnyalne pravoznavstvo. 4. 175-179. DOI: https://doi.org/10.24144/2788-6018.2021.04.30 [in Ukrainian].
The Ministry of Digitization presented Ukraine’s achievements and plans for digitalization of administrative services at a meeting with the European Commission (2024). Ministry of Digital Transformation of Ukraine. Retrieved from: https://www.kmu.gov.ua/news/mintsyfry-predstavyla-dosiahnennia-ta-plany-ukrainy-shchodo-tsyfrovizatsii-administratyvnykh-posluh-na-zustrichi-z-ievropeiskoiu-komisiieiu/ [in Ukrainian].
Solovyova O.M., Kovalchuk D.R., Kundiy A.Y. (2021). Prospects and problems of implementation of electronic governance in Ukraine. Yurydychnyy naukovyy elektronnyy zhurnal. 11. 109-112. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0374/2021-11/23 [in Ukrainian].
Digital administrative services in Ukraine: methodological guide (2023). Kyiv: Media Reform Center. URL: https://uastrat.com/wp-content/uploads/2024/02/digital-administrative-services-in-ukraine-2023.pdf [in Ukrainian].
A stronger and more secure digital Denmark (2016). The Digital strategy 2016–2020. Denmark. Retrieved from: //https://digst.dk/media/16165/ds_singlepage_uk_web.pdf/
Bannister F., Connolly R. (2014). ICT, Public Values and Transformative Government:
A Frame-work and Programme for Research. Government Information Quarterly. 31. 1. 119-128. DOI: https://doi.org/10.1016/j.giq.2013.06.002
Becker Т., Slaton С. (2000). The Future of Teledemocracy. Praeger Publishers. 248.
Bellamy С., Taylor J. (1998). Governing m the Information Age. Open University Press. 196.
Digital by default: A guide to transforming government (2016). McKinsey Center for Government. Retrieved from: //https://www.mckinsey.com/~/media/mckinsey/industries/public%20sector/our%20insights/transforming%20government%20through%20digitization/digital-by-default-a-guide-to-transforming-government.ashx
Estonia is at the top of the United Nations e-government ranking (2018). E-estonia. Retrieved from: //https://e-estonia.com/
Frang Z. (2002). E-Government in Digital Era: Concept, Practice, and Development. International Journal of the Computer, the Internet and Management. 1. 2. 1-22.
Garson D. (2006). Public Information Technology and E-Governance Managing the Virtual State. Jones and Bartlett Publishers, 125-132.
Gray J., Rumpe B. (2017). Models for the Digital Transformation. Software & Systems Modeling. 16. 2. 307-308. DOI: 10.1007/s10270-017-0596-7
Heeks R. (2001). Understanding e-government for development, iGovernment working paper series. Institute for Development Policy and Management, University of Manchester. 11. 34-37. DOI: 10.13140/RG.2.2.14715.46882
Janssen M., Estevez E. (2013). Lean Government and Platform-Based Governance – Doing More with Less. Government Information Quarterly. 30. 1-8. DOI: https://doi. org/10.1016/j.giq.2012.11.003
Korea e-Government Master Plan 2020. National Information Society Agency. Retrieved from: //https://www.nia.or.kr/common/board/ Download.do?bcIdx=19053&cbIdx=37989&fileNo=1
Norm D. (2007). Government Research. Policy and Management New York. IGI Publishing. 23-30.
Norris D.F., Moon M.C. (2005). Advancing e-government at the grassroots: Tortoise or hare. Public Administration Review. 65 (1). 64-75. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1540-6210.2005.00431.x
OECD Digital Economy Outlook 2017: OECD (2017). OECD Publishing, Paris. Retrieved from: https://espas.secure.europarl.europa.eu/orbis/sites/default/files/generated/document/en/9317011e.pdf
Open Government: A progress Report to the American People 2009. The White House. Retrieved from: http://www.whitehouse.gov/sites/default/files/microsites/ ogi-progressreport-american-people.pdf
The role of E-Government in deepening the single market (2017). Briefing by Marcin Szczepanski. European Parliamentary Research Service. Retrieved from: http://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/BRIE/2017/608706/EPRS_BRI(2017)608706_EN.pdf
UN E-Government Survey 2018. Gearing E-Government to support transformation towards sustainable and resilient societies. Retrieved from: https://www.unescap. org/sites/default/files/E-Government%20Survey%202018_FINAL.pdf
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).