Особливості професійної підготовки фахівців у галузі публічного управління та адміністрування
Анотація
У статті розглядаються питання професійної підготовки фахівців у галузі публічного управління та адміністрування. Досліджено специфіку публічного управління та адміністрування. Визначено, що метою професійної підготовки фахівців у галузі публічного управління та адміністрування є формування та розвиток нової генерації фахівців публічного управління та адміністрування. Досліджено положення стандарту вищої освіти за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування» для першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти.
Встановлено, що для підвищення ефективності та якості професійної підготовки фахівців у галузі публічного управління та адміністрування доцільно орієнтувати студентів на обрання тієї спеціалізації, яка максимально відповідатиме їх очікуванням стосовно майбутнього працевлаштування. Обґрунтовано важливість компетентностей у забезпеченні успішної діяльності майбутніх фахівців у галузі публічного управління та адміністрування. Досліджено американський досвід підготовки фахівців у галузі публічного адміністрування, зокрема щодо формування професійних компетентностей. З’ясовано, що в американських навчальних закладах поряд з основними навчальними дисциплінами та вибірковими курсами, які студенти обирають в залежності від майбутньої спеціалізації, викладаються поглиблені курси із найактуальніших напрямів (сфер) у формуванні публічної політики. Наведені програмні результати підготовки майбутніх фахівців у галузі публічного управління та адміністрування. Обґрунтовано, що досвід школи публічного адміністрування в США базується на впровадженні сучасних тенденцій у публічному управлінні, стилів адміністрування, креативного мислення, новітніх інформаційно-технологічних можливостей, переосмислення вимог до професійних та особистісних якостей публічного службовця. Визначено доцільним удосконалення стандарту вищої за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування» з метою збалансування професійних компетентностей, їх узгодженість з потребами публічного управління, а також перегляд освітньо-професійних програм та навчальних планів, що містять перелік дисциплін, які забезпечують отримання різного роду компетентностей.
Завантаження
Посилання
Lviv Polytechnic National University (2018), «Public administration and administration: competitive challenges of today», available at: https://lpnu.ua/sites/default/files/2020/pages/187/zbirnyknulp.pdf (Accessed 15 October 2022) [in Ukrainian].
Ohiienko, O. (2020), «Andragogical foundations of professional training of publicmanagementand administration specialists», Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsijni tekhnolohii», vol. 8 (102), available at: https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/02/23.pdf (Accessed 15 October 2022) [in Ukrainian].
Bul’ba, V.H. and Postupna, O.V. (2016), «Training of masters of public administration and administration: issues of efficiency», Aktual’ni problemy derzhavnoho upravlinnia. Derzhavna sluzhba: aspekty ta praktyky, vol. 1(49), available at: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/apdu/2016-1/doc/5/01.pdf (Accessed 15 October 2022) [in Ukrainian].
Ministry of Education and Science of Ukraine (2020), «Standard of higher education of Ukraine of the second (master’s) level of higher education of the degree «master» branch of knowledge 28 Public management and administration on a specialty 281 Public management and administration», available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2020/08/05/281publichne-upravlinnya-ta-administruvannya-magistr.pdf (Accessed 15 October 2022) [in Ukrainian].
Ministry of Education and Science of Ukraine (2018), Order «On approval of the standard of higher education in the specialty 281 «Public Administration» for the first (bachelor’s) level of higher education», available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-standartu-vishoyi-osviti-za-specialnistyu-281-publichne-upravlinnya-ta-administruvannya-dlya-pershogo-bakalavrskogo-rivnya-vishoyi-osviti (Accessed 15 October 2022) [in Ukrainian].
Herasymiuk, K.Kh. (2019), «Formation of specialized competencies of public administration specialists through the prism of the principle of integrity», Ekonomika, upravlinnia ta administruvannia, vol. 4 (90), available at: http://ema.ztu.edu.ua/article/view/193083/193454 (Accessed 15 October 2022) [in Ukrainian].
NASPAA (2015), «Accreditation standards for master’s degree programs in Public Policy, Affairs, and Administration», available at: https://naspaaaccreditation.files.wordpress.com/2015/02/naspaa-accreditationstandards.pdf (Accessed 15 October 2022).
Fast, A. (2021), «Formation of professional competence of future public administrationspecialists using the U.S. experience», Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsijni tekhnolohii, № 2 (106), available at: https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/10/47.pdf (Accessed 15 October 2022).
Bailey, M.L. (2005), «Cultural competency and the practice of public administration», Diversity and public administration: theory, issues and perspectives, Armonk, NY, USA, pp. 177-196.
Svara J.H. and Brunet J.R. (2004), «Filling in theskeletal pillar: Addressing social equity in introductory courses in public administration», Journal of Public Administration Education, vol. 10 (2), pp. 99-109.
Shevchenko, A. (2016), «The essence and structure of Masters’ of Public Administration core competencies in the USA», Comparative Professional Pedagogy, vol. 7 (3), pp. 62-68.
Shevchenko, A. (2017), «Development in american school of public administration», available at: https://www.researchgate.net/publication/323727909_Rozvitok_amerikanskoi_skoli_publicnogo_administruvanna/fulltext/5aa7ccf1a6fdcc9576d5a881/323727909_Rozvitok_amerikanskoi_skoli_publicnogo_administruvanna.pdf (Accessed 15 October 2022) [in Ukrainian].
Авторське право (c) 2023 Тетяна Дерун
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution 4.0.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).