Особливості професійної підготовки фахівців у галузі публічного управління та адміністрування

  • Дерун Тетяна Миколаївна Київський національний університет імені Тараса Шевченка, вул. Володимирська, 64/13, м. Київ, 01601, Україна http://orcid.org/0000-0001-9089-2206
Ключові слова: публічне управління та адміністрування, підготовка фахівців, стандарт вищої освіти, компетентності, програмні результати.

Анотація

У статті розглядаються питання професійної підготовки фахівців у галузі публічного управління та адміністрування. Досліджено специфіку публічного управління та адміністрування. Визначено, що метою професійної підготовки фахівців у галузі публічного управління та адміністрування є формування та розвиток нової генерації фахівців публічного управління та адміністрування. Досліджено положення стандарту вищої освіти за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування» для першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти.
Встановлено, що для підвищення ефективності та якості професійної підготовки фахівців у галузі публічного управління та адміністрування доцільно орієнтувати студентів на обрання тієї спеціалізації, яка максимально відповідатиме їх очікуванням стосовно майбутнього працевлаштування. Обґрунтовано важливість компетентностей у забезпеченні успішної діяльності майбутніх фахівців у галузі публічного управління та адміністрування. Досліджено американський досвід підготовки фахівців у галузі публічного адміністрування, зокрема щодо формування професійних компетентностей. З’ясовано, що в американських навчальних закладах поряд з основними навчальними дисциплінами та вибірковими курсами, які студенти обирають в залежності від майбутньої спеціалізації, викладаються поглиблені курси із найактуальніших напрямів (сфер) у формуванні публічної політики. Наведені програмні результати підготовки майбутніх фахівців у галузі публічного управління та адміністрування. Обґрунтовано, що досвід школи публічного адміністрування в США базується на впровадженні сучасних тенденцій у публічному управлінні, стилів адміністрування, креативного мислення, новітніх інформаційно-технологічних можливостей, переосмислення вимог до професійних та особистісних якостей публічного службовця. Визначено доцільним удосконалення стандарту вищої за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування» з метою збалансування професійних компетентностей, їх узгодженість з потребами публічного управління, а також перегляд освітньо-професійних програм та навчальних планів, що містять перелік дисциплін, які забезпечують отримання різного роду компетентностей.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Дерун Тетяна Миколаївна, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, вул. Володимирська, 64/13, м. Київ, 01601, Україна

кандидат наук з державного управління, доцент,
доцент кафедри регіональної політики
Навчально-наукового інституту публічного управління та державної служби
Київського національного університету імені Тараса Шевченка

Посилання

Lviv Polytechnic National University (2018), «Public administration and administration: competitive challenges of today», available at: https://lpnu.ua/sites/default/files/2020/pages/187/zbirnyknulp.pdf (Accessed 15 October 2022) [in Ukrainian].

Ohiienko, O. (2020), «Andragogical foundations of professional training of publicmanagementand administration specialists», Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsijni tekhnolohii», vol. 8 (102), available at: https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/02/23.pdf (Accessed 15 October 2022) [in Ukrainian].

Bul’ba, V.H. and Postupna, O.V. (2016), «Training of masters of public administration and administration: issues of efficiency», Aktual’ni problemy derzhavnoho upravlinnia. Derzhavna sluzhba: aspekty ta praktyky, vol. 1(49), available at: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/apdu/2016-1/doc/5/01.pdf (Accessed 15 October 2022) [in Ukrainian].

Ministry of Education and Science of Ukraine (2020), «Standard of higher education of Ukraine of the second (master’s) level of higher education of the degree «master» branch of knowledge 28 Public management and administration on a specialty 281 Public management and administration», available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2020/08/05/281publichne-upravlinnya-ta-administruvannya-magistr.pdf (Accessed 15 October 2022) [in Ukrainian].

Ministry of Education and Science of Ukraine (2018), Order «On approval of the standard of higher education in the specialty 281 «Public Administration» for the first (bachelor’s) level of higher education», available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-standartu-vishoyi-osviti-za-specialnistyu-281-publichne-upravlinnya-ta-administruvannya-dlya-pershogo-bakalavrskogo-rivnya-vishoyi-osviti (Accessed 15 October 2022) [in Ukrainian].

Herasymiuk, K.Kh. (2019), «Formation of specialized competencies of public administration specialists through the prism of the principle of integrity», Ekonomika, upravlinnia ta administruvannia, vol. 4 (90), available at: http://ema.ztu.edu.ua/article/view/193083/193454 (Accessed 15 October 2022) [in Ukrainian].

NASPAA (2015), «Accreditation standards for master’s degree programs in Public Policy, Affairs, and Administration», available at: https://naspaaaccreditation.files.wordpress.com/2015/02/naspaa-accreditationstandards.pdf (Accessed 15 October 2022).

Fast, A. (2021), «Formation of professional competence of future public administrationspecialists using the U.S. experience», Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsijni tekhnolohii, № 2 (106), available at: https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/10/47.pdf (Accessed 15 October 2022).

Bailey, M.L. (2005), «Cultural competency and the practice of public administration», Diversity and public administration: theory, issues and perspectives, Armonk, NY, USA, pp. 177-196.

Svara J.H. and Brunet J.R. (2004), «Filling in theskeletal pillar: Addressing social equity in introductory courses in public administration», Journal of Public Administration Education, vol. 10 (2), pp. 99-109.

Shevchenko, A. (2016), «The essence and structure of Masters’ of Public Administration core competencies in the USA», Comparative Professional Pedagogy, vol. 7 (3), pp. 62-68.

Shevchenko, A. (2017), «Development in american school of public administration», available at: https://www.researchgate.net/publication/323727909_Rozvitok_amerikanskoi_skoli_publicnogo_administruvanna/fulltext/5aa7ccf1a6fdcc9576d5a881/323727909_Rozvitok_amerikanskoi_skoli_publicnogo_administruvanna.pdf (Accessed 15 October 2022) [in Ukrainian].

Опубліковано
2022-12-29
Як цитувати
Дерун, Т. (2022). Особливості професійної підготовки фахівців у галузі публічного управління та адміністрування . Теорія та практика державного управління, 2(75), 88-98. https://doi.org/10.26565/1727-6667-2022-2-05
Розділ
Особливості реалізації державної кадрової політики в Україні