ПОЛІТИЧНІ, ОРГАНІЗАЦІЙНІ ТА ІНФРАСТРУКТУРНІ УМОВИ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ ДО ЄДИНОГО ЦИФРОВОГО РИНКУ ЄС

  • Олександр Потій заступник директора, Харківський інститут медицини та біомедичних наук Приватного вищого навчального закладу “Київський медичний університет”, м. Харків https://orcid.org/0000-0001-9754-9240
Ключові слова: єдиний цифровий ринок, інтеграція, інфраструктура, гармонізація

Анотація

Статтю присвячено вирішенню дуже актуальних викликів, з якими стикається український уряд сьогодні, – процесу інтеграції країни до ЄС, зокрема інтеграції України до Єдиного цифрового ринку ЄС. Для дослідження цієї теми було застосовано систему загальнонаукових та спеціальнонаукових методів. Це дало достовірний та об’єктивний аналіз поточного стану реалізації та гармонізації та уможливило надання конкретних рекомендацій для обох сторін. Термін “диджиталізація” все більше закріплюється в лексиконі як пересічних громадян, так і представників національного політикуму. Однак оголошення цього процесу або статусу – це одне, але реальна відповідність до цифрових стандартів – це інше. Становлення України як європейської держави та постійно зростаючі темпи зближення з європейським соціальним, політичним, економічним та, як це було нещодавно заявлено, цифровим простором, потребує терміновості та актуальності реформ державного управління. Це дозволить гармонізувати нашу та європейську системи, підвищити соціальну ефективність вітчизняної системи державного управління. Саме з таких реформ треба починати шлях до всеохопної диджиталізації, ефективність якої доводить європейський досвід. Більше того, ці положення закріплено в політичних главах Угоди про асоціацію Україна – ЄС, які було підписано 21.03.2014 р., та в інших розділах, які було підписано 27.06.2014 р. Виконання зобов’язань, взятих за цією Угодою для України, є надзвичайно важливою умовою якнайшвидшої, найефективнішої та найякіснішої інтеграції до всіх сфер Європейського Союзу: економіки, державного управління, митних процедур тощо. Незважаючи на вагомий внесок вчених у розроблення вищезазначених тем, питання особливостей економічних, соціальних, інфраструктурних та інформаційних можливостей України у процесі інтеграції в європейський цифровий ринок залишаються невирішеними. Саме це вплинуло на вибір теми, визначення мети та визначення цілей дослідження.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Study to support the review of Directive 2003/98/EC on the re-use of public sector information / Barbero M., Bartz K., Linz F., Mauritz S., Wauters P. Chrzanowski P., Graux H., Hillebrand A., de Vries M., Innesti A., Ypma P., Tenge E., Jakimowicz K. and Osimo D. 2018.

BEREC, International Roaming: BEREC Benchmark Data Report, April 2017 – September 2017, BoR. 2018. (18) 31.

Boltho A. and Eichengreen B. The Economic Impact of European Integration, Centre for Economic Policy Research Discussion Paper NO. 6820. 2008.

Council of the European Union, Proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council establishing the European Electronic Communications Code (Recast) – Outcome of proceedings, 10692/18.Dahlberg, E. (2015), Economic Effects of the European Single Market: Review of the empirical literature. 2018. National Board of Trade of Sweden.

Council of the European Union, Preparation of the Competitiveness Council on 29 November 2018: Presidency discussion paper – Future of the Single Market, 2018. 14003/18.

Duch-Brown N. and Martens B. The Welfare effects of lifting geo-blocking restrictions in the EU Digital single Market, 2016, JRC/IPTS Digital Economy Working Paper.

European Commission, Directive 2006/123/EC of the European Parliament and of the Council of 12 December 2006 on services in the internal market. 2006.

European Commission, Impact Assessment accompanying the document Proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council on the protection of undisclosed knowhow and business information (trade secrets) against their unlawful acquisition, use and disclosure, 2013, SWD(2013) 471 final.

European Commission, Commission Recommendation of 11 September 2013 on consistent non-discrimination obligations and costing methodologies to promote competition and enhance the broadband investment environment. 2013, (2013/466/EU).

European Commission, Impact Assessment accompanying the document Proposal for a Regulation of the European Parliament and of the Council laying assures concerning the European single market for electronic communications and to achieve a Connected Continent, European Commission (2015a), A Digital Single Market Strategy for Europe, 2013. COM (2015) 192 final.

European Commission, Green Paper on retail financial services: Better products, more choice, and greater opportunities for consumers and businesses, 2015. COM (2015) 630 final.

European Commission. Liability for emerging digital technologies Accompanying the document ‘Communication from the Commission to the European Parliament, the European Council, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions: Artificial intelligence for Europe’. 2018. COM (2018) 237 final.

European Parliament EPRS, Contracts for supply of digital content. 2017. PE 631.044 81 14. Griffith R., Harrison R. and Simpson H. Product Market Reform and Innovation in the EU. Scandinavian Journal of Economics, 2017. 112 (2). Рp. 389–415.

König J. European integration and the effects of country size on growth. Journal of Economic Integration. 2015. 501–531.

Mohler, L. and Seitz, M, The Gains from Variety in the European Union. Munich Discussion Paper No. 2010-24, 2010. University of Munich.

Опубліковано
2020-05-26
Як цитувати
Потій , О. (2020). ПОЛІТИЧНІ, ОРГАНІЗАЦІЙНІ ТА ІНФРАСТРУКТУРНІ УМОВИ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ ДО ЄДИНОГО ЦИФРОВОГО РИНКУ ЄС. Теорія та практика державного управління, 2(69), 266-274. https://doi.org/10.34213/tp.20.02.32
Розділ
Зовнішня політика та національна безпека