МЕХАНІЗМИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПРАЦІВНИКІВ СИСТЕМИ ОСВІТИ У СФЕРІ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ

Ключові слова: інтелектуальна власність, освіта, працівник системи освіти, захист інтелектуальної власності, управління інтелектуальною власністю, компетентність, інновації.

Анотація

У статті на тлі світових тенденцій розвитку постіндустріальних країн висвітлено проблему компетентності фахівців системи освіти в сфері охорони об’єктів інтелектуальної власності. Працівники освіти – це креативні особистості, які створюють інноваційні розробки для досягнення цілей освітнього процесу. Але вони не спроможні забезпечити правовим захистом свої авторські розробки, оцінити можливість їх комерціалізації. Найбільш ефективним вирішенням цієї проблеми є масове підвищення кваліфікації працівників освіти в сфері інтелектуальної власності та їх подальший професійний розвиток у цій сфері.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Наталiя Фесенко , Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків

к.держ.упр., доц., доцент кафедри креативної педагогіки і інтелектуальної власності, Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків

Наталія Рубан , Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків

к.пед.н., доц., доцент кафедри креативної педагогіки і інтелектуальної власності, Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків

Посилання

Danylenko, L.I. (2008). Problemy orhanizatsii innovatsiinoi diialnosti v systemi zahalnoi serednoi osvity. Teoriia ta metodyka upravlinnia osvitoiu – Theory and methodology of education management. URL: http://tme.umo.edu.ua/docs/1/08dlisou.pdf [in Ukrainian].

Yelieazarov, O.P., Strielkova, Yu.O. (2014). Problemy zakhystu intelektualnoi vlasnosti doslidnytskoi diialnosti uchniv. URL: http://kyivobl.man.gov.ua/zakhody/Naukovij_svitogljad/PROBLEMI_ZAhISTU_INTELEKTUALNOI_VLASNOSTI_DOSLIDNITSKOI_DIJALNOSTI_UCHNIV/ [in Ukrainian].

Izbash, O.O. (2014). Zakhyst intelektualnoi vlasnosti tykh, khto navchaietsia, u systemi osvity. Aktualni problemy derzhavy i prava – Actual problems of state and law, 74, 256-262 [in Ukrainian].

Luniachek, V.E., Ruban, N.P., Fesenko, N.S. (2018). Profesiinyi rozvytok pratsivnykiv systemy zahalnoi serednoi osvity v sferi intelektualnoi vlasnosti, Kharkiv [in Ukrainian].

Mosov, S.P. (2014). Intelektualna vlasnist u systemi osvity i nauky. URL: http://www.uipv.org/i_upload/file/ 16122014-mosov.pdf [in Ukrainian].

Kornovenko, S.V., Kulbashna, O.A., Paramonova, O.S. (2016). Pravo intelektualnoi vlasnosti naukovo-pedahohichnoho pratsivnyka. Cherkasy [in Ukrainian].

Orliuk, O.P., Androshchuk, H.O., Butnik-Siverskyi et al. (2007). Pravo intelektualnoi vlasnosti. Kyiv: In Yure [in Ukrainian].

Shmanko, I.I., Talapkanych, M.I. (2007). Pro intelektualnu vlasnist vchytelevi ta uchnevi [On Intellectual Property of a Teacher and a Student], Uzhhorod [in Ukrainian].

Redchyts, T.O. (2011). Problemy obiznanosti pedahohiv u sferi dotrymannia avtorskykh prav v informatsiino-osvitnomu prostori. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 5 (25). URL: http://www.journal.iitta.gov.ua [in Ukrainian].

Statystychnyi shchorichnyk Ukrainy za 2017 rik (2018). URL: https://ukrstat.org/uk/druk/publicat/kat_u/2018/zb/11/zb_seu2017_u.pdf [in Ukrainian].

Shmanko, I. (2010). Osnovy intelektualnoi vlasnosti – neobkhidna skladova zmistu vitchyznianoi zahalnoi osvity. URL: http://zakinppo.org.ua/2010-01-18-13-44-15/694-osnovi-intelektualnoyi -vlasnosti-neobhidna-skladova-zmistu-vitchiznjanoyi-zagalnoyi-osviti [in Ukrainian].

Shpak, A.P. (2014). Pravovi zasady okhorony prava intelektualnoi vlasnosti u sferi osvity. Pravo i bezpeka, 4 (55),230-233. [in Ukrainian].

Shtejnberg, V.Je. (2012). Zashhita intellektualnoj sobstvennosti v oblasti obrazovanija: dualizm problemy. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/zaschita-intellektualnoy-sobstvennosti-v-oblasti-obrazovaniya-dualizm-problemy.

Huzhva, O.O. (2012). Shcho potribno znaty pro plahiat. URL: http://library. kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/ biblio/PDF/books_ac-gr.pdf [in Ukrainian].

Intellectual Property and Education In Europe. Study on IP Education in school curricula in the EU Member States with additional international comparisons (2015). URL: https://euipo.europa.eu/ohimportal/documents/11370/80606/IP+and+Education+final+report+September+2015.

Intellectual Property Indicators (2016). Official website of the WIPO. URL: http://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_941_2016.pdf.

Lakhan, Sh.E., Khurana, M.K. (2007). The State of Intellectual Property Education Worldwide. Journal of Academic Leadership, 5, 2. URL: http://www.academicleadership.org/emprical_research/The_State_of_Intellectual_Property_Education_Worldwide.shtmlh.

Philippa, O. (2017). Teachers Incorporating Intellectual Property into K-12 Curricula. Technology & Innovation, 19, 2, 553–556. URL: https://doi.org/10.21300/19.2.2017.553

Springer, A. (2004). Intellectual Property Issues for Faculty. URL: https://www.aaup.org/issues/copyright-distance-education-intellectual-property/resources-copyright-distance-education-and/intellectual-property-issues-faculty.

Lunyachek, V., Ruban, N. (2018). Managing Intellectual Property Rights Protection in the System of Comprehensive Seconday Education. Viešoji politika ir administravimas, 17, 1, 114–125.

Vairis, A., Petousis, M. (2014). Intellectual property teaching as part of an engineering degree. Engineering Leaders Conference 2014 on Engineering Education. Proceedings of the World Congress on Engineering Education (2015, Doha, Qatar).URL: https://doi.org/10.5339/qproc.2015.elc2014.45.

Опубліковано
2019-05-15
Як цитувати
Фесенко , Н., & Рубан , Н. (2019). МЕХАНІЗМИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПРАЦІВНИКІВ СИСТЕМИ ОСВІТИ У СФЕРІ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ. Теорія та практика державного управління, 2(65), 222-232. https://doi.org/10.34213/tp.19.02.27
Розділ
Особливості реалізації державної кадрової політики в Україні